2017-10-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, hon har ständig använt och återanvänt sina barn i parti och minut för egen vinning utan en enda tanke på hur hennes alla affärer påverkat dem. Eller att dom själva dragits in i hennes brottslighet. Oförskyllt. Fy för den lede.

Ser fram emot att hon blir för låång tid inlåst på Hinseberg. Hon kommer bli den nya Hinsehäxan snabbt!

Måtte de två små barnen vara fosterhemsplacerade i en trygg familj med nära kontakt med mormor och moster. Visst är dom de sedan länge?
Ja det borde de vara har jag läst i denna tråden någonstans.
Okej, den gamla hinsehäxan har jag sett livslevande på en gata, Östlin.
Ja hon blir nog nya hinsehäxan där.
Citera
2017-10-12, 14:50
Medlem
Bewitcheds avatar
Funderar på om borttagning av restriktioner inte är ett strategiskt beslut av Wenna. Menar... är det inte relativt stor sannolikhet att hon kommer försöka manipulera soc? Smuggla lappar via barnen? Madam står ju på kanten nu och torde vara desperat delux.
Citera
2017-10-12, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Åhh vad lycklig jag blir, att tvillingarna får ett ordentligt umgänge med sin pappas familj . Om de nu inte får bo där.......

Vore mycket, mycket tacksamt om du vill skicka PM med de lagparagrafer som JM använder sig av för att (i mitt tycke) tilltvinga sig umgänge med de små.......å andra sidan är det bra för dem att faktiskt åtminstone få se/titta på den andra halvan av sitt "ursprung" åtminstone....för psykiskt välmående i framtiden. Det ÄR faktist "in the interest of the child", på riktigt, oavsett mina och en del andras känslor......

Det finns många, många bioföräldrar som nekas umgänge med sina barn trots att de aldrig begått något brott, en mindre mördat flera närstående, vilket soc"tjänsten" ofta brukar anföra......att det finns"risk för våld mot närstående......typ.

Jag tror inte att jag känner till någon annan än JM som fått igenom umgänge trots dokumenterat våld (mord) mot närstående, utom möjligen mördaren av Eva-Marree Kullander Smith, men jag vet inte om han har umgänge med barnen än idag......

(FB) Västerås: Eva-Marree Kullander Smith knivmördad, socialarbetare knivskuren

Har ingen aning. Men vet under min uppväxt att mina skolkamrater haft föräldrar som dom träffat i fängelset. Förmodligen för det inte varit någon utredning kring deras familjer innan. Jm är tex ostraffad sen innan, vet ej om det skett någon utredning kring dom.
Citera
2017-10-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med om känslan, den vuxnes känsla.

Men det är bra för alla barn att kunna relatera till ett biologiskt arv (senare i livet, men byggs upp genom tidig barndom), varifrån de krokiga tårna kommer ifrån, de korta prinskorvsfingrarna man (tyvärr) fått, eller den infernaliska stora och fula NÄSAN (jag är av skogsfinnesläkt) .....tidig tonårstid är helt utan mercy .

Barn har rätt till sina rötter......ändå, på gott och på ont.

Men just JM får en ju att undra......men även JMs små tvillingar kommer ju att ha samma biologiska funderingar som alla andra barn/tonåringar som inte växer upp i biofamilj.....oavsett vad mamma har gjort för hemskt.

Var sak har sin tid. För dessa små är nog värme, kärlek och trygghet det mest väsentliga just nu och där har JM ingen plats alls.

Det är lätt att se att de barn som vuxit upp utanför "hennes närvaro" också blivit de sundaste barnen, Alex och Amanda.

Om de små barnen växer upp, blir stabila och trygga samt börjar efterfråga kontakt med modern får man hantera det, men där är vi långt ifrån än.
Citera
2017-10-12, 17:38
Medlem
Bewitcheds avatar
Ändå intressant att följa tråden här inne och man förundras över hur duktiga många är! Samtidigt så blir man lite förvånad?! Visst vi kan utgå ifrån att hon är helt och hållet skyldig. Men eftersom hon har överklagat så an ser man henne enligt lagen oskyldig tills det blir fastställt utav hovrätten. Blir kanske lite töntigt att ta upp det Men så är det oavsett vad vi tycker. Det är kanske också därför Wenna har släppt lite på restriktionerna, vem vet?

Det är tråkigt vad gäller det små barnen. Men det är ju så att det är inte bara förövaren som blir straffad utan även de runt omkring. I deras unga ålder har vi ingen aning om vad det är samma utan har bara blivit uppryckta ifrån sin mamma. Antagligen en mamma som tog hand om dem relativt bra så vitt vi vet, eller skall utgå ifrån. En så länge är det unga och med tiden så kommer det självklart bli så att frågor kommer, är dom hos sin familj nu så kommer det kunna svara på mycket. Det är också lite synd eftersom bilden blir inte speciellt nyanserad. Missförstå mig rätt! Jag försvarar inte Johanna men man måste skilja mellan sak och person, och någonstans så är hon ju faktiskt en människa precis som vi med mänskliga rättigheter. Jag vet att jag kommer få en drös i mot mig för att jag säger detta. Jag anser att hennes brott är fruktansvärda och att hon borde bli rejält straffad. Det kommer hon bli! Det inte upp till oss och döma. Får hon livstid så är det verkligen livstid.. så fruktansvärt ledsamt att dessa två små barnen förlorar två föräldrar på så kort tid och i en så känslig ålder.
Citera
2017-10-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Ändå intressant att följa tråden här inne och man förundras över hur duktiga många är! Samtidigt så blir man lite förvånad?! Visst vi kan utgå ifrån att hon är helt och hållet skyldig. Men eftersom hon har överklagat så an ser man henne enligt lagen oskyldig tills det blir fastställt utav hovrätten. Blir kanske lite töntigt att ta upp det Men så är det oavsett vad vi tycker. Det är kanske också därför Wenna har släppt lite på restriktionerna, vem vet?

Det är tråkigt vad gäller det små barnen. Men det är ju så att det är inte bara förövaren som blir straffad utan även de runt omkring. I deras unga ålder har vi ingen aning om vad det är samma utan har bara blivit uppryckta ifrån sin mamma. Antagligen en mamma som tog hand om dem relativt bra så vitt vi vet, eller skall utgå ifrån. En så länge är det unga och med tiden så kommer det självklart bli så att frågor kommer, är dom hos sin familj nu så kommer det kunna svara på mycket. Det är också lite synd eftersom bilden blir inte speciellt nyanserad. Missförstå mig rätt! Jag försvarar inte Johanna men man måste skilja mellan sak och person, och någonstans så är hon ju faktiskt en människa precis som vi med mänskliga rättigheter. Jag vet att jag kommer få en drös i mot mig för att jag säger detta. Jag anser att hennes brott är fruktansvärda och att hon borde bli rejält straffad. Det kommer hon bli! Det inte upp till oss och döma. Får hon livstid så är det verkligen livstid.. så fruktansvärt ledsamt att dessa två små barnen förlorar två föräldrar på så kort tid och i en så känslig ålder.
Hovrätten lär fastställa tingsrättens dom.
Hon är dömd i tingsrätten, domstolen har funnit henne skyldig.
Undra om hon sover gott i häktescellen i Sollentuna, Johanna.
Citera
2017-10-12, 18:17
Medlem
Andra delen arboga kvinnan. En mörk historia.
https://player.fm/series/en-mrk-historia/arbogakvinnan-25-sveriges-nya-knarkhandel
Citera
2017-10-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Tror som du.
Citera
2017-10-12, 19:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched

Jag ser ingen anledning att sitta och hojta om att hon inte på några villkor ska få träffa sina barn. Det känns helt okontroversiellt för mig, ssk. vad gäller tvillingarna. Rättsligt sett är det det omvända perspektivet som gäller: att barnen har rätt att träffa/ha kontakt med henne. Men det är ju då reglerat av omständigheterna och deras mående och utveckling och behov. Finns hur mycket expertis som helst som är villiga att kasta sig över det där, och för en gångs skull kan de inte göra fel. (Vilket tenderar att vara regel när ingen förälder är skyldig till någon förseelse värd namnet.) Så med minsta lilla fingertoppskänsla så kommer barnen må bättre av att själva bearbeta situationen. På kortare eller längre sikt beroende på ålder etc. Formerna för mötet kommer ju vara genomtänkta och övervakade desssutom.

Vad gäller de vuxna barnen så sätter ju också utredningen gränser för samvaron. JM kommer, på gott och ont, knappast få någon chans att överlämna några lypsylkorkar...

Tror jag.
Citera
2017-10-12, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Hjälp jag går alltså och lägger mig 500 m ifrån henne. Fett olustigt då hennes tvillingars syskon även bor här. Fruktansvärt att befinna sig i samma kommun som den som mördade ens pappa.
Citera
2017-10-13, 00:03
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Hjälp jag går alltså och lägger mig 500 m ifrån henne. Fett olustigt då hennes tvillingars syskon även bor här. Fruktansvärt att befinna sig i samma kommun som den som mördade ens pappa.

wtf?! DU har med största sannolikhet passerat en mördare nångång under ditt liv utan att veta om det.

Med ditt sätt att tänka kan du väl flytta till Antarktis eller Grönlands norraste del så du slipper vara i närheten av mördare.
Citera
2017-10-13, 00:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens

Hon kanske kunde höra lite av Rolling Stones om vinden låg på åt rätt håll.

Risken finns att de hinner splittras innan hon kommer ut igen, om 40 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in