Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Där har jag nog mer hopp om DB, än vad jag har om JB.
Men vem vet, under kanske sker.... om än jag är ytterst tveksam. JB är JMs enda förtrogna och har haft en narkotikamissbruk sedan yngre tonår. DBs tjej följde med dit en gång och var chockad. Där satt JB på soffan helt borta och rökte på samtidigt som hon ammade sin bebis! DÅ finns det inte mycket hopp om förbättring. Men behov av pengar ... som JM har, mot tjänster förstås. Ett alibi eller coca-cola vittne som hon länge yrat om ...
Inget kommer att hjälpa JM, hoppas JB inser det innan hon totalt förstör sitt liv.
Under lär knappast ske vad gäller JB tyvärr,är nog högst troligt att hon ärvt sin mammas störning och på det ett missbruk och ett förhållande med en missbrukande kriminell man,så kan man nog säga att hon är rätt körd.
Är kanske hemskt att säga med tanke på att hon är så ung,men min övertygelse är att hon vet precis vad som hände när Aki dog,men tyvärr allt för insyltad i det hela för att kunna säga sanningen,för då skulle både hon och JJ kunna få fängelse i många år.
Det mesta pekar väl emot att hon klarar sig undan åtal i hovrätten,hoppas jag har fel.
Jag läste fup för några månader sedan,den var ju väldigt omfattande,så vissa stycken "skummade"jag förbi,så det här med att Julia satt med sin bebis så drogad har gått mig totalt förbi,fan så sorgligt.
Någonstans i den här familjetragedin,så har jag ändå en förhoppning om att DB kanske sjunger ut,fast det kanske inte är så realistiskt.
Han är beroende av droger också,och därmed pengar.Han har ett svagare psyke än Julia,och har antagligen blivit hotad av Jafar,så vad kan han göra?
Är väl bara att hoppas på att han för sitt samvete berättar precis allt han vet,fast gör han det,så är nog hans liv i fara.
Det bästa vore att Johannas pengar blev "frysta".Har hon inte tillgång till dem,så kan hon inte ställa till med så mycket skada,och hennes drogberoende barn kanske skulle kunna frigöra sig från sin mammas hårda grepp.
Någon som vet hur det fungerar för livstidsdömda med deras ekonomi?