2017-10-11, 13:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det jag ser är en tarvlig relation som avslutas på ett tarvligt sätt. Mycket i livet handlar om tur och otur, och ett gott omdöme. Detta är ett bra exempel på två personer som hade en relation med varandra som var omdömeslös. Det värsta var att det pågick på jobbet, och på det jobbet!

Är det bekräftat (av Wigh själv eller av ngn annan någotsånär utomstående) att Wigh och Bylund haft en sexuell relation? Eller bygger det enbart på Bylunds påstående? (Jag misstror honom inte... undrar bara vad som framkommit.)
Citera
2017-10-11, 13:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Ditt resonemang faller på att hon kom ut med detta internt långt innan hon officiellt blev omöjlig inom SD.

Du skyddar din identitet SD när du anklagar Hanna för att ljuga. Tänk om det är du som ljuger?
Nu har jag påpekat detta tidigare men det verkar inte sjunka in (alternativt VILL du inte förstå). Så jag prövar igen.

Det är alltså Hanna själv som officiellt kommunicerat att SD redan 2015 meddelat att det inte finns någon framtid för henne inom partiet och att hon kommer förlora sin riksdagsplats efter valet 2018. Hanna har alltså vetat sedan 2015 att hennes tid inom SD kommer ta slut efter denna mandatperiod.

Jag gissar att det rinner av dig den här gången också...
Citera
2017-10-11, 14:23
Medlem
Citat:
Om någon gör ett attentat tycker jag det verkar långsökt att de tar med sig en brandsläckare när det går lika bra att kasta en sten!

Det är storyn med att det är en brandsläckare inblandad som gör saken patetisk.

Kan du tänka dig att någon, ens Linus Bylund packar in sin brandsläckare i bilen och ger sig ut på en resa för att kasta denna brandsläckare?

Eller ett annat scenario, typ att en antagonist, aktivist, fiende åker i väg till Biltema och köper en brandsläckare som skall kastas på Hanna Wighs hus?

Som vandalmedel har väl brandsläckaren knappast sämre prestanda än gatstenen?

Tror inte brandsläckarmannen köpt den på Biltema för ändamålet, utan snarare kan han ha tagit med den från t.ex. riksdagen eller Stockholms Universitet.

Mer otippade föremål har kastats förr, t.ex Das Kapital för några år sedan..?
Citera
2017-10-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol.

Som att någon sverigedemokrat skulle ligga bakom. De som ligger bakom är med all sannolikhet någon eller några som anser sig tjäna på att historien lever vidare.

Väljarna bryr sig dock inte. Sex ger klick men på det hela taget så skiter väljarna fullständigt i det. Folk röstar till och med på bögar.

Och varför skulle vänsteraktivister hota henne? Det finns bara en grupp människor som hatar Hanna just nu och de finns tydlig representerade i denna tråd: SD-anhängare!

De som utövar hårda ordalag mot henne i denna tråd är med högsta sannolikhet skyldiga
Citera
2017-10-11, 14:29
Medlem
Citat:
Om någon gör ett attentat tycker jag det verkar långsökt att de tar med sig en brandsläckare när det går lika bra att kasta en sten!

Det är storyn med att det är en brandsläckare inblandad som gör saken patetisk.

Kan du tänka dig att någon, ens Linus Bylund packar in sin brandsläckare i bilen och ger sig ut på en resa för att kasta denna brandsläckare?

Eller ett annat scenario, typ att en antagonist, aktivist, fiende åker i väg till Biltema och köper en brandsläckare som skall kastas på Hanna Wighs hus?

Eller så är det så enkelt att brandsläckaren låg i Hannas bil?
Citera
2017-10-11, 14:34
Medlem
Citat:
Och varför skulle vänsteraktivister hota henne? Det finns bara en grupp människor som hatar Hanna just nu och de finns tydlig representerade i denna tråd: SD-anhängare!

De som utövar hårda ordalag mot henne i denna tråd är med högsta sannolikhet skyldiga

Trams. Att några är lite kritiska här är en sak. På Kalla Fakta såg det ut som hon bodde ute på en avlägsen hästgård eller liknande. Ingen orkar med något sådant projekt såvida man inte har nytta av att denna utdöda historia lever vidare. Jag har inte nämnt något om vänsteraktivister. Att hon själv gjort det är nog troligare. Denna påstådda "attack i hemmet" kommer nog inte leda längre än då hon påstod att hon haft inbrott medan hennes barn var hemma. Undrar varför någon aldrig sett något när hon råkar ut för påstådda saker runt hemmet? I dylika områden brukar folk alltid reagera på okända bilar.
Citera
2017-10-11, 14:36
Medlem
Citat:

Jag säger inte att jag håller med att det är vänsterextremister som har gjort det men dom tycker väll att hon är rasist, facsist för att hon har varit med i SD. Hon påstod ju att hon lämnade sd för att hon blev sexuelt antagen inte för att sd var rasister.
Citera
2017-10-11, 14:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Eller så är det så enkelt att brandsläckaren låg i Hannas bil?
Ja, OM någon annan kastat den måste det vara för att den var nära till hands. Inte helt vanligt med brandsläckare i bil, tyvärr, mest i "skåpbilar" och i en och annan SUV.
Citera
2017-10-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, OM någon annan kastat den måste det vara för att den var nära till hands. Inte helt vanligt med brandsläckare i bil, tyvärr, mest i "skåpbilar" och i en och annan SUV.

Finns i de flesta modernare bilar från sedanmodell och större, och om det stämmer som det skrevs ett par inlägg upp att hon bor vid en hästgård så lär det finnas på gården.

Har svårt att se att det skulle vara SD-are, de nöjer sig oftast att skriva saker på nätet, och skulle de göra något så skulle de ändå aldrig ge sig på en kvinna. Vänsterextremister däremot skulle inte dra sig för att ta tillfället i akt när hon står utan vänner och i en allmänt svag position.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-10-11 kl. 15:08.
Citera
2017-10-11, 15:07
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Varför skulle SD-anhängare hota henne?
Skadan är ju redan skedd. Vem som helst inser att polisanmälan kommer att läggas ned då det naturligtvis är omöjligt bevisläge. De som tjänar på att hålla liv i detta är inte SD.

Det här luktar betänkligt. Antagligen eldar Wigh och/eller någon bekant själv på under brasan som håller henne aktuell. Den här tjejen har råkat ut för så mycket och är uppenbart sociopat.
Hennes framtida karriär är som offer för SDs sexism och terrorverksamhet. Det här kommer bara att eskalera tills hon blir en ny Alexander Bengtsson.
Tro mig det kommer inte att sluta väl.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?id=28&newsId=AF3ED924E204EABF
Citera
2017-10-11, 15:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Finns i de flesta modernare bilar från sedanmodell och större, och om det stämmer som det skrevs ett par inlägg upp att hon bor vid en hästgård så lär det finnas på gården.

Har svårt att se att det skulle vara SD-are, de nöjer sig oftast att skriva saker på nätet, och skulle de göra något så skulle de ändå aldrig ge sig på en kvinna. Vänsterextremister däremot skulle inte dra sig för att ta tillfället i akt när hon står utan vänner och i en allmänt svag position.
Hon befinner sig nog i nån slags mental dimma där på gården; stress, tabletter och alkohol. Då kan det mest konstiga kännas rimligt, medan vi andra, utifrån, ser logikens brister.
Citera
2017-10-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon befinner sig nog i nån slags mental dimma där på gården; stress, tabletter och alkohol. Då kan det mest konstiga kännas rimligt, medan vi andra, utifrån, ser logikens brister.

Tja, det andra ser jag mest som en privatsak hursomhelst, men själva attacken brister inte nödvändigtvis i logik, flera rapporter säger att vänsterextremister kommer att öka sina aktiviteter fram till valet. Hanna är ett lätt offer, nåt att börja med.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-10-11 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in