2017-10-14, 15:16
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Lutar åt Olle Bærtling?

Rätt svar! Född i Halmstad där man idag kan hitta kvarteret Bærtling. Arbetade under många år på Skandinaviska Banken innan han kunde försörja sig på sin konst. Hans tavlor och skulpturer är väl om något "diagonalsymfonier". De minsta grafiska bladen är ca 20x40 cm, hans största projekt är en 300 m hög byggnad/skulptur i Dubai som tyvärr inte blev byggd. I många målningar använde han en speciell ljusgrön nyans som kallas bærtlingvitt.

Din tur!
Citera
2017-10-14, 16:02
Medlem
Zwerchstands avatar
Men vaf… Först Albigenserkriget om vars namnar jag skrivit uppsats, åsså Bærtling kopplad intimt med just Diagonalsymfonin! Kanske kan ens frågor schemaläggas – men jag misstänker att just det gjorts, på ett annat plan.
Citera
2017-10-14, 16:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Men vaf… Först Albigenserkriget om vars namnar jag skrivit uppsats, åsså Bærtling kopplad intimt med just Diagonalsymfonin! Kanske kan ens frågor schemaläggas – men jag misstänker att just det gjorts, på ett annat plan.

(min fetning) Det är en del av den... vet inte om det är en ytterligare dimension, eller om det ska utan att bli storvulen kallas metafysik, tror det faller under den s k trådlösa telemanin som i åratal grasserat i tråden...

Edit: "grasserat"... lite pejorativ klang... "FLORERAT i tråden!"
Citera
2017-10-14, 16:19
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
(min fetning) Det är en del av den... vet inte om det är en ytterligare dimension, eller om det ska utan att bli storvulen kallas metafysik, tror det faller under den s k trådlösa telemanin som i åratal grasserat i tråden...

Edit: "grasserat"... lite pejorativ klang... "FLORERAT i tråden!"
Nästa min fråga får nog gälla patafysik.
Citera
2017-10-14, 16:23
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Nästa min fråga får nog gälla patafysik.

Bad idea! Du missade när att körde den för dryga månaden sen... I told ya! Threadless...

EDIT: *G* Sorry för OT-garv, alltså "det atte mig". Vars håller Biling hus btw..? ...förstärker bara mina misstankar om att vi har ett Chelseafan mitt ibland oss! Det kallas multitasking Biling!
Senast redigerad av GoggeGogelius 2017-10-14 kl. 16:37.
Citera
2017-10-14, 16:28
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Bad idea! Du missade när att körde den för dryga månaden sen... I told ya! Threadless...
Det atte mig.
Citera
2017-10-14, 16:49
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

EDIT: *G* Sorry för OT-garv, alltså "det atte mig". Vars håller Biling hus btw..? ...förstärker bara mina misstankar om att vi har ett Chelseafan mitt ibland oss! Det kallas multitasking Biling!
Hoppas Chelsea drämmer in ett mål nu då, jag har satt en 2:a ---> (FB) Tråden där vi spelar fattigmansstryktips

He, he - Clinton döpte sin dotter till Chelsea. Att inte frun hans opponerade sig när han ville döpa ungen efter ett fotbollslag.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-10-14 kl. 16:56.
Citera
2017-10-14, 16:56
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hoppas Chelsea drämmer in ett mål nu då, jag har satt en 2:a ---> (FB) Tråden där vi spelar fattigmansstryktips

He, he - Clinton döpte sin dotter till Chelsea. Att inte frun hans opponerade sig när han ville döpa ungen efter fotbollslag.

Unnar det dig, även om mitt 1-1 spel nyss dog... ...tror dock de får svårt att vända, Palace verkar ha vaknat på rätt sida! "Unnar"... nja... vet ej fan, varje poängtapp för de andra topplagen är bra för Arsenal!

OT-sorry! Men vi får skylla på "pausunderhållning" när Biling DEMONSTRATIVT sitter och läppjar på en finare cognac och ger fullständigt fan i tråden!
Citera
2017-10-14, 16:59
Medlem
Citat:
Unnar det dig, även om mitt 1-1 spel nyss dog... ...tror dock de får svårt att vända, Palace verkar ha vaknat på rätt sida! "Unnar"... nja... vet ej fan, varje poängtapp för de andra topplagen är bra för Arsenal!

OT-sorry! Men vi får skylla på "pausunderhållning" när Biling DEMONSTRATIVT sitter och läppjar på en finare cognac och ger fullständigt fan i tråden!
Jag hade 8 rätt på stryket förra veckan - med bara ett tecken per rad!

Är han inte ute i skogen och skjuter älgar med Venator? Det utesluter ju dock förstås inte cognacsdrickande.

Alltså, fan vad vulgärt aggressiv den ser ut: https://en.wikipedia.org/wiki/AK-47#/media/File:%D0%90%D0%9A-47.jpg

Den ber inte om ursäkt för sig själv som så att säga. Kan inte sluta kolla på den...som en huggkobra på amfetamin ser den ut.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-10-14 kl. 17:03.
Citera
2017-10-14, 17:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag hade 8 rätt på stryket förra veckan - med bara ett tecken per rad!

Är han inte ute i skogen och skjuter älgar med Venator? Det utesluter ju dock förstås inte cognacsdrickande.

Alltså, fan vad vulgärt aggressiv den ser ut: https://en.wikipedia.org/wiki/AK-47#/media/File:%D0%90%D0%9A-47.jpg

Den ber inte om ursäkt för sig själv som så att säga. Kan inte sluta kolla på den...som en huggkobra på amfetamin ser den ut.

Tvärtom! Venator och Biling, två helpannor Courvoisier 97 Napoleon och vi snackar två nedlagda femtontaggare (still talkin´elks! ) men fyra skadeskjutna satar! Och då menar jag inte älgar utan folk i samma jaktlag!

Sorry för dels OT och tonen som är som Svullo sa "rå men... rå"

Jo, den är speciell, aldrig skjutit med den tyvärr, som flygbasjägarna nearby fick. Har för mig att gamla finska Tampella gjorde en 5,56 mm-version som var ännu sexigare! *kollar* nope, hjärnspöke, strange... Halvkilot för tung! Vilket är en ergonomisk skandal med tanke på att det varit så många barnsoldaters huvudbeväpning! Vad säger UNICEF!? (sorry för "skämt" som... not works! ).
Senast redigerad av GoggeGogelius 2017-10-14 kl. 17:25.
Citera
2017-10-14, 17:49
Medlem
Citat:
Tvärtom! Venator och Biling, två helpannor Courvoisier 97 Napoleon och vi snackar två nedlagda femtontaggare (still talkin´elks! ) men fyra skadeskjutna satar! Och då menar jag inte älgar utan folk i samma jaktlag!

Sorry för dels OT och tonen som är som Svullo sa "rå men... rå"
Ja, Bilingual och Venator goes Apocalypse now-style med virade snusnäsdukar knutna runt huvudet likt Rambo. Till slut får hemvärnet skicka ut en patrull för att leta rätt på och "oskadliggöra" deras jaktlag. Hemvärnsgubbarna som sänds ut blir naturligtvis galna på kuppen och det slutar med att dom joinar Bilinguals och Venators älg-militia. Långfilmen om hela schabraket får heta Jungle mayhem in Lingonskogen.

"Out here there's no rules..."
Citera
2017-10-14, 18:00
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ja, Bilingual och Venator goes Apocalypse now-style med virade snusnäsdukar knutna runt huvudet likt Rambo. Till slut får hemvärnet skicka ut en patrull för att leta rätt på och "oskadliggöra" deras jaktlag. Hemvärnsgubbarna som sänds ut blir naturligtvis galna på kuppen och det slutar med att dom joinar Bilinguals och Venators älg-militia. Långfilmen om hela schabraket får heta Jungle mayhem in Lingonskogen.

"Out here there's no rules..."

Ha ha! Jag får mer Southern Comfort (filmen! ) eller t o m Deliverence-vibbar! De synnerliga urbana Venator och Biling fastnar i de gamla snapphanseskogarna runt Vinslöv... this could go wrong!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in