2017-10-14, 18:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Jag förstår inte ens vad du menar. Jag kommenterade om 1) en löjlig och bevisat felaktig skabdalistförfattare, och 2) att du, liksom den blogg du försökte förstärka igenom, inte ens fattade att USA har minimal koppling till Swift.

När det gäller Putin så sitter jag tryggt med en iskall vodka i Kiev. Han eller du får gärna komma förbi.

Men jag brukar vara ganska balanserad i synen på Ryssland. Då jag varit där en del, haft rysk business, rysk flickvän och tycker bra om landet generellt (även om jag tycker Putin är en bäbiskuksugande pedofil med äckligbperson, så fattar jag att han har gjort en del bra saker för Ryssland).

Vilka åsikter och erfarenheter har du?
Åtskilliga år på nacken i flertal olika länder och i olika kulturer.

Tillräckligt för att veta att s.k. utlandssvenskar kan vara mer smalspåriga än andra då de tror de har koll på andra kulturer.
Senast redigerad av arbetet 2017-10-14 kl. 18:35.
Citera
2017-10-14, 18:36
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Åtskilliga år på nacken i flertal olika länder och i olika kulturer.

Kom igen nu... specificera lite kompis, saker som inte går att panikgoogla, varit i Ukraina, Ryssland eller New york? Säg bara när, det vore intressant att veta, och vad du gjorde där?

... och hur var det nu med Swift?
Citera
2017-10-14, 18:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Hej Ola! Hur känns det idag när EU, Ryssland och Kina står samlade mot USA? Intressant utveckling, eller hur? Nu ska du se att nästa steg blir lättnader i sanktionerna från EU:s sida. Och det passar bra då Ryssland är framtidens marknad:

Russia’s on the Way Back

https://dailyreckoning.com/russias-on-the-way-back/

Och innan du avfärdar det som rysspropaganda så bör du nog läsa på lite om författaren:

https://dailyreckoning.com/author/jrickards/

Jag har ju inte avfärdat att det ev. skulle gå bra för Ryssland. Sant att EU och Ryssland står enade vid att kärnteknikavtalet med Iran fortfarande gäller och skall gälla framöver. Försvarsministern och Utrikesministern i USA är av samma åsikt, men inte il duce dum-Trump, vilket kommer att isolera USA.
Citera
2017-10-14, 18:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Kom igen nu... specificera lite kompis, saker som inte går att panikgoogla, varit i Ukraina, Ryssland eller New york? Säg bara när, det vore intressant att veta, och vad du gjorde där?

... och hur var det nu med Swift?
Jag har den erfarenheten att det är de som påstår sig veta något och som vet bäst för de har minsann en rysk flickvän och bor i Kiev och känner Putin och vet hur han tänker. Jag vet inte hur många jag har möt som dig och som är helt underbara när de börjar pratat då de inte har den minsta susning om ens vad livet är.

Jag själv har bott i ett flertal Europeiska länder men har konstaterat att jag inte vet mer för det. Det är bra för då är man fortfarande öppen för intryck och har förmåga att revidera sin uppfattning.

Och du, det finns inga tankeläsare.

Kinas betalsystem är CIPS och du får själv googla fram information om det.
Citera
2017-10-14, 19:15
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Jag har den erfarenheten att det är de som påstår sig veta något och som vet bäst för de har minsann en rysk flickvän och bor i Kiev och känner Putin och vet hur han tänker. Jag vet inte hur många jag har möt som dig och som är helt underbara när de börjar pratat då de inte har den minsta susning om ens vad livet är.

Jag själv har bott i ett flertal Europeiska länder men har konstaterat att jag inte vet mer för det. Det är bra för då är man fortfarande öppen för intryck och har förmåga att revidera sin uppfattning.

Och du, det finns inga tankeläsare.

Kinas betalsystem är CIPS och du får själv googla fram information om det.

Abstrakt nonsens. Jag tror man lär känna människor och livet i de länder man förstår. Du hänvisar till - alldeles uppenbart felaktig - svståndsbloggare.

Så du tror - på allvar - att en pojkrumsläsande kunskap är bättre. Därför att du minsann har "objektivitet" (om jag ignorerar den kunskapsmässiga avgrunden).

Fråga: känns VarmaDrycker seriösare än Draken? Varför?
Citera
2017-10-14, 19:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Abstrakt nonsens. Jag tror man lär känna människor och livet i de länder man förstår. Du hänvisar till - alldeles uppenbart felaktig - svståndsbloggare.

Så du tror - på allvar - att en pojkrumsläsande kunskap är bättre. Därför att du minsann har "objektivitet" (om jag ignorerar den kunskapsmässiga avgrunden).

Fråga: känns VarmaDrycker seriösare än Draken? Varför?
Men för h-vete är du ett stort skämt eller? Var har du fått uppfattning ifrån att jag hämtar mina kunskaper från bloggare? Ge upp, du vet inte vem du pratar med.

Så här roligt är det sällan jag har haft. Pojkrum? Ja du, du skulle bara veta.
Citera
2017-10-14, 19:52
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Men för h-vete är du ett stort skämt eller? Var har du fått uppfattning ifrån att jag hämtar mina kunskaper från bloggare? Ge upp, du vet inte vem du pratar med.

Så här roligt är det sällan jag har haft. Pojkrum? Ja du, du skulle bara veta.

Ok, du pratar om - och länkar till bloggar som bokstavligen beskriver - Swift som ett amerikanskt system. Det visar en gigantisk kunskapsbrist, men - ärligt kompis - jag vill verkligen inte veta om du har en alldeles ny PS4. Ha det bra, din lilla wannaberyss.
Citera
2017-10-14, 20:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ok, du pratar om - och länkar till bloggar som bokstavligen beskriver - Swift som ett amerikanskt system. Det visar en gigantisk kunskapsbrist, men - ärligt kompis - jag vill verkligen inte veta om du har en alldeles ny PS4. Ha det bra, din lilla wannaberyss.
Vem har pratat om SWIFT som ett amerikansk system? Nu får du allt skärpa till dig eller återgå till din XBOX.
Citera
2017-10-14, 20:07
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Vem har pratat om SWIFT som ett amerikansk system? Nu får du allt skärpa till dig eller återgå till din XBOX.

Well, du. Och de bloggar du länkat. Jag hoppas - kanske förgäves - du joinar Draken i avstängningsrumet.

Men jag bryr mig inte. Fortsätt opinionsbilda om länder du aldrig ens varit i.
Citera
2017-10-14, 20:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Well, du. Och de bloggar du länkat. Jag hoppas - kanske förgäves - du joinar Draken i avstängningsrumet.

Men jag bryr mig inte. Fortsätt opinionsbilda om länder du aldrig ens varit i.
Så du menar att man måste sitta i Ryssland för att ha synpunkter på sanktioner emot landet. Ja, ja så kan man se det. Man kan också se det som att sanktioner knappast har fått den effekten man har velat ha i något fall. Om man inför dem mot ett land som Ryssland som s.a.s. har allting inom sina gränser och t.o.m. sitter på eftertraktade råvaror som olja. Om de dessutom har inhemsk guldbrytning och är granne och god vän med den näst största ekonomin på jorden. Hur tror du det kommer att utveckla sig då?

Fan du måste nog vara den mest korkade av alla Putinhatare här på forumet. Sannerligen.
Citera
2017-10-14, 21:46
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
......Och EU länderna har hittat andra marknader för sina livsmedel. Nu återstår det bara att vi hittar andra länder som vi kan importera billig olja och naturgas ifrån, så kan ryssarna dricka sin olja och sniffa sin naturgas...

Det enda jag sörjer lite är minskningen av ryska turister till Sverige. Det vore bra om de kom hit och fick se hur vi har det "i hemska väst". Tidigare så kom det ryska turister som t.o.m. besökte ordinarie svenska badhus. Men om det stämmer, som ni brukar skriva, att folk får det bättre i Ryssland igen, så kanske de ryska turisterna återvänder till Sverige igen.

Det är inte tryggt i EU allmänt. Hela väst EU har förluster inom turistsektorn speciellt Frankrike. Det är relativt lugnt i Sverige, men inte alls lika tryggt som det var 10 år sen. Det är inte kul att vara en turist när det kan när som helst komma en springande neger och riva väskan bort med passet och pengarna.
Citera
2017-10-14, 21:52
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
......Och EU länderna har hittat andra marknader för sina livsmedel. Nu återstår det bara att vi hittar andra länder som vi kan importera billig olja och naturgas ifrån, så kan ryssarna dricka sin olja och sniffa sin naturgas...

Det enda jag sörjer lite är minskningen av ryska turister till Sverige. Det vore bra om de kom hit och fick se hur vi har det "i hemska väst". Tidigare så kom det ryska turister som t.o.m. besökte ordinarie svenska badhus. Men om det stämmer, som ni brukar skriva, att folk får det bättre i Ryssland igen, så kanske de ryska turisterna återvänder till Sverige igen.

"Andra marknader" är Vittryssland som sen säljer vidare till Ryssland. Det ska inte vara för evig, senare eller tidigare Kreml kommer åt Lukashenko och stänger ned verksamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in