2017-10-15, 14:37
Medlem
paininyourasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
En till stjärna. Exakt varför skulle det vara så? Kan du inte förklara så vi alla andra kan få garva åt din babbekunskap...Sedan kan du ju väva ihop det med topic, skånska kriget.

ni kunde inte ens håller Norge kvar, Stormakt Sverige. De skratter åt er med sina oljepengar. Gick varken bra i ryssland eller tyskland heller, det är väl bara erkänna att ni har hamnad på historiens avfallshög. Loosers. Att ni har så snälla grannländer... Norge borde ju tar över, de har råd med ett kulturell fattig land som sverige. Att ni måste går tillbaka så långt som skånska kriget. erkänn att ni är nollor istället som bajsade på sig när norge utropade självständighet. förvånar mig inte att sverige är landet med flest bögar i världen och de som äter mest godis, nej moskeer ska vi bygga från söder upp till norr. vi bygger upp sverige igen, bli ett bra land för våra barn.
Citera
2017-10-15, 14:38
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Spelar det någon roll om personen hatar muslimer mer än han älskar den där platsen?
Det blir ju än värre om det är något hum hatar som ska belägra platsen hum älskar.

Att en Sverigedemokrat inte vill stå för sina åsikter öppet kan ju ha att göra med att de som gör det blir trakasserade av samhället. Finns en hel del exempel på folk som blivit av med sina arbeten, blivit utlastade från fackförbunden, fått sina hem vandaliserade och ungarna mobbade i skolan. Folk spottar på en för att man går med en Sverigeflagga på stan.
Är det då konstigt att man vill vara privat i sin politiska övertygelse?

Vill du tillbe Islam så kan du åka hem dit du kom ifrån.
Nej, Sverige är inte ett hem för islam.
Men vad fan, här kan ni väl vara ärliga och stå för era åsikter? För det första är ni anonyma, och för det andra så är de flesta här ändå Nationalister, Nazister och/eller SverigeDemokrater. Hur menar du att ni ska bli av med jobbet? För det tredje så verkar flertalet inte ha något jobb att bli av med!
Citera
2017-10-15, 14:48
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paininyourass
ni kunde inte ens håller Norge kvar, Stormakt Sverige. De skratter åt er med sina oljepengar. Gick varken bra i ryssland eller tyskland heller, det är väl bara erkänna att ni har hamnad på historiens avfallshög. Loosers. Att ni har så snälla grannländer... Norge borde ju tar över, de har råd med ett kulturell fattig land som sverige. Att ni måste går tillbaka så långt som skånska kriget. erkänn att ni är nollor istället som bajsade på sig när norge utropade självständighet. förvånar mig inte att sverige är landet med flest bögar i världen och de som äter mest godis, nej moskeer ska vi bygga från söder upp till norr. vi bygger upp sverige igen, bli ett bra land för våra barn.

Uselt trollat!
Citera
2017-10-15, 15:01
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Kan inte någon köpa bacon och sprida ut på platsen? Sprida lite gris så moskén inte byggs där?

Platsen där dom har sin moské i Trollhättan låg det en grisfarm en gång i tiden, så det hjälper nog inte
Citera
2017-10-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Men vad fan, här kan ni väl vara ärliga och stå för era åsikter? För det första är ni anonyma, och för det andra så är de flesta här ändå Nationalister, Nazister och/eller SverigeDemokrater. Hur menar du att ni ska bli av med jobbet? För det tredje så verkar flertalet inte ha något jobb att bli av med!

Oavsett vilket så ska man inte förstöra historiska platser med att bygga saker där.
Det finns andra platser för att bygga en moské. Kanske ett bättre ställe är Östermalm? De vill nog ha böneutrop där.
Eller varför inte granne med dig? Du tycks vurma för andra kulturer än den svenska.
Citera
2017-10-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paininyourass

Vi skriver om Skånska kriget här. Att du har flytt hit från ett bajshål och ändå tror att du ska kunna åstadkomma något av den kalibern är humor. Du som inte ens klarar den basala historiebeskrivningen, det kanske det som blir det framtida skånska kriget. Och då är du och dina gelikar dansken..
Citera
2017-10-15, 16:25
Medlem
UlphSvensons avatar
Jag är mot alla religiösa byggen, moskéer eller kyrkor eller andra tempel, det är samma skit, men vem fan drar 1676 som ett motargument? Släpp sargen, annars blir ju argumentet att ingen får nånting ever någonstans för att något gammalt har hänt där, lär inte finnas många kvadratmeter attraktiv mark där inte nån gammal kung släppt sig.
Senast redigerad av UlphSvenson 2017-10-15 kl. 16:25. Anledning: stavfel
Citera
2017-10-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag är mot alla religiösa byggen, moskéer eller kyrkor eller andra tempel, det är samma skit, men vem fan drar 1676 som ett motargument? Släpp sargen, annars blir ju argumentet att ingen får nånting ever någonstans för att något gammalt har hänt där, lär inte finnas många kvadratmeter attraktiv mark där inte nån gammal kung släppt sig.

Då kan ju du upplåta din trädgård till ett moskebygge.
Citera
2017-10-15, 16:47
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Då kan ju du upplåta din trädgård till ett moskebygge.
https://en.wikipedia.org/wiki/False_equivalence

Så fungerar ingenting här i världen, vilket jag antar att du egentligen vet. Brukar du vinna argument med den här diskussionen och är det i så fall på högstadiet? Frågar bara för att det är rent ut sagt förolämpande annars.

Som jag sa är jag helt mot religiösa byggen. Läsförståelse eller försöker du med fula grepp även i den frågan?

Det är också ett klent försökt att skifta diskussionen. Sakfrågan var: spelar det någon roll om en händelse utspelat sig för flera hundra år sen, jag säger: nej. Det finns gott om andra skäl att religion - av alla former - inte borde få mer inflytande i samhället.

Håll dig till ämnet och försök inte med dina billiga granskning sverige-knep.
Citera
2017-10-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
https://en.wikipedia.org/wiki/False_equivalence

Så fungerar ingenting här i världen, vilket jag antar att du egentligen vet. Brukar du vinna argument med den här diskussionen och är det i så fall på högstadiet? Frågar bara för att det är rent ut sagt förolämpande annars.

Som jag sa är jag helt mot religiösa byggen. Läsförståelse eller försöker du med fula grepp även i den frågan?

Det är också ett klent försökt att skifta diskussionen. Sakfrågan var: spelar det någon roll om en händelse utspelat sig för flera hundra år sen, jag säger: nej. Det finns gott om andra skäl att religion - av alla former - inte borde få mer inflytande i samhället.

Håll dig till ämnet och försök inte med dina billiga granskning sverige-knep.

Du är bara löjlig!
Citera
2017-10-15, 17:29
Medlem
onelostsouls avatar
Ni som på allvar vill stoppa detta och andra kommande moskébyggen på svensk mark få tag på lite slaktrester från gris och sprid ut det på den aktuella platsen. Detta har gjorts bland annat i England och resultatet är gott. Med gris (som uppfattas som mycket syndigt och orent inom islam) på platsen är marken därför olämplig att bygga en helig moské på.
Citera
2017-10-15, 23:24
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Oavsett vilket så ska man inte förstöra historiska platser med att bygga saker där.
Det finns andra platser för att bygga en moské. Kanske ett bättre ställe är Östermalm? De vill nog ha böneutrop där.
Eller varför inte granne med dig? Du tycks vurma för andra kulturer än den svenska.

Tja varför inte, bara de inte har böneutrop, och det tror jag inte att de har. F.ö. måste jag erkänna att jag ger fullständigt fan i var Sverige vunnit ett slag för flera hundra år sedan. Ni är ju precis som muslimer som aldrig glömmer händelser, eller gamla oförrätter. Det kan gå hur många hundratals år som helst. Har man vunnit ett slag någonstans så ska en nationalist eller muslim stå där och bröla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in