2017-10-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nästan bara godhetsposerande och inlärda såssefloskler som vanligt från dig. Rent organisatoriskt finns det givetvis ingen som helst skillnad mellan Motståndsrörelsen och företag. Eller militären för den del. Auktoritet och hierarkier är nämligen det naturliga sättet människor organiserar sig på och så har det varit i alla tider.

En bolagsstyrelse sköter normalt sett INTE den operativa verksamheten förövrigt utan det gör VD och företagsledning. Endast i undantagsfall finns sånt som arbetande styrelseordförande. Ansvar delegeras aldrig i ett företag. Det har du fått om bakfoten. Däremot arbetsuppgifter. Du får gärna nämna något bolag annars där VDn inte har det högsta ansvaret för den operativa verksamheten.

Måste varit längesedan du jobbade i ett större företag gissar jag, delegering är genomgående i företag idag, jag har själv blivit delegerad många uppdrag av vår VD, t.ex. skriva företagets policy i internkontroll, förhandlingar med andra företag där vi har gemensamt intresse, blivit skickad till dotterföretag ute i världen för att fixa olika problem, blivit delegerad ansvaret för investeringsäskanden, o.s.v. jag var alltså ansvarig inför VD:n eftersom han delegerat till mig.
VD:n är ansvarig inför bolagsstyrelsen, men bara för de områden bolagsstyrelsen har delegerat ansvaret till VD, och han kan delegera vidare efter eget tycke.
Jag har suttit i flera olika bolagsstyrelser också, så jag känner till hur det går till.
Alla företag med självaktning har en delegationsordning, och att förkorta beslutsvägarna så drastiskt som möjligt, det är nödvändigt med snabba beslut om man vill hänga med i konkurrensen.
Kallas för "att skapa en för bolaget ändamålsenlig organisation har styrelsen emellertid möjlighet att inrätta, som det heter i 8 kap. 3 § 3 st. ABL, ”andra organ” än de ABL stadgar om. I praktiken är det
också vanligt att beslut fattas på bolagets vägnar av annan än de organ som särskilt föreskrivs i lagen. I större företag kan den faktiska organisationen ha avlägsnat sig långt från lagens mönster."

Jag har också erfarenhet av militären efter att varit engagerad i totalförsvaret sedan 1967, och i ett vanligt kompani är det flera olika befäl som bestämmer, men i det lilla kompani jag tjänstgjorde i, ett specialförband för s.k. informationsinhämtmning var gradbeteckningar obefintliga, det är ju ingen vits med grader när grupperna på 4 man vardera var utspridda över flera kvadratmil, och den enda kontakten var via radio med staben. Grupperna skulle också vara utbildade så att alla kunde alla andras tjänst inom gruppen, alltså fanns ingen hierarki.
En strikt hierarki inom militären är farlig, en av fiendens första uppgift är att se till att befälsordningen bryts, alltså ta livet av de med befälstecken, det var också en av mina uppgift inom min grupp eftersom jag var den bästa skytten på långa avstånd.
Ryssarna har en strikt befälsordning i alla truppslag, vilket räknas som deras stora svaghet i strid, bara en person känner till vilka order som tagits emot, om befälet dödas utbryter kaos, inge känner till vad som ska göras.
Citera
2017-10-11, 09:15
Medlem
Reinswanders avatar
Det är ju skrattretande hur intellektuella folk här vill framstå genom att kritisera NMR genom att kalla dem för t.ex. "inavlade norrlänningar". Videon som ni refererar till visar på polisens orwellianska sätt att arbeta mot åsiktsförtryck och ni sitter och sågar kameramannen? Att polisen åker runt och stoppar folk på grund av att de har en viss åsikt tycker inte ni är det minsta sjukt?

"Åh nej! Här ska det diskuteras sprunget ur inget börja diskuteras inavel, haha, vad roliga vi är!"

Vi lever i ett storebrorssamhälle på riktigt och om ni inte ser hur Motståndsrörelsen är den enda politiska rörelsen som utgör ett riktigt hot för dagens regim så är ni blinda. Eller tror ni SD ska röra om i grytan? Ni lär inte få några häftigare ändringar än när Trump blev tillvald i USA. Rätt var det är så står Åkesson där vid muren i Jerusalem och ber sin lilla bön han med...
Citera
2017-10-11, 09:32
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reinswander
Vi lever i ett storebrorssamhälle på riktigt och om ni inte ser hur Motståndsrörelsen är den enda politiska rörelsen som utgör ett riktigt hot för dagens regim så är ni blinda.

För att utgöra ett hot mot den rådande ordningen så måste organisationen ha en potential att samla folk bakom sig och ha förmågan att bedriva faktiskt politisk verksamhet. Att ett gäng livsstilskriminella med kläder från Engelbrektsboden drar runt och sätter upp klistermärken utgör inte ett hot mot fler än enskilda individer.
Citera
2017-10-11, 12:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Måste varit längesedan du jobbade i ett större företag gissar jag, delegering är genomgående i företag idag, jag har själv blivit delegerad många uppdrag av vår VD, t.ex. skriva företagets policy i internkontroll, förhandlingar med andra företag där vi har gemensamt intresse, blivit skickad till dotterföretag ute i världen för att fixa olika problem, blivit delegerad ansvaret för investeringsäskanden, o.s.v. jag var alltså ansvarig inför VD:n eftersom han delegerat till mig.
VD:n är ansvarig inför bolagsstyrelsen, men bara för de områden bolagsstyrelsen har delegerat ansvaret till VD, och han kan delegera vidare efter eget tycke.
Jag har suttit i flera olika bolagsstyrelser också, så jag känner till hur det går till.
Alla företag med självaktning har en delegationsordning, och att förkorta beslutsvägarna så drastiskt som möjligt, det är nödvändigt med snabba beslut om man vill hänga med i konkurrensen.
Kallas för "att skapa en för bolaget ändamålsenlig organisation har styrelsen emellertid möjlighet att inrätta, som det heter i 8 kap. 3 § 3 st. ABL, ”andra organ” än de ABL stadgar om. I praktiken är det
också vanligt att beslut fattas på bolagets vägnar av annan än de organ som särskilt föreskrivs i lagen. I större företag kan den faktiska organisationen ha avlägsnat sig långt från lagens mönster."

Jag har också erfarenhet av militären efter att varit engagerad i totalförsvaret sedan 1967, och i ett vanligt kompani är det flera olika befäl som bestämmer, men i det lilla kompani jag tjänstgjorde i, ett specialförband för s.k. informationsinhämtmning var gradbeteckningar obefintliga, det är ju ingen vits med grader när grupperna på 4 man vardera var utspridda över flera kvadratmil, och den enda kontakten var via radio med staben. Grupperna skulle också vara utbildade så att alla kunde alla andras tjänst inom gruppen, alltså fanns ingen hierarki.
En strikt hierarki inom militären är farlig, en av fiendens första uppgift är att se till att befälsordningen bryts, alltså ta livet av de med befälstecken, det var också en av mina uppgift inom min grupp eftersom jag var den bästa skytten på långa avstånd.
Ryssarna har en strikt befälsordning i alla truppslag, vilket räknas som deras stora svaghet i strid, bara en person känner till vilka order som tagits emot, om befälet dödas utbryter kaos, inge känner till vad som ska göras.

Delegering är inget nytt påfund och av en ren händelse råkade NSDAP vara väldigt duktiga på det. Men du avslöjade din okunnighet genom att påstå att man delegerar ansvar. Det sker aldrig. Om en VD delegerar en arbetsuppgift till sin underlydande så är det fortfarande VDn som bär ansvaret. Om något går fel så kan alltså inte VDn inför styrelsen skylla på sin underlydande. I en styrelse kan förövrigt nästan vilka som helst sitta. Exempelvis facktomtar som av legala skäl måste finnas där. Eller någon kändis. Men en styrelse ombesörjer inte den operativa verksamheten.

Det finns i organisatoriskt avseende inga skillnader mellan Motståndsrörelsen och gängse företag. Även Motståndsrörelsen arbetar självklart med delegering. I det militära råder samma principer. Jag kan dessutom försäkra dig om att effektiva organisationer både är hierarkiska och obyråkratiska. Byråkrati och ineffektivitet uppstår när beslut ska tas på något kollektivistiskt vis. De ”nazister” du hatar så var mästare på organisation och ledarskap.
Citera
2017-10-11, 13:34
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
För att utgöra ett hot mot den rådande ordningen så måste organisationen ha en potential att samla folk bakom sig och ha förmågan att bedriva faktiskt politisk verksamhet. Att ett gäng livsstilskriminella med kläder från Engelbrektsboden drar runt och sätter upp klistermärken utgör inte ett hot mot fler än enskilda individer.

Om du ta del utav utredening som finska polisens motsvarighet till Säpo har gjort så verkar dom ha en helt annan bild utav NMR. Och jag kan helt ärligt säga att jag lita mer på dom än va diverse meningsmotståndare skriver på flashback.

Finska polisen kom fram till att NMR är ett hot eftersom det är en gammal organisation och som växer stadigt. De rekryterar i alla samhällsklasser, och deras medlemmar är väldigt fanatiska och seriösa. Polisen vill få organisation olaglig just för att dom är seriösa, ett reellt mot makten.

Likadant låter det i Sverige nu. Från att vara en liten klick som man helst ska ignorera till att vara ett hot mot rikets (läs maktens) säkerhet.

En organisation med växtvärk är problematiskt, titta bara på hur SD har blivit.

NMR har ett viss folkligt stöd, men det är något man inte talar högt om.
Citera
2017-10-11, 18:28
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Det där blir ju inte sant bara för att du mal det på repeat. Men det är intressant vilka desperata grepp av olika slag som ni vänstermuppar för fram. Den ene regurgiterar maniskt att Motståndsrörelsens medlemmar är kriminella och den andre ondgör sig över att icke-svenskar får vara med. Onekligen indikerar ert beteende att Motståndsrörelsen är på rätt väg. Vilket inte minst bevisas av det ni saknar. Nämligen korrekta fakta. Som exempelvis de 100000 unika besökare som Nordfront hade den 30 september. För att inte tala om den enorma gratis-PR som MSM och övriga ZOG-lakejer stått för de senaste veckorna.
Citera
2017-10-11, 19:07
Medlem
En fråga då.... känner ni som stödjer öppen nazism så som NMR. Känner ni er lite besvikna nu när Jimmy Åkesson och smyg nazisterna. Säger att Nazist organisationer borde förbjudas.

Besvikelse eller förståelse för taktiken?
Citera
2017-10-11, 19:10
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Undrar om det samma sades om de 2% som slogs för Nord Amerikas frigörelse från England, eller när Judarna på några tusen tog makten över ortodox kristna Ryssland, eller när Adolf Hitler och ett gäng på 6 andra grundade NSDAP?
Citera
2017-10-11, 22:03
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Undrar om det samma sades om de 2% som slogs för Nord Amerikas frigörelse från England, eller när Judarna på några tusen tog makten över ortodox kristna Ryssland, eller när Adolf Hitler och ett gäng på 6 andra grundade NSDAP?

Att dom var ett gäng arbetslösa missbrukare med alla möjliga vålds- och narkotikadomar i bagaget? Osannolikt, man sa nog andra saker. Poängen är att ni trots idoga försök att framställa er som en ren framgångsrörelse gör extremt små framsteg och den nationella rörelsen är fortfarande mer marginaliserad än vad den tidigare varit. Att samla 500 från hela Norden är inte en bedrift direkt. Det är väl därför ni tar in vilket pack som helst?
Citera
2017-10-11, 22:12
Medlem
Citat:
Att dom var ett gäng arbetslösa missbrukare med alla möjliga vålds- och narkotikadomar i bagaget? Osannolikt, man sa nog andra saker. Poängen är att ni trots idoga försök att framställa er som en ren framgångsrörelse gör extremt små framsteg och den nationella rörelsen är fortfarande mer marginaliserad än vad den tidigare varit. Att samla 500 från hela Norden är inte en bedrift direkt. Det är väl därför ni tar in vilket pack som helst?

Om man jämför NS rörelser idag och 90-talet så är det ju en storskillnad. Från Skinheads till en nykterhetsfront. Plus att NSDAP var krigsveteraner från första världskriget, med en konstnär i spetsen.
Citera
2017-10-11, 22:16
Medlem
Citat:
Det där blir ju inte sant bara för att du mal det på repeat. Men det är intressant vilka desperata grepp av olika slag som ni vänstermuppar för fram. Den ene regurgiterar maniskt att Motståndsrörelsens medlemmar är kriminella och den andre ondgör sig över att icke-svenskar får vara med. Onekligen indikerar ert beteende att Motståndsrörelsen är på rätt väg. Vilket inte minst bevisas av det ni saknar. Nämligen korrekta fakta. Som exempelvis de 100000 unika besökare som Nordfront hade den 30 september. För att inte tala om den enorma gratis-PR som MSM och övriga ZOG-lakejer stått för de senaste veckorna.

Är det inte underligt att ni inte har regeringsmakten, när 98 procent av alla svenskar sympatiserar med NMR.
Vad sitter det fast i ?
Citera
2017-10-11, 23:55
Medlem
Citat:
Delegering är inget nytt påfund och av en ren händelse råkade NSDAP vara väldigt duktiga på det. Men du avslöjade din okunnighet genom att påstå att man delegerar ansvar. Det sker aldrig. Om en VD delegerar en arbetsuppgift till sin underlydande så är det fortfarande VDn som bär ansvaret. Om något går fel så kan alltså inte VDn inför styrelsen skylla på sin underlydande. I en styrelse kan förövrigt nästan vilka som helst sitta. Exempelvis facktomtar som av legala skäl måste finnas där. Eller någon kändis. Men en styrelse ombesörjer inte den operativa verksamheten.

Det finns i organisatoriskt avseende inga skillnader mellan Motståndsrörelsen och gängse företag. Även Motståndsrörelsen arbetar självklart med delegering. I det militära råder samma principer. Jag kan dessutom försäkra dig om att effektiva organisationer både är hierarkiska och obyråkratiska. Byråkrati och ineffektivitet uppstår när beslut ska tas på något kollektivistiskt vis. De ”nazister” du hatar så var mästare på organisation och ledarskap.

Visst delegerar man ansvar, där har du inte satt dig in i delegationsordningens lagstiftning,.
Vid t.ex. en olycka på arbetsplatsen tittar åklagare först på vilka som finns inskrivna i den delegationsordningens som finns ska finnas dokumenterad i internkontrollen, det vet jag eftersom jag tagit fram ett sådant dokument åt företaget jag jobbat i, ett sådant dokument är lagstadgat och måste finnas.
I detta står vad som delegerat nedåt i beslutandeledet, och det bestämmer också vem som straffas. Många tror att det alltid är vd:n som alltid är ansvarig, men så är inte fallet, det finns ingen vd i världen som kan hålla koll på vad tusentals anställda, kanske utspridda på olika orter, gör, då delegerar man.
Den som skrivit på att han/ hon mottagit och godkänt de befogenheter som delegerat, är alltså ensamt ansvarig i det fallet, och inte ens vd:n kan gå in och beordra något utan att dra tillbaka delegationen.

Det var inte nazisterna själva, det ligger i Tyska generna att vara ytterst organiserade i allt de företar sig, jag jobbade 1.5 år hop med tyska tekniker på en ny typ av värmebehandlingsanläggning de tagit fram, varenda liten skruv var katalogiserad på ritningarna, och de dubbelkolla allt.
Det är därför jag alltid köper tyska bilar.
Men deras nitiskhet i att föra register och övriga typer av bokföring blev ju orsaken till deras avrättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in