2017-10-12, 21:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man har funnit blod på sågen och ev fingeravtryck.
Mest troligt KWs blod och PWs avtryck, allt annat vore osannolikt. Teknisk undersökning pågår.

Det låter intressant var har du läst det, vore trevligt om du kunde länka till det?
Senast redigerad av Smhf 2017-10-12 kl. 21:09.
Citera
2017-10-12, 21:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man har funnit blod på sågen och ev fingeravtryck.
Mest troligt KWs blod och PWs avtryck, allt annat vore osannolikt. Teknisk undersökning pågår.

Stämmer detta är det ännu ett genombrott. Hoppas de har dödsorsaken klar för sig.

Har du en källa?
Citera
2017-10-12, 21:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Tack.

Det ger ännu mer tyngd åt delar av min hypotes.

Du menar tyngd som sänker din teori till havets botten?
För din teori var väl att PM var oskyldig.

Och nu har man funnit mordvapnet, med PM's fingeravtryck på.
Nu är PM inte bara kokt, stekt och friterad, nu är han upplagd på serveringsfat också, bara för åklagaren att presentera för rätten, så de kan mumsa i sig av alla bevis, låsa in madsen i stålcell, varför inte hans ubåt, sänka den, och kasta bort nyckeln.
Citera
2017-10-12, 21:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du menar tyngd som sänker din teori till havets botten?
För din teori var väl att PM var oskyldig.

Och nu har man funnit mordvapnet, med PM's fingeravtryck på.
Nu är PM inte bara kokt, stekt och friterad, nu är han upplagd på serveringsfat också, bara för åklagaren att presentera för rätten, så de kan mumsa i sig av alla bevis, låsa in madsen i stålcell, varför inte hans ubåt, sänka den, och kasta bort nyckeln.

Vilket är mordvapnet? Sågen?
Citera
2017-10-12, 21:10
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, så kan det ha gått till, men det går inte för sådana som du, att tänka ut andra varianter. Så bra, nu har du ställt dig stel på din ruta, stå kvar där, och låt andra fundera över alternativ, för det är du noll kapabel till!

Skriver inte på ett hånande sätt, men det kanske tolkas så. Syftade på följande:

Vanligvis begrundas en hypotes med hur bra den förklarar evidensen. Här är evidensen att kläderna är intakta. Som förklaring introduceras hypotesen att de åkte av innan knivvåldet utfördes. Vi har sedan den totala evidensen, eller de samlade observationerna. Hypotesen som rätten ska avgöra är hurvida förklaringen är att Madsen avsiktligt dödade Kim, och vidare, om dödandet var sadistiskt. En motförklaring som har presenterats här av vissa, som har en annorlunda juridisk implikation, är att dödandet hände oavsiktligt i samband med frivillig bdsm-sex som gick fel. Vi tror så klart inte på det, utan vi underhåller oss med tanken för att få grepp om den teoretiska möjligheten att Madsen kan sno sig ut ur rättvisans grepp. I så fall måste våldet har gått förut för dödandet, och kläderna måste ha åkt av motvilligt. Efter som olika metoder för att få av kläderna ofrivilligt har samma empiriska konsekvenser (i.e. att kläderna åkte av), så blir frågan vilken av dessa som ska accepteras (efter som vi måste kunna begrunda en händelseskedja bortom rimligt tvivel som förklarar evidensen och har vissa juridiska konsekvenser). Ifall en hypotes kräver mer än en annan, och ifall evidensen inte diskriminerar mellan dem, så blir det ekstra innehåll i den mer kompleksa obegrundat. Med andra ord skulle det krävas ytterligare rön innan vi har något skäl att introducera eter. Visst, det är en möjlighet. Det är också en möjlighet att kläderna åkte av när Kim ramlade konstigt. Osv. Det finns oändligt många möjligheter. Utöver att vi saknar skäl att bry oss om de flesta av dessa, så vet vi även att eter är svårt att få tag på, att det sällant (om ens någonsinne) har användts, att en sadist som gillar makt och hårda tag inte ens har praktiskt behov av det osv., vilket i sig själv gör det mer otroligt. Jag är skittrött just nu, så ta inte allt detta för ordagrant. Har inte tänkt igenom det noggrant. Korta av det långa: Jag ser eterhypotesen som ogrundat och därför ointeressant. Mitt exempel visade varför. Nämligen att vanlig aggressivt hotbeteende räcker gott. Ska kanske ställa upp det mer noggrant ifall jag pallar. Men jag är dålig på att ta tag i sånt pt.

Ha en bra kväll.
Citera
2017-10-12, 21:12
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Oj, så trevlig man kan vara...."Vi andra", du och dina löss då eller, jag accepterar inte att en pellejöns pratar för mig?!

Den kommentaren var riktad mot en person som håller på att jävlas efter som han (en Deidre-typ om jag ska lita på min magkänsla) har någon sorts fetisch. "Vi andra" är alla dom som håller med mig. Vet om minst en. Och den kommentaren var inte trevlig, nej. Står fortfarande vid den.
Citera
2017-10-12, 21:12
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om uppgiften stämmer att svensk polis avvaktar med att kolla Madsens dna pga byråkrati eller slapphet så är det oacceptabelt.

Tycker att det är rimligt att vänta till november då de kan köra alla mord per automatik mot danska registret. Det intressanta mordet skedde 1986. I relation till det är några veckors extra väntan förstås rimligt.
Citera
2017-10-12, 21:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Militären har utfört dyken.

Källa: artikeln om hunden Ace som postades någon sida tillbaka.

Jaha, det var lustigt, för i en artikel jag läste häromdagen nämndes ett antal olika "aktörer" som bistått med dykare, men inte militären. Ingen av de bilder vi sett, tycks heller ha visat militärer eller militära fartyg.

Men som sagt, det vore korkat att inte låna i dem, så jag betvivlar inte att så är fallet. Lustigt bara att det inte framgick i artikeln jag läste där de räknade upp ett antal, eller på bilder.
Har du länk till artikeln?
Citera
2017-10-12, 21:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tycker att det är rimligt att vänta till november då de kan köra alla mord per automatik mot danska registret. Det intressanta mordet skedde 1986. I relation till det är några veckors extra väntan förstås rimligt.

Ja kanske det. Men jag tänker ändå att respekt till den döde och eventuella anhöriga så kör man så snart man kan.
Citera
2017-10-12, 21:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker kritiken av Leif G W ofta är obefogad, för till syvene och sist är han den ende som trots allt outtröttligt orkar folkbilda det sovande folket om vad som pågår inom rättsväsendet.

Kritik, och initierande av debatt behöver inte alltid vara övertydlig. Den smarte får den dumme att fatta och dra rätt slutsatser. Därför blir kritik av Leif G W från de dumma ett bevis på att otacksamhet är den lön för mödan man får för goda gärningar och generositet.

Allt som Leif G W inte skrivit om, eller missat har vi alla kunnat läsa själva om i danska tidningar.

Jag kritiserar inte LGW han engagerar sig i stora brott och ger sin version av fallen med den info han har/får tillgång till.

Sen om han lyssnar/bryr sig om vad sexpressen ber han censurera vet vi inte ngt om.
Citera
2017-10-12, 21:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsen kanske begär att få sitta i Kumla bunkern. Han har ju sin svenska strippa som kan besöka
honom. Han får annars tillbringa all sin tid i isolering, för i Danmark har vi de bossiga Hellsangels o Bandidos grabbarna- och det skulle inte fungera för Madsen.
Kanske inte fängelse alls blir aktuellt, vi vet inte vad psyk undersökningen kan leda till.
Det kommer säkert att bli komplicerat för Madsen var än han hamnar, han som har svårt att inordna sig o anpassa sig till andra personer och regler.

Det vore väl mycket osannolikt att han skulle begära att få sitta i svenskt fängelse för att han råkat på en svensk strippa någon gång, han har fru, bror och Deirdre i Danmark ju.
Citera
2017-10-12, 21:34
Medlem
Sockerhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det låter intressant var har du läst det, vore trevligt om du kunde länka till det?

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Stämmer detta är det ännu ett genombrott. Hoppas de har dödsorsaken klar för sig.

Har du en källa?

https://www.expressen.se/kvallsposten/blodspar-pa-sagen-kan-avsloja-madsen/

Vad jag har förstått har någon expert bara sagt att det KAN finnas blod eller fingeravtryck, inte att man faktiskt hittat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in