2017-10-14, 22:07
Medlem
RogerRogers avatar
Märklig känsla av deja vu. Medierna kör återigen på spåret att SD står still/minskar för att folket har tröttnat på deras skandaler, osv. Sifo lyfts som ett föredöme trots att de misslyckats kapitalt att mäta partiet förut. Väljarna ska återigen marginaliseras och fördömas. Nu är ju M jättetuffa, det finns alltså ingen vettig anledning att rösta SD längre. Säger de. Samtidigt blir effekten av allt detta att folk återigen säger något annat till opinionsundersökarna, och SD chockar ånyo MSM och övriga politiker på valdagen. Sverige = evig rundgång.
2017-10-14, 22:08
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
på nätet någon tidning med betydligt fler svarande än vanliga undersökningar har jag sett upp till 70% för SD.
55% var väl bara för någon vecka sedan.

Det finns väl inte någon människa som på fullt allvar tror att SD skulle ha 55 %??

Nu tappar SD rejält, vilket även framgår av Sentios mätning. Säkerligen beroende på att M kopierar SD:s politik i fråga om t ex tiggeriförbud och kvotflyktingar. Den stora väljartillväxt som SD har haft de senaste åren har ju till stor del varit typ gammalmoderater som inte kände igen sig i Reinfeldts ”öppna era hjärtan” och ”tack för att ni valde Sverige”. När nu M under Kristersson tydligt har brutit med Reinfeldterans mig.politik rör sig gammelmoderaterna hemåt igen till sitt gamla parti.

Var själv ganska övertygad om att SD skulle ligga runt 20% i nästa riksdagsval, t o m kanske upp mot 25 %. Som det ser ut nu får dom jobba hårt för att ens öka från 2014 års resultat.
2017-10-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
på nätet någon tidning med betydligt fler svarande än vanliga undersökningar har jag sett upp till 70% för SD.
55% var väl bara för någon vecka sedan.

Egentligen är 95 procent Sverigedemokrater, men eftersom nästan alla Sverigedemokrater inte törs berätta det för andra eller ta en valsedel som är märkt SD, så kommer SD aldrig få makten i Sverige.
2017-10-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Det finns väl inte någon människa som på fullt allvar tror att SD skulle ha 55 %??

Nu tappar SD rejält, vilket även framgår av Sentios mätning. Säkerligen beroende på att M kopierar SD:s politik i fråga om t ex tiggeriförbud och kvotflyktingar. Den stora väljartillväxt som SD har haft de senaste åren har ju till stor del varit typ gammalmoderater som inte kände igen sig i Reinfeldts ”öppna era hjärtan” och ”tack för att ni valde Sverige”. När nu M under Kristersson tydligt har brutit med Reinfeldterans mig.politik rör sig gammelmoderaterna hemåt igen till sitt gamla parti.

Var själv ganska övertygad om att SD skulle ligga runt 20% i nästa riksdagsval, t o m kanske upp mot 25 %. Som det ser ut nu får dom jobba hårt för att ens öka från 2014 års resultat.
Media gottar sig, men det är säkert inte sista gången som de får lång näsa. Men det tjatas om MKs illegaler. Obegripligt att inte Åkesson har upplyst pressen om Hanifs avslöjande, han har haft mycket mediatid på sistone. Jag driftar mig att hävda att i detta, har Jimpan uppfört sig som en sopa.
2017-10-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker

Han skrev inte att han tror det han svarade på någons fråga om vilket institut som visade att SD hadde så mycket. Och varför ska man lita på dom instituten som visar att SD har 15 men inte 55. Själv litar jag på ingen för detta val kan ingen förutspå det enda man kan säga om det är att det kommer inte likna något annat val vi har sett förut.
2017-10-14, 22:30
Medlem
Om jag förstår Morgan Johansson rätt på Twitter så flyr Väljare från SD till S och M står och stampar. Undrar om det stämmer.?
2017-10-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Om jag förstår Morgan Johansson rätt på Twitter så flyr Väljare från SD till S och M står och stampar. Undrar om det stämmer.?
Hahaha vilken jävla pajas. Lita aldrig på sossar när det gällern nästan allt men specielt inte på opinionsundersönkingar jag kommer ihåg vad Göran Gredier spådde fram i sin kristalkula hahahaha.
2017-10-14, 22:57
Medlem
Snapcounts avatar
SD minskar..

Jaha.., ja jag kan inte begripa att folk fortfarande tror på 7k ifråga om I & I frågor. De har ju dragit det Svenska folket vid näsan i åratals.., i tiotals år !

Med rena lögner !
2017-10-14, 22:58
Medlem
sajebiss avatar
Anledningen till att SD sjunker tror jag beror på att fler och fler börjar inse att det är skit samma, problemen går liksom inte längre att lösa på politisk väg.
2017-10-14, 23:06
Medlem
pinger99s avatar
SD har blivit politiskt korrekta, har tappat stingen, har fått dålig press efter HW-affären och vill tävla med "de andra" i att stigmatisera oliktänkande.
Dessutom vill de regera med M.

Verkar som att SD-ledningen gått in i en återvändsgränd.

Rädda och skitnödiga politiker som inte vågar stå upp sina ideal är ingen röstmagnet.
Det lutar åt S.
2017-10-14, 23:07
Medlem
Media och SIFO trollar er och ni går rätt i fällan. Vem säger SD när SIFO ringer? En utan vänner och jobb kanske?
2017-10-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Anledningen till att SD sjunker tror jag beror på att fler och fler börjar inse att det är skit samma, problemen går liksom inte längre att lösa på politisk väg.
Dom är skit? Det är ju dom som har varnat flr det här hela tiden och nu kopierar dom flesta partierna som S delar va deras politik för som har rätt. Och det är ju inte dom som har suttit vid makten dom senaste 8 åren och förstört Sverige.
Senast redigerad av J39 2017-10-14 kl. 23:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in