2017-10-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark1975
Västra Norrlandsgatan 154 enligt bilden på vk.se

Finns en man och kvinna mellan 60-70 på denna adress.

15A eller B måste det väl vara. 154 existrerar inte.
Citera
2017-10-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vårdslöshet i något avseende.

Kan vara en olycka t.ex. i badrum (kakel och klinker). Bara avvakta och se.
Citera
2017-10-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan vara en olycka t.ex. i badrum (kakel och klinker). Bara avvakta och se.

Ja, eller så har han slagit ihjäl henne.

Det vore intressant att veta om det är hennes man som är anhållen och om det var han som larmade.
Citera
2017-10-15, 18:17
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar

Det vore intressant att veta om det är hennes man som är anhållen och om det var han som larmade.

Exakt, med tanke på att han är misstänkt "på sannolika skäl" så kan det ju knappast vara en olycka.
Citera
2017-10-15, 18:47
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Inte dråp utan vållande till annans död, alltså vet polisen att det inte var avsiktligt.
Hur kan dom veta det så tidigt i utredningen?

Citat:
– Det är omständigheterna kring hur kvinnan hittats som gör att åklagare rubricerat det så, säger Peder Jonsson vid polisen i Västerbotten.

Jag ser framför mig en kvinna fastspänd i handbojor, bindel för ögonen och med strypmärken på halsen.
Citera
2017-10-15, 18:51
Medlem
Behöver inte vara ett par boende på samma adress, även om det säkert är det.. Polisen vill inte uppge om kvinnan dog i sin egen bostad.
Citera
2017-10-15, 18:53
Medlem
helenduvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag ser framför mig en kvinna fastspänd i handbojor, bindel för ögonen och med strypmärken på halsen.

Låter som en halvtypisk lördagskväll --- dock utan dödsfallet.
Eller ja, alla kanske har olika sorters lördagspyssel förstås. Oavsett, trist för kvinnan såklart.
Citera
2017-10-15, 19:02
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helenduval
Eller ja, alla kanske har olika sorters lördagspyssel förstås. Oavsett, trist för kvinnan såklart.

Kan absolut så vara!

Lite OT kanske. Men jag jobbade för många år sedan på ett hotell. Där dog en äldre man av hjärtstillestånd när han vänstrade med en annan kvinna... Har dock svårt att tänka mig att kvinnan dömdes för något. Man får vara rädd om hjärtat när man börjar bli till åren
Citera
2017-10-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Inte dråp utan vållande till annans död, alltså vet polisen att det inte var avsiktligt.
Hur kan dom veta det så tidigt i utredningen?

Det är väl just det att de inte vet att det är dråp, än. Nån rubricering måste de ju ha.

Sistnämda låter mer som nåt från din vilda fantasi.
Citera
2017-10-15, 19:33
Medlem
helenduvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1717
Kan absolut så vara!

Lite OT kanske. Men jag jobbade för många år sedan på ett hotell. Där dog en äldre man av hjärtstillestånd när han vänstrade med en annan kvinna... Har dock svårt att tänka mig att kvinnan dömdes för något. Man får vara rädd om hjärtat när man börjar bli till åren

Citat:
Ursprungligen postat av helenduval

Då vet du vad jag pratar om. Det är lätt att det blir lite overkill på hur spännande det ska vara när man vänstrar med någon. Många vänstrar för att få uppleva något annorlunda sexuellt, och BDSM med fysiska tag kanske inte passar in i sitt förhållande och när man väl lyckas få till ett vänsterprassel så är det lätt att gå lite overboard - för att allt blir så spännande och mycket uppdämda behov släpps loss. Ålder och undermålig fysik hjälper så klart inte.
Citera
2017-10-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar

Uppenbarligen har någon ringt efter ambulans eller i vart fall kontaktat sjukvården, som i sin tur tillkallade polisen.
Citera
2017-10-15, 21:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1717
Kan absolut så vara!

Jo, och själva döden kallas "la mort douce" lite romantiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in