2017-10-16, 07:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Inte mycket egentligen. Jag kanske har dåligt minne nu men kan inte minnas ett lag som backade hem såhär pass mycket som J Södra gjorde i dag mot oss? Inte ens när de låg under med 1-0 gick de framåt, tråkigt med den inställningen.

En stabil insats, men matchen i sig påminde om en vårmatch för oss. Men också logiskt kanske att det blir så efter ett uppehåll, lär bli mer fart i de sista matcherna tror jag.

Dåligt minne är det, inte så farlig statistik på deras spel. Har sett mycket värre när MFF spelat mot de mindre lagen.
Citera
2017-10-16, 10:13
Medlem
simonvps avatar
Fullständigt ointressant spaning, men visst måste Sirius vara det laget som har flest vänsterfotade spelare i sin trupp?

Persson, Jarl, Arvidsson, Busch Tor, E. Andersson, Lundholm, Sirelius(?) och Maholli. Såklart med reservation för spelare som jag kan ha glömt.

Ändå 8 st av 24(?) som har vänstern som bästa fot. Är det något lag i serien som slår det? Gbg, dif?
Citera
2017-10-16, 14:25
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fullständigt ointressant spaning, men visst måste Sirius vara det laget som har flest vänsterfotade spelare i sin trupp?

Persson, Jarl, Arvidsson, Busch Tor, E. Andersson, Lundholm, Sirelius(?) och Maholli. Såklart med reservation för spelare som jag kan ha glömt.

Ändå 8 st av 24(?) som har vänstern som bästa fot. Är det något lag i serien som slår det? Gbg, dif?

Även om Sirelius kan sägas ha två vänsterfötter så är han högerfotad. Bra spaning annars.
Citera
2017-10-16, 14:33
Medlem
Särskilt som merparten är i startelvan blir det iaf påtagligt. Tror nästan man startade med samtliga(möjligen inte Jarl) i en av matcherna.
Citera
2017-10-16, 14:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Även om Sirelius kan sägas ha två vänsterfötter så är han högerfotad. Bra spaning annars.

Haha, men räkna in Sarfo då så har ni åtminstone haft 8 st under året.

Vilka har färst vänsterfotade i sin trupp då? Spontant känns J-Södra som en kandidat (har väl bara Fredrik Olsson som naturligt vänsterfotad?). Kanske aik när jag tänker efter; bara NEJ som är naturligt vänsterfotad om nu Lindqvist i grund och botten är högerfotad?
Citera
2017-10-16, 15:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Haha, men räkna in Sarfo då så har ni åtminstone haft 8 st under året.

Vilka har färst vänsterfotade i sin trupp då? Spontant känns J-Södra som en kandidat (har väl bara Fredrik Olsson som naturligt vänsterfotad?). Kanske aik när jag tänker efter; bara NEJ som är naturligt vänsterfotad om nu Lindqvist i grund och botten är högerfotad?

Saletros känns vänsterfotad, men det kanske är utifrån samma premiss som med Sirelius; att han har två sk vänsterfötter.
Citera
2017-10-16, 15:39
Medlem
gato12s avatar
Vad ska man tro om kvällens fajt då? Kommer Nanne lura brallerna av dansken?
Citera
2017-10-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad ska man tro om kvällens fajt då? Kommer Nanne lura brallerna av dansken?
Lura och lura. Nanne är smart och effektiv när han väljer att spela efter materialet han har att tillgå. Det visade han förra säsongen när vi började spela mer "cyniskt" samt den här tiden sen han tog över Kalmar igen.

Det blir en tuff match där vi inte har råd att bjuda på någonting.
Citera
2017-10-16, 17:39
Medlem
Citat:

Jag gjorde samma spaning fast gällande Peking då. Var någon match nu i somras som det slog mig. Men nu när du radar upp alla i Sirius så lär det vara ännu fler.
Citera
2017-10-16, 17:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Lura och lura. Nanne är smart och effektiv när han väljer att spela efter materialet han har att tillgå. Det visade han förra säsongen när vi började spela mer "cyniskt" samt den här tiden sen han tog över Kalmar igen.
Precis, just därför jag är så nervös.
Citera
2017-10-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Precis, just därför jag är så nervös.
Blir nog en ganska tråkig match som med största sannolikhet slutar oavgjort. Slutar det inte oavgjort så lär det vara små marginaler som fäller avgörandet.
Citera
2017-10-16, 17:42
Medlem
gato12s avatar
Spelar Rasmus Elm? KFF är ju ett helt annat lag om han spelar eller inte...

Edit: man får hoppas han är riktigt risig i kistan

e2: nu jinxar jag väl så att han gör ett hat-trick
Senast redigerad av gato12 2017-10-16 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in