2017-10-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidiskriminering
Snacka om att ditt inlägg försöker leda bort från diskussionen om *del. Tycker *dels förhör var skumt då han nästan rent ut säger att Merh*wi förtjänade att bli avrättad. Han säger bland annat "är man med i leken så får man leken tåla"

adel har garanterat inte nått me dubbelmordet att göra, det är bara att gå igenom hans insta för att förstå det....
Citera
2017-10-12, 20:59
Medlem
Citat:
Jag tror att du är ute på fel spår. Jag tror att enda anledningen till att L*nko var med Merh*wi den dagen var att han kände dem människorna i Uppsala som Merh*wi försökte styra upp en träff med.

Dessutom känns det märkligt att Merh*wi skulle åka till Uppsala för att få någon att betala tillbaka en skuld som inte ens var hans egna pengar, utan *dels. Detta får mig verkligen att tro att Merh*wi hade hamnat i kant med sitt forna gäng Lejonen och att detta, bland annat, blev ett sätt för honom att bevisa att han var dem lojal. Det vill säga att han ställde upp för *del. Och att *del och de övriga grabbarna såg på detta som ett test, som Merh*wi misslyckades med då han inte fick tag på killen i Uppsala trots det att han spenderat flera timmar där. Känns som att de hängde på *sim*s restaurang för att fördriva tiden, i väntan på att snubben/snubbarna skulle svara.

När de var på väg tillbaka till Stockholm så slutade *del svara Merh*wi. Sen sitter han i förhör och säger är man med i leken får man leken tåla. Löjligt! Jag tror detta var planerat och genomfört av dessa Lejon som *del umgås med.

Tycker vittnesmålen om de iakttagelser av L*nko som gjorts i samband med skjutningen samt efter skjutningen känns mindre pålitliga för att kunna bedömas som rättssäkert i en domstol.

Det har setts en silvrig bil som stått väldigt nära bilen Merh*wi satt i och platsen som mordet skedde på känns inte som en sån plats där man blir avsläppt på utan mer som en träffplats där man kanske inte har polisens span på sig som kanske andra delar av Husby eller Kista. Så jag tvivlar inte på att ett möte ägt rum den kvällen. Men det som blir lite svårtolkat är vad som händer efter skotten avlossats.

En silvrig bil ses köra därifrån i hög hastighet, säkert sänk farten längre ned på vägen för att inte dra till sig uppmärksamhet. Sen har någon annan sett L*nko lunka iväg från platsen, men varför åkte han inte med i den silvriga bilen bara? Varför blev inte han skjuten? Detta skedde runt 22:01 men samtidigt har någon sett Lanko i ett garage en bit därifrån typ några minuter innan detta skedde. Känns som att tidsramarna för dessa iakttagelser inte kan bedömas som rättssäkra.

Tror fan inte det är L*nko som har gjort detta, men den osmidiga tjockisen kommer nog inte våga säga ett ord om vem det var. Men för hans egen skull borde han prata.

En fundering jag har, rätta mig om jag har fel men är inte J*nte bra vän med R*bel som också är Merh*wis kusin? Hade Merh*wi börjat rekrytera små "soldater" till sitt nya gäng?

svammel,merhawi plockades som hämnd för fagersjö skjutningen
Citera
2017-10-12, 21:03
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
adel har garanterat inte nått me dubbelmordet att göra, det är bara att gå igenom hans insta för att förstå det....

Tänkte detsamma. Ganska tunt "spår" användarna har i tråden. Att han sa, är man med i leken får man leken tåla. Hade han haft något med fallet att göra hade han sagt: det här är min vän, jag fattar inte nåt, precis som Mr Lanko.

Det han säger är kort och gott att Merhawi har gjort saker som gör att han kunde hamna i en sån här situation. Det vet han och det visste M själv också.
Citera
2017-10-12, 22:15
Medlem
Var det rättegång bakom stängda dörrar idag, ingen som vet hur det gick idag ?
Citera
2017-10-12, 22:22
Medlem
Misstänkte dubbelmördarens advokat: Han var inkallad som medlare i narkotikakonflikt https://www.aftonbladet.se/a/6mmlL
Citera
2017-10-12, 22:36
Medlem
fup tack
Citera
2017-10-12, 22:57
Medlem
Citat:
Jag tror att du är ute på fel spår. Jag tror att enda anledningen till att L*nko var med Merh*wi den dagen var att han kände dem människorna i Uppsala som Merh*wi försökte styra upp en träff med.

Dessutom känns det märkligt att Merh*wi skulle åka till Uppsala för att få någon att betala tillbaka en skuld som inte ens var hans egna pengar, utan *dels. Detta får mig verkligen att tro att Merh*wi hade hamnat i kant med sitt forna gäng Lejonen och att detta, bland annat, blev ett sätt för honom att bevisa att han var dem lojal. Det vill säga att han ställde upp för *del. Och att *del och de övriga grabbarna såg på detta som ett test, som Merh*wi misslyckades med då han inte fick tag på killen i Uppsala trots det att han spenderat flera timmar där. Känns som att de hängde på *sim*s restaurang för att fördriva tiden, i väntan på att snubben/snubbarna skulle svara.

När de var på väg tillbaka till Stockholm så slutade *del svara Merh*wi. Sen sitter han i förhör och säger är man med i leken får man leken tåla. Löjligt! Jag tror detta var planerat och genomfört av dessa Lejon som *del umgås med.

Tycker vittnesmålen om de iakttagelser av L*nko som gjorts i samband med skjutningen samt efter skjutningen känns mindre pålitliga för att kunna bedömas som rättssäkert i en domstol.

Det har setts en silvrig bil som stått väldigt nära bilen Merh*wi satt i och platsen som mordet skedde på känns inte som en sån plats där man blir avsläppt på utan mer som en träffplats där man kanske inte har polisens span på sig som kanske andra delar av Husby eller Kista. Så jag tvivlar inte på att ett möte ägt rum den kvällen. Men det som blir lite svårtolkat är vad som händer efter skotten avlossats.

En silvrig bil ses köra därifrån i hög hastighet, säkert sänk farten längre ned på vägen för att inte dra till sig uppmärksamhet. Sen har någon annan sett L*nko lunka iväg från platsen, men varför åkte han inte med i den silvriga bilen bara? Varför blev inte han skjuten? Detta skedde runt 22:01 men samtidigt har någon sett Lanko i ett garage en bit därifrån typ några minuter innan detta skedde. Känns som att tidsramarna för dessa iakttagelser inte kan bedömas som rättssäkra.

Tror fan inte det är L*nko som har gjort detta, men den osmidiga tjockisen kommer nog inte våga säga ett ord om vem det var. Men för hans egen skull borde han prata.

En fundering jag har, rätta mig om jag har fel men är inte J*nte bra vän med R*bel som också är Merh*wis kusin? Hade Merh*wi börjat rekrytera små "soldater" till sitt nya gäng?
Jag tror som du skriver och man får den känslan i FuP att Merahwi hade planer på något eget och höll på att rekrytera yngre förmågor. Rena spekulationer från min sida men skulle kunna finnas en koppling där till Hallonbergen Fouad och det här gänget i Rinkeby som kallas DP? Den här restaurangägaren i Uppsala som skulle öppna kiosk med Merhawi men som står närmare Lanko, kan det vara så att han tvättar cash till Lejonen? (tänker på handgranaten mot hans andra restaurang)
Citera
2017-10-12, 22:59
Medlem
Citat:
Misstänkte dubbelmördarens advokat: Han var inkallad som medlare i narkotikakonflikt https://www.aftonbladet.se/a/6mmlL
Smart av advokaten!
Citera
2017-10-13, 01:28
Medlem
CudLifes avatar
Citat:

Hur förklarar du bilderna på Lankos telefon där han hade bilder på mordvapnet med samma ammunition som användes vid det här dådet och dessutom vid utpressningsförsöket tidigare samma vinter?

Du har självklart helt rätt i att allt inte är helt klart med motivbild etc men bevisningen är så massiv mot Lanko att det är svårt att se hur han inte skulle kunna ha haft en större del i det här mordet. Om det nu inte är han som har avlossat de dödande skotten så har han med största sannolikhet åtminstone tillförskaffat vapnet.
Citera
2017-10-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miffo166
fup tack
Finns ii tråden
Citera
2017-10-13, 01:50
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Intressant liten grej "Den 7 mars 2017 kl.02:07 blir Merhawi Aregai kontrollerad av Polis i bil med registre- ringsnummer BHA824 vid Carl Bondes väg 80 i Hässelby tillsammans med Adel Dostini och Jafar Sadik3."
Jafar Sadik är den samma som Jaffarbyn väl? Så Merhawi var vän med DP om jag förstått saken rätt?
(har bara hunnit läsa hälften av FUP)

Det spekuleras ju mycket i tråden kring Jaffar Byn att mordet på Merhawi är en starkt bidragande orsak till Jaffars sjunkande street status i Rinkeby och att det blandat med brotten han anspelar på i sina texter gjorde att den sk "dödspatrullen" vågade sig på Jaffar utan rädsla för vedergällning.

Hur mycket av det som stämmer är dock oklart..
Citera
2017-10-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Smart av advokaten!
Ja, jätte smart! NOT!

han väljet o uttala sig nu när han fått facit i handen (fup) precis vad förhörsledarna påtalade.

Wow, äe de bara jag som är chockad över hur BLÅST OCH EFTERBLIVEN lanko är?

Jajja, lanko (som för övrigt inte känner Y och typ samma dag blev vän med M ska medla mellan dem?) Nej, M var på ain vakt och träffade inte vem.som drf har han varit trygg med personen som.sköt han lanko, då. Hur stor är sannolikheten att skytten dödade Y, och m me lanko lyckades fly.
Nej, lanko gå tillbaka till sin cell. Due välkommen ut om 25-35år, och förhoppningavia smartare.

Lanko har inget motiv? Nej, men hans firma åkte dit för pengatvätt, pengar som kan lika bra kma fr ett beställningamord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in