2017-10-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Igen, många gånger nu, men "kalla fakta". Rätten måste bevisa en dödsorsak, och förmodligen en trolig händelse-kedja till det ( indicier).

Att du kallar det för "bevisning" att det fanns vittnen som såg KW kliva ombord, är INTE samma sak som att PM tog livet av henne. Alltså, HUR svårt kan det vara att förstå, att rätten behöver dels hållbara bevis för hur hon dog, dels hållbara bevis för att PM är gärningsman!!!!

Ja, fälld lär han bli, för grov ( grotesk) skändning av lik, men, igen, för att ha mördat, är det en del steg som återstår, iaf. på basis av vad vi i allmänheten vet.
Jag förstår faktiskt precis vad du menar och är med på varför. Men menar att det kan etableras att det var endast hon och han ombord. Och i brist på andra tänkbara gärningsmän och hans dna här och där på 'fel' ställen plus alla indicier.. Kroppen finns, de kommer med all sannolikhet att kunna säga nära nog precis hur hon både torterades och vad hon avled av. Jag har oerhört svårt att se att det skulle vara ohållbart.

Vi lär bli varse.

(ursäkta två postningar i rad )
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-10-15 kl. 00:19.
Citera
2017-10-15, 00:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Precis, han var påväg åt ett annat håll, därifrån. Men något hände så han hamnade i helikoptern som stod ute på sanddynerna. Kanske konstapeln sprang, och tog honom i armen. Något ditåt tror jag.

Han trodde han skulle komma undan, helt klart. För varje steg han tar där så tänker han förmodligen - "yes, jag gjorde det". Och helt plötsligt, poff, så var den sagan slut. Precis innan han sätter sig i polisbilen, vänder han sig mot den svarta bilen som står jämsides och verkar tro han ska åka med den. Var det en taxi eller vad? Under hela filmningen av tv2 så framstår han helt och hållet adekvat i talet, till och med ler och småskrattar vid ett tillfälle. Dock avslöjar kroppsspråket honom när han kommer fram till poliserna. Där krymper han, tittar ner och åt sidorna, stel, krökt framåt, och håller om vattenflaskan med knäppta händer. Ser så komiskt ut.
Hur är det möjligt att han kunde göra denna uppvisning samtidigt fullsmetad med blod, vävnadsrester, hår, fettvävnad och benavskrap från Kim?
Citera
2017-10-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och hur tänker du då när du läser att Peter Madsen gav Kim Wall:
"10 knivstick på det yttre könsområdet och fyra knivstick i könsorganen "?:

Så här tillrättavisar åklagaren försvararen i Københavns Tingsrätt den 3 oktober, det är från direkt repportering :

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls...derliv/6853285

16:14
- Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene. Hvis det ikke er seksuelt, så ved jeg ikke, siger han.

Översatt till svenska:

16:14
- Jag vill säga att hon (försvararen) också snedvrider frågan om en sexuell motiv när det omkring dödstidpunkten tillfogats 10 knivstick på det yttre könsområdet och fyra knivstick i könsorganen . Om det inte är sexuellt, vet jag inte, säger han (åklagaren)

Kan du och många andra här, försöka att skilja på brotten!!!

Ett brott, skändning av lik, lär han åka på, nästan ingen tvekar på det.

MEN, på MORD, där finns en hel del luckor, på basis av vad vi fått veta. Som jag tolkar det, har vi ännu inte sett NÅGON indikation från utredningen, som tyder på att PM är skyldig till mord.
Citera
2017-10-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han trodde han skulle komma undan, helt klart. För varje steg han tar där så tänker han förmodligen - "yes, jag gjorde det". Och helt plötsligt, poff, så var den sagan slut. Precis innan han sätter sig i polisbilen, vänder han sig mot den svarta bilen som står jämsides och verkar tro han ska åka med den. Var det en taxi eller vad? Under hela filmningen av tv2 så framstår han helt och hållet adekvat i talet, till och med ler och småskrattar vid ett tillfälle. Dock avslöjar kroppsspråket honom när han kommer fram till poliserna. Där krymper han, tittar ner och åt sidorna, stel, krökt framåt, och håller om vattenflaskan med knäppta händer. Ser så komiskt ut.
Hur är det möjligt att han kunde göra denna uppvisning samtidigt fullsmetad med blod, vävnadsrester, hår, fettvävnad och benavskrap från Kim?
Har sett den filmen så många gånger. Och begriper inte att han är så oberörd när man vet att han 4-5 timmar tidigare sågat sönder en varm kvinnokropp. Helt galet!
Citera
2017-10-15, 00:18
Medlem
Citat:

MEN, på MORD, där finns en hel del luckor, på basis av vad vi fått veta. Som jag tolkar det, har vi ännu inte sett NÅGON indikation från utredningen, som tyder på att PM är skyldig till mord.
Nä. Troligen begick hon självmord.
Citera
2017-10-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det vet i fan om du tänker rätt nu. Det är inte ofta som man säkrar någon produkt på en lastpall med hjälp av ett, eller några, buntband. Tänk de små plastbanden som man brukar kalla strips som man t.ex. brukar använda för att hålla ihop kablar med.

Hur många buntband har du använt i ditt liv? De är små, ibland, men det finns också riktigt stora! Vet du hur man gör, när man använder ett buntband, ens? Beskriv, isf., och inse att jag vet exakt, du har en ganska tuff utmaning....
Citera
2017-10-15, 00:22
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Nu råkar jag också ha en fogsvans med orange handtag. Bahco Superior, köpt hos Clas Ohlson. Den har även ett transportskydd i form av en plastskena som helt täcker den tandade sidan. Om det är en likadan såg, kan Madsen ha varit korkad nog att sätta på skyddet när han dumpade den? Han skulle knappast ha glömt det kvar i ubåten om han ville göra sig kvitt indicier på styckningen..
Desto bättre i så fall om han satt på det igen, då är ju spåren ännu mer skyddade tänker jag.
Citera
2017-10-15, 00:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är et transcript, jag just gjort nu, av vad Jens Møller Jensen sagde på presskonferencen, om Kim Walls eventuella dödsorsak:

https://www.bt.dk/krimi/politiet-har-fundet-kim-walls-hoved-og-ben
Från 4:27 til 4:52 i videoen:
Drabschef, vicepolitiinspektør Jens Møller Jensen på en pressebriefing lørdag:

"Der er ikke fastlagt en dødsårsag lige nu, udfra netop de manglende skader på kraniekasse og så videre, men det er sådan at retsmedicinerne vil arbejde videre i relation på at kan der være noget omkring halsregionen som kan være medvirkende til at give en dødsårsag senere, det er klart når der ikke noget på selve torsoen og ikke noget på kraniet/hovedet så må man jo se om det kan være adskillelsen af de to dele der måske kan give os en årsag, men det er alt for tidligt at sige noget om det."

Min översättning till svenska:
"Det har inte varit möjligt at fastställa dödsorsak just nu iom det inte har hittats någon skada på kraniekassan och så vidare, men det är så att de rättsmedicinska läkarna fortsätter arbeta vidare med möjligheten att det kan finnas något kring nackområdet som kan bidra till att dödsorsaken kan fastställas senare, det är klart at när det inte finns något på själva torson och ingenting på skallen/ huvudet då måste du se om det kan vara separeringen av de två delarna som kan ge oss en anledning (till dödorsaken), men det är för tidigt att säga något om det än"
Tycker fortfarande det är konstigt att Möller säger att "separeringen av de två delarna kan ge oss en anledning till dödsorsaken" i stället för att säga att "separeringen kan vara dödsorsaken" som skulle vara ett naturligare sätt att uttrycka det hela. Eller är jag för ordnitisk nu.
Dessutom är det väl väldigt konstigt att han i så fall går ut med dessa hemska spekulationer såhär innan undersökningen är klar, eller?
Citera
2017-10-15, 00:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Avslutningsvis, för idag. Vad är det som fascinerar DIG, med det oerhörda Madden gjort mot en medmänniska, varför sådant brinnande intresse i ett mord, så groteskt, att man knappast hört talas om något liknande. Varför fascinerar det dig, mig, och oss?

Begrunda det, godnatt.

Dess kontext.

Lika vidriga och säkert vidrigare saker rapporteras ofta från IS-håll och sydamerikanska drogkarteller m.fl.
Citera
2017-10-15, 00:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Jag håller med dig. Det kan bli snårigt.

Dock är alternativa gärningsmän hyfsat lätt att utesluta. Men jag skall aldrig säga aldrig.
Citera
2017-10-15, 00:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Igen, många gånger nu, men "kalla fakta". Rätten måste bevisa en dödsorsak, och förmodligen en trolig händelse-kedja till det ( indicier).

Att du kallar det för "bevisning" att det fanns vittnen som såg KW kliva ombord, är INTE samma sak som att PM tog livet av henne. Alltså, HUR svårt kan det vara att förstå, att rätten behöver dels hållbara bevis för hur hon dog, dels hållbara bevis för att PM är gärningsman!!!!

Ja, fälld lär han bli, för grov ( grotesk) skändning av lik, men, igen, för att ha mördat, är det en del steg som återstår, iaf. på basis av vad vi i allmänheten vet.

Åklagaren ska bevisa för rätten...
Citera
2017-10-15, 00:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
/.../ Jag tror han ändå kommer att försöka få det till att det var nån slags olycka och att han fick panik och sen komma med halvsanningar om bråkdelar samt hänvisa till minnesluckor. Och det är nog lika bra så, att folk slipper höra det.

MIna två cent.

Skam är intressant. Jag tror den kan omvandlas, avledas, till att istället känna sig grandios och ge intervjuer. Skriva memoarer osv.
Han har egentligen bara ett val: Att hålla fast vid sin version 2 och fortsätta hävda olycksscenariot. Alla ev. skador som kan bevisas ha uppkommit före döden måste KW ha åsamkats till följd av det handlösa fallet genom röret. Golvet hon hamnade på var dessutom överbelamrat av olika verktyg eftersom han höll på med en mindre reparation som KW t.o.m. hunnit fotografera.

Det kommer att utmynna i att X (eller X och Y) har bärgat KW; hon saknade helt påsatta tyngder då han begravde henne; det är t.o.m. troligt att hon pga sin klädsel haft en viss flytkraft; detta tänkte han inte på i sitt uppgivna tillstånd. - Allt DNA från PM kan härröra från hans hantering av kroppen, och han bar henne också på ryggen och kan då ha fått hennes vävnad, hår mm överfört på sig. De avsågade rören, buntbanden, filmerna... kan knytas till hans hangar som åtskilliga personer haft tillträde till. Han har bevisligen också många fiender. - Hittar man hans fingeravtryck på en såg kan denna ha använts av honom själv men sedan lånats/stulits ur hangaren. Den verklige gärningsmannen (-männen) finns att söka i hans omedelbara närhet, och han skulle inte bli förvånad om det handlade om någon patologiskt svartsjuk kvinna han tidigare avvisat.

På åklagarens insinuanta fråga om det kan ha varit ryssarna som plockat upp KW kan invändas att åtskilliga fritidsbåtar varit ute vid tidpunkten samt att han hade vant sig vid en viss uppmärksamhet i form av att olika personer brukade följa hans förehavanden med sin u-båt. Det är alls inte omöjligt att en sådan person sett att han kastat något över bord och blivit nyfiken; "räddat" en död kvinna och sedan använt henne för egna syften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in