Citat:
Ursprungligen postat av
minay
På vilka grunder är lanko misstänkt??? (Bortsett fr. Silvriga bilen) känns intr att det framgår direkt eller är det jag som varit slarvig med min läsning?
Min teori är, att lanko var lejd till att styra upp mötet. Alltså har han ordnat upp att merhawi skulle vara på angiven plats den tidpunkten och gjort fällan. Däremot är både han och lillbroshan shad fegisar och skulle aldrig kunna, hålla ii ett vapen, mindre än att avlossa skott haha.
Jag tror att du är ute på fel spår. Jag tror att enda anledningen till att L*nko var med Merh*wi den dagen var att han kände dem människorna i Uppsala som Merh*wi försökte styra upp en träff med.
Dessutom känns det märkligt att Merh*wi skulle åka till Uppsala för att få någon att betala tillbaka en skuld som inte ens var hans egna pengar, utan *dels. Detta får mig verkligen att tro att Merh*wi hade hamnat i kant med sitt forna gäng Lejonen och att detta, bland annat, blev ett sätt för honom att bevisa att han var dem lojal. Det vill säga att han ställde upp för *del. Och att *del och de övriga grabbarna såg på detta som ett test, som Merh*wi misslyckades med då han inte fick tag på killen i Uppsala trots det att han spenderat flera timmar där. Känns som att de hängde på *sim*s restaurang för att fördriva tiden, i väntan på att snubben/snubbarna skulle svara.
När de var på väg tillbaka till Stockholm så slutade *del svara Merh*wi. Sen sitter han i förhör och säger
är man med i leken får man leken tåla. Löjligt! Jag tror detta var planerat och genomfört av dessa Lejon som *del umgås med.
Tycker vittnesmålen om de iakttagelser av L*nko som gjorts i samband med skjutningen samt efter skjutningen känns mindre pålitliga för att kunna bedömas som rättssäkert i en domstol.
Det har setts en silvrig bil som stått väldigt nära bilen Merh*wi satt i och platsen som mordet skedde på känns inte som en sån plats där man blir avsläppt på utan mer som en träffplats där man kanske inte har polisens span på sig som kanske andra delar av Husby eller Kista. Så jag tvivlar inte på att ett möte ägt rum den kvällen. Men det som blir lite svårtolkat är vad som händer efter skotten avlossats.
En silvrig bil ses köra därifrån i hög hastighet, säkert sänk farten längre ned på vägen för att inte dra till sig uppmärksamhet. Sen har någon annan sett L*nko lunka iväg från platsen, men varför åkte han inte med i den silvriga bilen bara? Varför blev inte han skjuten? Detta skedde runt 22:01 men samtidigt har någon sett Lanko i ett garage en bit därifrån typ några minuter innan detta skedde. Känns som att tidsramarna för dessa iakttagelser inte kan bedömas som rättssäkra.
Tror fan inte det är L*nko som har gjort detta, men den osmidiga tjockisen kommer nog inte våga säga ett ord om vem det var. Men för hans egen skull borde han prata.
En fundering jag har, rätta mig om jag har fel men är inte J*nte bra vän med R*bel som också är Merh*wis kusin? Hade Merh*wi börjat rekrytera små "soldater" till sitt nya gäng?