2017-10-15, 00:16
Medlem
Vikingablod76s avatar
Är själv skåning och detta idiot-tilltag är bara en detalj i hur den "svenska överhögheten" i Stockholm och deras rövslickande politi-fanatiker ute i landet har förstört för oss senaste 300 åren. Jag tittar inte på svensk TV längre, mina barn slipper stocholmsgnället i de tecknade filmerna och lär sig engelska istället osv.
Citera
2017-10-15, 00:27
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Fyllebro är alltså en historiskt viktig "segerplats" för Sverige, men den ska nu användas till bygget av en moské. Genom att tillåta bygget av en moské på den plats där Sverige segrade över Danmark för 341 år sedan, så avsäger vi oss i princip rätten till den platsen, och den blir nu en del av islams världsvida religiösa gemenskap, kallad umma.

Så om Sverige tillåter bygget av en moské på det området, och vi sedan skulle vilja ta tillbaka vår historiska plats, så skulle det helt säkert leda till våldsamma upplopp och kravaller i Sverige.

För när det officiellt har byggts en moské i Sverige, så är området kring moskén inte längre vårt.
Brukar du vara där ofta?
Citera
2017-10-15, 00:33
Medlem
AnsuzInsights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Brukar du vara där ofta?

Det spelar ingen roll om folk visste om platsen eller ej. Jag har aldrig varit i Auswitch. Betyder det att jag inte skulle höja rösten om det byggdes en moské där? Nej!

Alla dessa argument om att "vi bryr oss bara för att det är en moské" är inte ens sant.

Jag är INTE EMOT moskébygge, men jag bryr mig otroligt mycket om historia. Om vi raderar ut historiska landmärken, kända eller ej, kommer framtida generationer att vara oerhört lätta att manipulera.

"Den som kontrollerar det förflutna kontrollerar framtiden" - George Orwell

100% sanning om jag får tillägga det
Citera
2017-10-15, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tiotusentals muslimer som vill ha moské får väl för fan flytta hem igen då?
Vad gör jag åt saken? knyter näven i fickan, röstar och flyttar längre in i landet.
Vad du tycker bryr ingen sig om och du skickar ingen någonstans, åk på en permanent semester till valfritt sandland och stanna, du gillar ju skiten.

Det här ÄR deras hem. Försök fatta det trögis
Citera
2017-10-15, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishBananaBoy
"historiskt viktigt" LOL. INGEN bryr sig om denna plats. Ni hade aldrig ens hört talas om det innan detta moskébygge kom på tal.
Så jävla skönt att genomskådad er.
Kommer åka på invigningen, ses där!

Oavsett vad du hävdar så är det ur svensk historia sett, en viktig plats.
Att du inte bryr dig är inte samma sak som att ingen bryr sig.
Det fick Dick Harrison att bry sig så mycket att han var tvungen att skriva om det.
Han är professor i historia, vad är du?

Att du stoltserar med att du vill förstöra Sverige och dess historia visar bara på att du är en riktig landsförrädare och dum i huvudet.
Citera
2017-10-15, 05:48
Medlem
Citat:
Brukar du vara där ofta?

Så din argumentation går ut på att man måste besöka en plats ofta för att den ska få vara kvar?
Hur många timmar om dagen är du hemma i ditt hushåll i förhållande till hur många timmar du inte är det?
Hur många timmar om dagen sitter du i din bil?
Citera
2017-10-15, 07:02
Medlem
Islam är en religion som saknar de etiska värderingar som för kristna är självklara. De flesta, 75% av svenskarna är ateister, i 13 muslismska länder är detta straffbart. Enligt sharia ärver en kvinna hälften av hennes bröder, döms för otrohet om hon blir våldtagen. Jag kan nog fortsätta ett tag med fler odemokratiska ex. Om man läser på Wikpedia om kritik mot Islam så förstår man att det inte alls är onaturligt för oss ateister/kristna att motsätta oss. Vi har religionsfrihet ja, men islam är inte bara en religion för den enskilda människan, för dem är det självklart att religionen också har makten i samhället. Självklart får du känna ovilja mot att ytterligare en symbol för "fredens religion byggs" utan att bli kallad nazist.
Citera
2017-10-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
För 500-1000 år sedan var de kristna kyrkor som byggdes på våra religiösa platser. Ni vet, den andra jävla öken-religionen som inte hör hemma här. Vad är skillnaden? Historien upprepar sig.
Om du nu ska hänvisa till historien så får du ju faktiskt tänka färdigt tanken.... Fundera på vad det innebar att det byggdes kyrkor på ställen som ansågs heliga för asarna. Jo vi blev kristna. Och vad innebär det att det bygd moskéer på platser som anses viktiga för oss - jo vi kommer bli muslimer inom en snar framtid. Det är PRECIS så här alla övertagande fungerat tidigare. Man anammar platser, helger med mera och på så sätt ansluter man en befolkning till en religion. Islamiseringstanken från våra styrande är uppenbar.
Citera
2017-10-15, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paininyourass
Nej, landet är ju fint, trivs bra här. Men tack att du frågade. 1600 talet var ni stormakt. och? Vad är ni nu? Ni skulle varken kommer till finland eller danmark. Ni existera bara för att era grannländer tycker synd om er.

En till stjärna. Exakt varför skulle det vara så? Kan du inte förklara så vi alla andra kan få garva åt din babbekunskap...Sedan kan du ju väva ihop det med topic, skånska kriget.
Citera
2017-10-15, 10:16
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Om du nu ska hänvisa till historien så får du ju faktiskt tänka färdigt tanken.... Fundera på vad det innebar att det byggdes kyrkor på ställen som ansågs heliga för asarna. Jo vi blev kristna. Och vad innebär det att det bygd moskéer på platser som anses viktiga för oss - jo vi kommer bli muslimer inom en snar framtid. Det är PRECIS så här alla övertagande fungerat tidigare. Man anammar platser, helger med mera och på så sätt ansluter man en befolkning till en religion. Islamiseringstanken från våra styrande är uppenbar.

Ja, eller att folket konverterar från humanism till islam först och sen kommer man på att det finns ett konserthus för mycket och en moské för lite.

Antalet kyrkor som står kvar brukar stundom användas som argument för att Sverige forfarande skulle vara kristet, men många av dem, om inte de flesta, ägs av socialdemokratiska Svenska Kyrkan, och har inget med kristendom att göra längre. Det vore trevligt om de ideologiska skiften som skett under 1900-talet kunde synliggöras genom att sisådär två av tre stenkyrkor görs om till moskéer. Det skulle väl inte vara så svårt? Hotta ut klockan och orgelen, ta väck bänkarna, lägg in mattor, spraya över takmålningarna och sälj eventuella ikoner.

Då kommer den humanistiske svensken kanske att börja inse att det inte längre funkar att skylla en massa samhällsproblem på kristendomen. Väggen som fan var målad på kommer då att vara borta.
Citera
2017-10-15, 10:25
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Så din argumentation går ut på att man måste besöka en plats ofta för att den ska få vara kvar?
Hur många timmar om dagen är du hemma i ditt hushåll i förhållande till hur många timmar du inte är det?
Hur många timmar om dagen sitter du i din bil?
Min poäng är förstås att tokfan förmodligen hatar muslimer mer än han älskar den där specifika platsen. Jag väntar fortfarande på en SverigeDemokrat som vågar stå för sina åsikter.
Citera
2017-10-15, 11:21
Medlem
Citat:
Min poäng är förstås att tokfan förmodligen hatar muslimer mer än han älskar den där specifika platsen. Jag väntar fortfarande på en SverigeDemokrat som vågar stå för sina åsikter.

Spelar det någon roll om personen hatar muslimer mer än han älskar den där platsen?
Det blir ju än värre om det är något hum hatar som ska belägra platsen hum älskar.

Att en Sverigedemokrat inte vill stå för sina åsikter öppet kan ju ha att göra med att de som gör det blir trakasserade av samhället. Finns en hel del exempel på folk som blivit av med sina arbeten, blivit utlastade från fackförbunden, fått sina hem vandaliserade och ungarna mobbade i skolan. Folk spottar på en för att man går med en Sverigeflagga på stan.
Är det då konstigt att man vill vara privat i sin politiska övertygelse?

Vill du tillbe Islam så kan du åka hem dit du kom ifrån.
Nej, Sverige är inte ett hem för islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in