2017-10-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jacob Josefsson och Tim Erixon var två upphaussade namn i 2009 draften. Josefsson hade slagit alla tiders klubbrekord poän för B juniorer, Tim Erixon var stadig i Skellefteå och spelade moget, räckte till landslaget.

Nu får bägge knappt plats i NHL. Erixon är flr dålig, och har inte spelat där sedan 2015. Borde kanske vända till KHL.

Men hur kunde man ha så dålig koll när man tingade spelarna. Josefsson verkar rätt mjuk, och Erixon är en ofysisk back under 180 cm. Det räckte kanske långt med att liknas att man spelade ofysiskt - precis som Lidström.

Erixon är 189 och väger 91kg. Tycker han förtjänar credd som inte vänder hem med svansen mellan benen då det tar emot!
Citera
2017-10-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarnboy
Erixon är 189 och väger 91kg. Tycker han förtjänar credd som inte vänder hem med svansen mellan benen då det tar emot!

Aj då. Miss av mig. Det är väl pga att Erixon spelar som han vore 178 cm.
Jag trodde han var på gång i Columbus, men han är helt enkelt den nye Anders Eriksson.
Citera
2017-10-09, 22:03
Medlem
Citat:
Aj då. Miss av mig. Det är väl pga att Erixon spelar som han vore 178 cm.
Jag trodde han var på gång i Columbus, men han är helt enkelt den nye Anders Eriksson.

Jo han måste ju vara jätte besviken över sina 572 nhl-matcher, 176 poäng och en stanleycup-titel?

Angående Erixon så tror jag han med facit i hand gjorde bort sig då han bråkade sig bort från Flames. Även om han fått chanser och spelat okej på andra ställen efter det så tror jag hans val där gett han en lite brantare uppförsbacke...
Citera
2017-10-10, 08:27
Medlem
Citat:
Jo han måste ju vara jätte besviken över sina 572 nhl-matcher, 176 poäng och en stanleycup-titel?

Angående Erixon så tror jag han med facit i hand gjorde bort sig då han bråkade sig bort från Flames. Även om han fått chanser och spelat okej på andra ställen efter det så tror jag hans val där gett han en lite brantare uppförsbacke...

Vi ska väl kanske komma ihåg att Anders Eriksson spelade i ett väldigt bra Detroit. Ett av NHLs bästa lag någonsin. Han åkte väl till farmarlaget direkt året efter, och har aldrig riktigt varit ordinarie. Mer borderline NHL, precis som Erixon.

Och ja, man minns ju att Erixon krånglade och fulade för att få spela i pappas Rangers.
Det var dumt. Men jag tror hans karriär är mer beroende på hans eget spel än sådana val.
Han är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Citera
2017-10-12, 22:15
Medlem
Citat:
Vi ska väl kanske komma ihåg att Anders Eriksson spelade i ett väldigt bra Detroit. Ett av NHLs bästa lag någonsin. Han åkte väl till farmarlaget direkt året efter, och har aldrig riktigt varit ordinarie. Mer borderline NHL, precis som Erixon.

Och ja, man minns ju att Erixon krånglade och fulade för att få spela i pappas Rangers.
Det var dumt. Men jag tror hans karriär är mer beroende på hans eget spel än sådana val.
Han är helt enkelt inte tillräckligt bra.

Mellan säsongen 97/98 och säsongen 2001/2002 spelade han endast i NHL så det stämmer inte. I övrigt har han ju åkt upp och ner en del men han snittade ju ändå 0,33 ppg i vad du kallar ett av de bästa lagen nånsin så att jämföra han med erixon blir rätt motsägelsefullt.
Citera
2017-10-13, 14:46
Medlem
Citat:
Mellan säsongen 97/98 och säsongen 2001/2002 spelade han endast i NHL så det stämmer inte. I övrigt har han ju åkt upp och ner en del men han snittade ju ändå 0,33 ppg i vad du kallar ett av de bästa lagen nånsin så att jämföra han med erixon blir rätt motsägelsefullt.

Men att spela med legender ger väl en del enkla assistpoäng. Så det går väl inte helt att köpa. Däremot så var han ordinarie då. Det var ju bättre. Men jag tänkte på att han framfördes som en ny Eldebrink från blålinjen. Inte riktigt ordinarie. Helt ok spelare.
Citera
2017-10-13, 21:11
Medlem
Citat:
Men att spela med legender ger väl en del enkla assistpoäng. Så det går väl inte helt att köpa. Däremot så var han ordinarie då. Det var ju bättre. Men jag tänkte på att han framfördes som en ny Eldebrink från blålinjen. Inte riktigt ordinarie. Helt ok spelare.

Det är väl klart att det är större chans att få lite "gratispoäng" om du spelar med bra spelare men det är ju absolut ingen garanti. Methot var ju inte direkt en poängspruta bredvid världens bästa back i Ottawa!?
Citera
2017-10-13, 23:52
Medlem
Nail Yakupov är väl en riktig supertalang som floppat, iof spelar han i NHL men denna säsong är nog hans avsked från ligan om det inte släpper.

Colorado chansade och fick han på ett år och 875k i cap hit. Hitills har det faktiskt gått riktigt bra för han, men säsongen är lång...
Citera
2017-10-14, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerface
Nail Yakupov är väl en riktig supertalang som floppat, iof spelar han i NHL men denna säsong är nog hans avsked från ligan om det inte släpper.

Colorado chansade och fick han på ett år och 875k i cap hit. Hitills har det faktiskt gått riktigt bra för han, men säsongen är lång...

Har gjort tre mål i år, varav två billiga mål. Yakupov har naturlig styrka och atletism som gjorde att han i juniortiden kunde mala ner motståndet. Bland män är det inte lika enkelt. Ser man på highlights från juniortiden, så ser man Yakupov åka överallt över isen som en vild, yr höna. Om det är svagt hockey IQ, eller ovilja att anpassa sig vet jag inte.
Citera
2017-10-14, 07:40
Medlem
Appropå ryssar, finns också Dinitri Sokolov. Visst är han bara 20 år, så han är fortfarande under utveckling. Men detta är killen som rankades före Matthews och Laine som 15 - 16 åringar. Sedan en kollaps vid draftåret, och föll till sjunde rundan. Detta händer närpå varje år med någon spelare. Men med tanke på vilka han placerade sig förr, så undrar man, vad hände där??

Nu tror många iofsig. att han kommer att bli fyndet från 2016 draften, så håll ögonen öppna.
Citera
2017-10-14, 16:07
Medlem
Citat:
Appropå ryssar, finns också Dinitri Sokolov. Visst är han bara 20 år, så han är fortfarande under utveckling. Men detta är killen som rankades före Matthews och Laine som 15 - 16 åringar. Sedan en kollaps vid draftåret, och föll till sjunde rundan. Detta händer närpå varje år med någon spelare. Men med tanke på vilka han placerade sig förr, så undrar man, vad hände där??

Nu tror många iofsig. att han kommer att bli fyndet från 2016 draften, så håll ögonen öppna.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=279385

Vet inte riktigt vad för typ av kollaps du pratar om? Hans första säsong i ohl är rätt svår att jämföra med ryska juniorligan. Grabben har ju inte spelat j-vm så att säga att han valdes oväntat sent känns ju inte riktigt rätt.?

Att han legat före Laine och Matthews känns ju rätt otroligt men visar du den listan så tror jag dig. Känns som att en spelare i 15års åldern är rätt svårbedömd då vissa knappt är i puberteten...

Kan säkert bli ett fynd ändå men känns långt ifrån självklart.
Citera
2017-10-18, 23:56
Medlem
Sökte men ingen verkar lyft:

Victor Crus Rydberg

Jagades av nästan samtliga hockeygymnasier i Sverige, hamnade i Linköping och gjorde bra ifrån sig. Efter studierna stack han över till OHL och Plymouth Whalers där han blev kvar i två säsonger innan han vände hem mot Sverige igen. Sedan dess har det bara gått nedför, spelar nu för Kalmar i division 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in