Citat:
Ursprungligen postat av
teacher80
Enligt läkartidningen studerar nu en 15- och 16-åring på universitet till läkare. Universitet uppger att de är behöriga och att det regelmässigt inte finns någon åldersgräns bara behörigheten finns.
Ja. Det kan man ifrågasätta men så är det.
Citat:
Detta leder till två frågor. 1) Hur har de blivit behöriga och vem har godkänt denna behörighet? 2) Vilka är de och hur har de fått denna ålder och kunna gå vid universitet?
För särbegåvade barn torde gymnasiekompetens inte vara särskilt svårt att skaffa sig.
Citat:
Svaren på dessa frågor kan naturligtvis ges av en kvalificerad gissning så som att de är utomeuropeiska parasitmuslimer som ljugit rejält vid sin asylansökning om åldern och köpt ett utländskt diplom vilket inte är ovanligt och därmed fått "behörighet".
Bevis?
Citat:
Dock så är en utländsk MENAitutbildning långt ifrån jämförbar med en svensk utbildning vilket innebär att både universitet och de som har godkänt deras behörighet skarvat rejält med godkännandet och gett dem plats på universitet trots att de med viss sannolikhet har fått gå före i studentkön.
Problemet med att göra om utländska eller internationella betyg gäller knappast enbart muslimer. Bara svenskar som går IB får problemet. Å andra sidan är ju det svenska betygssystemet redan så urkaosat så jag vette fåglarna om det är problemet.
Citat:
Detta påminner om Uppsala universitets juridikutbildning där två unga kvinnor med höga betyg blev överkörda i antagningsprocessen till två utomeuropeiska MENAiters fördel med sämre betyg.
Rättsläget var väldigt oklart då och SU:s juristlinje övervägde att göra samma sak men valde att istället gå på att det nog var brottsligt. SU visade sig ha gjort rätt bedömning, och Uppsala Universitet blev fällda för diskriminering vill jag påminna mig.
Citat:
Kan det då vara som så att även här har samma sak skett där två MENAiter har med tvivelaktiga betyg fått läkarplatser och ska få leka doktor med svenska patienter?
Du spekulerar.