2017-10-13, 13:59
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej men för att de är så lika. Jag känner inga Eriksons som är exakt lika varandra.
Håller med dom verkar släkt, säkert därför en av dom vill göra politiker karriär i Sverige, vem vet vad hon har för kontakter med vänstern
Citera
2017-10-13, 14:33
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Håller med dom verkar släkt, säkert därför en av dom vill göra politiker karriär i Sverige, vem vet vad hon har för kontakter med vänstern

Nu har hon fått Jan Eliasson på kroken också. Jag står inte ut.
https://twitter.com/fatemeh_khavari?lang=sv
Citera
2017-10-13, 14:43
Medlem
Citat:
Nu har hon fått Jan Eliasson på kroken också. Jag står inte ut.
https://twitter.com/fatemeh_khavari?lang=sv

Varför är det ingen av dem hon söker upp som lugnt och kallt kan säga till henne "du är en nolla, dina frågor spelar ingen roll och du påverkar ingenting - alltså har jag ingen anledning att slösa tid på nåt samtal med dog"?
Citera
2017-10-13, 14:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Varför är det ingen av dem hon söker upp som lugnt och kallt kan säga till henne "du är en nolla, dina frågor spelar ingen roll och du påverkar ingenting - alltså har jag ingen anledning att slösa tid på nåt samtal med dog"?

Förmodligen för att medelålders och äldre herrar blir lika betuttade i unga hazarflickor som motsvarande damer blir i de unga hazargossarna.
Vi har ett problem här.
Citera
2017-10-13, 14:53
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Förmodligen för att medelålders och äldre herrar blir lika betuttade i unga hazarflickor som motsvarande damer blir i de unga hazargossarna.
Vi har ett problem här.

Vilka hazarflickor? Utöver Fatemeh har jag inte sett en enda en.
Citera
2017-10-13, 15:20
Medlem
Citat:
Vi har ett problem här.

Vi har definitivt ett problem här. Egentligen har vi tusentals problem med dessa jävla mongolhazarer. Men att äldre herrar blir betuttade i (unga?) hazarkvinnor har jag svårt att tro. Hon är så djävla ful och ser dessutom ut som en äldre kille. För att inte tala om de ondskefulla ögonen som lyser med ett sånt hat att man inte gärna ville ha med henne att göra.

Jag kan inte komma på vad i h-e denne herre vill ha att göra med dessa ensamkommande, jag fattar ingenting längre. Suck !
Citera
2017-10-13, 15:36
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Vi har ett problem här.

"Svenska folket" verkar utsvultna.
Citera
2017-10-13, 16:32
Medlem
Peter Harolds avatar
Det är intressant att Fatima Khawari får så stark uppmärksamhet i svenska medier, och jag har faktiskt länge funderat på hur det kan komma sig. Just detta med den aktuella observationen av Masooma Khawari som stöds av EU (pekas ut som en framtida ledare för Afghanistan) så är det svårt att undvika känslan av att det hela är regisserat högt uppifrån.

https://peterharold.wordpress.com/2017/10/13/fatima-eller-masooma-khawari/

Jag tror att det hela är större än vad vi hittills trott. Tyvärr har vi ägnat en massa energi i onödan på att resonera kring huruvida Fatima har snipa eller snopp, medan makthavarna ligger flera steg före i fråga om att förvandla både Europa, men också Afghanistan.

https://peterharold.wordpress.com/2017/10/12/joda-fatima-khawari-ar-en-tjej-men-det-ar-det-minst-bekymmersamma-i-sammanhanget/

Tack för ordet!
Citera
2017-10-13, 17:19
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Det är intressant att Fatima Khawari får så stark uppmärksamhet i svenska medier, och jag har faktiskt länge funderat på hur det kan komma sig. Just detta med den aktuella observationen av Masooma Khawari som stöds av EU (pekas ut som en framtida ledare för Afghanistan) så är det svårt att undvika känslan av att det hela är regisserat högt uppifrån.

https://peterharold.wordpress.com/2017/10/13/fatima-eller-masooma-khawari/

Jag tror att det hela är större än vad vi hittills trott. Tyvärr har vi ägnat en massa energi i onödan på att resonera kring huruvida Fatima har snipa eller snopp, medan makthavarna ligger flera steg före i fråga om att förvandla både Europa, men också Afghanistan.

https://peterharold.wordpress.com/2017/10/12/joda-fatima-khawari-ar-en-tjej-men-det-ar-det-minst-bekymmersamma-i-sammanhanget/

Tack för ordet!

Angående afghanernas ankomst till Sverige och andra europeiska länder, har jag av helt andra skäl än de du tagit upp, misstänkt ungefär samma sak som du; nåt slags planering har med viss svårbestämbar grad av sannolikhet legat bakom det plötsliga uppdykandet av tiotusentals afghanska män. Allra minsta har kunskap om gruppens rörelser funnits och det har accepterats att afghanerna varit på väg hit.

Men det är som sagt bara en misstanke, vilken jag helt saknar möjlighet att belägga. Men ingen ska tro att man kan lura i mig, att det som den naturligaste sak i världen bara helt plötsligt dyker upp 30 000-35 000 unga afghanska män i Sverige, liksom bara så där hur som helst, och ingen myndighet och ingen annan hade nån som helst aning om nånting.

Men visst, det beslutas om avvisning i en del fall, kanske till och med i många, men i ärlighetens namn verkar inga större resurser läggas på att verkligen få ut afghanerna ur landet och det framstår bland annat därför som att svenska statens verkliga vilja är att de flesta bosätter sig här. Ministrars och höga tjänstemäns tal om att ett nej är ett nej, och lite allt möjligt annat i den stilen, tar jag lätt på.

Visst kan jag ha fel och visst kan det vara så att det är fullständigt omöjligt för svenska staten att ha nån som helst vetskap om hur folk rör sig i världen, men så korkade får man i svenska statens ledning bara inte vara. Det vore ju verkligt skrämmande, eller hur man nu ska uttrycka det.

I övrigt, allt gott!
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-10-13 kl. 17:21. Anledning: rättstavning
Citera
2017-10-13, 18:08
Medlem
Det var flyktingsmugglarna som styrde Hazarerna till Europa.Sverige visade sig vara att föredra i paketresan-återbetalningen går ju snabbare med frikostiga bidrag.
Citera
2017-10-13, 18:55
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det var flyktingsmugglarna som styrde Hazarerna till Europa.Sverige visade sig vara att föredra i paketresan-återbetalningen går ju snabbare med frikostiga bidrag.

Förmodligen har du rätt. Det enkla svaret är oftast det riktiga svaret. Men jag kan inte riktigt släppa tanken på viss form av planering när det gäller just de afghanska männens ankomst till Europa, det vill säga annan planering än flyktingsmugglarnas. Dels är det lite spännande med komspiratoriskt tänkande, del har jag varit med lite för länge för att rakt av köpa enkla förklaringar när det gäller svensk invandringspolitik - jag går i detta fall på magkänslan, vilket så klart lika ofta är rätt som det är fel, men jag gör det ändå. Och så kan jag ju inte bli motbevisad!

Om strejken. De verkar helt ha lämnat Stockholms innerstad. Jag har inte sett dem på ett tag. Är de kvar här men på nån annan plats än vid LO-borgen? Inte för att jag vill gå och se på dem, bara undrar.
Citera
2017-10-13, 19:45
Medlem
LaScalas avatar
Jag är inte nån konspirationteoretiker men just i det här fallet ligger det nära till hands att jag blir det.
Det gå inte att i efterhand komma och säja att "vi har varit naiva".
Första gången jag såg Fatemeh Khawari in action slog både min magkänsla och min kvinnliga intuition bakut.
Visserligen kan hon vara sjuk, men mycket av hennes kaxighet kan ju bero på att hon vet vad hon har för stöd bakom sej.
Hon har ju dessutom c:a 35 000 fotsoldater utplacerade här om hon skulle behöva dem.
Vad människan är ute efter mer än att ta makten i Sverige är oklart.
Klart är dock att vid maktöveragandet har hon vänsterrörelsen med sej. Eller bakom sej. Eller framför sej.
Jag tycker det är obehagligt att hon får hålla på och stå och flina i alla medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in