2017-10-11, 08:36
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Japp, bästa förslaget. F10 och F11 (kombin) är sannolikt de bästa modeller BMW byggt.
Man får en 2013-2014 på 6-8000 mil för 180 tusen. Mer bil för pengarna går inte att uppbringa. Inget gnek och skrammel, lyxig känsla, komfort och bra prestanda även på de mindre maskinerna.

Oerhört bra kvalitet. En 520d räcker gott vad gäller prestanda. Massor av bilar byts in nu för att BMW-folket prompt måste ha nya 5-serien. Stort utbud, mycket större än efterfrågan, därav låga priser. Enda nackdelen är alla jäkla ryssar och litauer som åker Sverige runt och snor rattarna. Rattkrycka nödvändig.

Fetade är en rätt allvarlig invändning. Det är riktigt jävla irriterande att komma ut till bilen stressad med ungar att lämna och kunder att besöka också är rattjäveln borta.
Boka bärgning och så är man av med biljäveln två veckor och får stöka med hyrbil som man skall montera barnstolar och skit i.
Sedan dröjer det bara några månader så är rattjäveln borta igen på en hotellparkering så får man ringa 10 kunder och avboka.
Några månader senare har de sågat upp fronten och knyckt lysena och slutsatsen är att BMW:n utan tvekan är den bil som spenderat mest tid på verkstaden och som gett mest huvudvärk.
Och orka låsa med rattklyka som om det var 1986.
BMW är ett bra val för att irritera grannar men att ägandet skulle vara bekymmersfritt är en jävla lögn.
Citera
2017-10-11, 08:41
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Fetade är en rätt allvarlig invändning. Det är riktigt jävla irriterande att komma ut till bilen stressad med ungar att lämna och kunder att besöka också är rattjäveln borta.
Boka bärgning och så är man av med biljäveln två veckor och får stöka med hyrbil som man skall montera barnstolar och skit i.
Sedan dröjer det bara några månader så är rattjäveln borta igen på en hotellparkering så får man ringa 10 kunder och avboka.
Några månader senare har de sågat upp fronten och knyckt lysena och slutsatsen är att BMW:n utan tvekan är den bil som spenderat mest tid på verkstaden och som gett mest huvudvärk.
BMW är ett bra val för att irritera grannar men att ägandet skulle vara bekymmersfritt är en jävla lögn.

Klokt inlägg!
Det här lär accelerera satan nu när tusentals med orkanskadade bilar ifrån USA skall ”renoveras” i chop-chopverkstäder i Baltikum.

Just nu är det här en urvalsfaktor att inte köpa en nyare läcker BMW.

Nädu bäste TS, en djävla Volvo V70 är bra skit för en barnfamilj.
Citera
2017-10-11, 08:43
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bern77
Om du kan räkna och är mån om din familjs och din säkerhet, behåll pengarna och privatleasa. Du har inte tid att leka mekaniker/bilhandlare. Ett tips efter att ha haft A3/A4 och nu A7 på leasing så hade jag förlorat minst 20% mer på dessa bilar om jag betalat dem kontant....men det är bara för de som kan räkna att förstå. Resten rostar och reparerar

Skulle vara intressant att höra hur du tänker att leasingbolagen ska tjäna pengar på detta upplägg, när det blir billigare(?) för kunden att leasa istället för att köpa. Leasar du av Röda Korset?

Privatleasing kan säkert ge ett lugnare liv, men givetvis finns det inget dyrare sätt att köra bil.
Citera
2017-10-11, 11:41
Medlem
CygneRouges avatar
Oj vilka bra svar TS har fått. Folk har rekommenderat i princip alla bilmärken utom Opel.
Jag gillar min MB C-klass men den är förvånansvärt liten i bakluckan, jag skulle köpa något annat om jag skulle drabbas av barnvagnsbehov.
Citera
2017-10-11, 13:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme

Väljer man en bil utan navigation, alltså med lilla skärmen vilket tjuvarna ser tydligt, och kör med ett Mega Lock rattlås (gult lås, kraftigt, ca 1100 kr) så klarar man sig. Navigator är dessutom bilvärldens minst prisvärda tillbehör så det gör inget. En Tomtom eller Garmin för 1000 spänn är minst lika bra som de fabriksmonterade för 20 tusen.

Det tar högst 10 sekunder att låsa rattlåset. Man gör det självfallet endast på kvällen, inte varje gång man stannar bilen.
Citera
2017-10-11, 14:30
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Väljer man en bil utan navigation, alltså med lilla skärmen vilket tjuvarna ser tydligt, och kör med ett Mega Lock rattlås (gult lås, kraftigt, ca 1100 kr) så klarar man sig. Navigator är dessutom bilvärldens minst prisvärda tillbehör så det gör inget. En Tomtom eller Garmin för 1000 spänn är minst lika bra som de fabriksmonterade för 20 tusen.

Det tar högst 10 sekunder att låsa rattlåset. Man gör det självfallet endast på kvällen, inte varje gång man stanar bilen.

Eller också köper man en annan bil och slipper all den skiten samt risken att vara utan bilen flera veckor om året, strula med försäkringsbolag och ha pinsamma bärgningar som grannarna kan gotta sig åt. Eftersom de stör sig på att man åker BMW är såklart en bärgning en vintermorgon rena känslomässiga julafton.

Om man betalar för en BMW är det ju mycket för att man vill slippa strul och oväntade verkstadsbesök inte för att gå tillbaka till att använda rattkrycka, välja snik-utrustning och få bilen bärgad flera gånger om året.
Jag använder bilen lite för mycket för att ha tid med det och det är inte värt villa-förorts-avunden.
Citera
2017-10-11, 15:51
Bannlyst
bumpar utan att ha läst en rad...sorry

Iaf, pratade med en ärrad bilbesiktningsman och han hade följande på sin topp tre lista.

1 skoda superb
2 skoda superb
3 skoda superb

..precis så utryckte han det....
Citera
2017-10-12, 09:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Japp, bästa förslaget. F10 och F11 (kombin) är sannolikt de bästa modeller BMW byggt.
Man får en 2013-2014 på 6-8000 mil för 180 tusen. Mer bil för pengarna går inte att uppbringa. Inget gnek och skrammel, lyxig känsla, komfort och bra prestanda även på de mindre maskinerna.

Oerhört bra kvalitet. En 520d räcker gott vad gäller prestanda. Massor av bilar byts in nu för att BMW-folket prompt måste ha nya 5-serien. Stort utbud, mycket större än efterfrågan, därav låga priser. Enda nackdelen är alla jäkla ryssar och litauer som åker Sverige runt och snor rattarna. Rattkrycka nödvändig.

Jag hade inte kunnat sammanfatta det bättre själv. Möjligen kan underhållsbehovet när bilen börja åldras dra iväg om man har otur, men annars är det precis som du säger. Komfort och prestanda är det få, om ens någon som kan matcha.
Citera
2017-10-13, 17:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
bumpar utan att ha läst en rad...sorry

Iaf, pratade med en ärrad bilbesiktningsman och han hade följande på sin topp tre lista.

1 skoda superb
2 skoda superb
3 skoda superb

..precis så utryckte han det....

Skoda är ett utmärkt val -- om man vill begå ärekränkning mot sig själv. Har hyrt Superb vid några tillfällen. Bilen förefaller inte vara ljudisolerad överhuvud taget. Skoda Superb är i princip en budgetversion av Passat. Redan Passaten är ett val för folk utan anspråk på det goda i livet.
Citera
2017-10-13, 20:24
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Peugeot 308 kombi. fransoserna har gjort ett riktigt uppsving nu på senare dar. körde en sådan diesel 115 hk 100 mil för några månader sedan. 1.5 tank klarade jag det på HELT SJUKT! kunde även köra runt lite smått när jag kom fram i 2 dar till på de.

VÅLDSAMT snål att köra, jäkligt bekväm, skön, simpel men elegant interiör. hyfsat rymlig osv. Jag hade kunnat köpa en sådan som liten familjekombi. annars är la v70 alltid ett safecard.
Citera
2017-10-13, 21:46
Medlem
nittontrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Peugeot 308 kombi. fransoserna har gjort ett riktigt uppsving nu på senare dar. körde en sådan diesel 115 hk 100 mil för några månader sedan. 1.5 tank klarade jag det på HELT SJUKT! kunde även köra runt lite smått när jag kom fram i 2 dar till på de.

VÅLDSAMT snål att köra, jäkligt bekväm, skön, simpel men elegant interiör. hyfsat rymlig osv. Jag hade kunnat köpa en sådan som liten familjekombi. annars är la v70 alltid ett safecard.

Och hur stor tank hade Peugeoten? Säger ju inte oss speciellt mycket om du körde 100 mil på en och en halv tank. .. tanken kan ju vara på 30 liter eller 90 liter.. om du förstår vad jag menar.....

Till TS . Toyota Avensis eller Volvo v70. Enkla och driftsäkra. Köp inget från Vag.
Citera
2017-10-13, 22:45
Medlem
LembitARTs avatar
Citat:
Skoda är ett utmärkt val -- om man vill begå ärekränkning mot sig själv. Har hyrt Superb vid några tillfällen. Bilen förefaller inte vara ljudisolerad överhuvud taget. Skoda Superb är i princip en budgetversion av Passat. Redan Passaten är ett val för folk utan anspråk på det goda i livet.

Du pratar i nattmössan, du får gärna Googla om Passat VS Skoda Superp, men jag slänger in några länkar bara för att vara snäll.

https://www.carwow.co.uk/blog/audi-a4-vs-vw-passat-vs-skoda-superb-video-group-test
https://www.expressen.se/motor/helt-superbt-skoda/
http://www.autoexpress.co.uk/skoda/superb/92079/back-in-business-skoda-superb-vs-vw-passat

Slutligen, du säger att Passaten är ett val för folk utan anspråk på det goda livet, stora ord må jag säga.

Det goda livet, kan du beskriva vad de åker då, nya BMW 750 som inte fungerar på vintern, informera mig gärna om du vill.

Om du vill så kan vi jämföra bilar, vad åker du?
Senast redigerad av LembitART 2017-10-13 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in