2017-10-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Själv tror jag på samma motivbild som man ser i de flesta skolskjutningar.
Enstöring, utstött, svårt att få kompisar. Avundsjuk mot personer som anses mer lyckade eller har roligare liv. Dessa är ofta också vapenromantiker, vilket man sannerligen kan se i Paddock. I hans liv i Vegas måste han dygnet runt sett kompisgäng som festade, något som han aldrig upplevt. Därför tror jag han slutade skjuta när konsertområdet var tömt och han inte längre visste vilka han skulle koncentrera skotten till. Det finns förstås en aspekt som talar emot detta, han hade det gott ställt och hade mycket pengar, men i vissa fall kanske det inte räcker för lycka heller. Du kan inte köpa kompisar om du är för udda eller introvert.

För mig är motiv i denna typ av brott antingen styrda av 1. Religion, 2. Politik, 3. Avundjuka

Nu verkar det vara svåra problem att hitta något på de två första.

Vad är det för fel på avundsjuka? En deprimerad man med stora resurser avundas människor som har det trevligt på en musikfestival.
Citera
2017-10-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Här kommer man hem från jobbet och ska uppdatera sig på kvällens spekulationer, teorier och eventuella nya fynd, och det enda man hittar är en snubbe som troligen fått för mycket spö av sin farsa i unga år. Vad tråkigt.

Kan detta inte vara informativt? En del förefaller vara mer intresserade av vapen och politik än av psykologi. Synnerligen obegåvat
Citera
2017-10-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Till skillnad från dig så tror jag att vapnen har med motivet att göra. På bilden av Paddock där han ligger blodig så finns en liten revolver. Jag tror att Paddock sköt Campos med den revolvern. När Campos fått ut kulan från sitt lår kommer man säkert att konstatera vilken kaliber det är på kulan. Är det då inte en 223 utan en pistolkaliber blir det svettigt för Campos. Sheriffen har sagt att det kommer ta ytterliggare en vecka innan man vet något mer. Det sammanfaller med Campos operation.

Skulle vara väldigt konstigt om kulan är i .223rem när vapnen som SP hade var i 5,56 Nato. Lika kalibrar men inte samma.

Ett till faktafel från trådens pajas Fugge
Citera
2017-10-10, 23:32
Medlem
Citat:
Menar du att dina urblåsta teorier om Paddocks hälsa och kärleksliv skulle vara ett bättre motiv än de 23 gevären han hade med sig?

Allt detta har naturligtvis med hans motiv att göra. Men naturligtvis är vapnen sekundära till hans hälsa och kärleksliv.
Citera
2017-10-10, 23:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Vad är det för fel på avundsjuka? En deprimerad man med stora resurser avundas människor som har det trevligt på en musikfestival.

Men det verkar ändå lite som om GM primärt tagit sin utgångspunkt i förutsättningar som varit "givna" för honom: modifierade semiautomatiska vapen och högt placerade hotellsviter.

Och på det det anonyma nermejandet.

Det är vapenkapacitet och first-person-shooter games och the great American villain / outlaw innan det är något annat. Som om han var jävvlit sur på någon han känner (sig själv?) men inte kunde komma åt vederbörande eller inte visste vem...

Kanske är det allt som representeras där i blixtbelysning ändå: Las Vegas som dekadent och vanartigt och bedrägligt och exploaterande, lag och beväpnad ordning, normen för familjeliv och framgång och lycka, och lika oskuldsfull som naiv ungdom – och SP som den blint slående liemannen.
Citera
2017-10-11, 00:12
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Skulle vara väldigt konstigt om kulan är i .223rem när vapnen som SP hade var i 5,56 Nato. Lika kalibrar men inte samma.

Ett till faktafel från trådens pajas Fugge

Eftersom AR15 ursprungligen är ett civilt gevär så verkar det underligt att han skulle ha använt 5,56 istället för 223. Jag har inte sett någonstans att kaliber 5,56 var kaliber i något av hans AR15 gevär.
Citera
2017-10-11, 00:14
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En "hotellvaktmästare" lär vara typ en allmänpraktiserande rörmokare och snickare och elektriker. Det lär behövas rensas avlopp och lagas strömbrytare och bytas glödlampor och skruvas gångjärn på något rum precis hela tiden, skulle jag tro.

Inte dumt jobb egentligen. Alltid nåt att göra.

Nu har jag tittat på presskonferensen igen och Lombardo säger det vid 11:33 och några sekunder framåt.

http://www.youtube.com/watch?v=GL4MT39M8vY&t=11m33s

Min personliga åsikt. Om detta verkligen inträffat så lär det knappast varit borta vid svitens dörr där han precis blivit skjuten. Där finns ju trappan också. Det här måste i sådana falla ha inträffat vid hissen. Vaktmästaren tog hissen, antingen upp eller ner. En lallande vaktmästare åker hiss när det pågår full skottlossning...bara så där.

Här är biten om polisen (SWAT-styrkan) som stiger ur hissen och träffar Campos.

http://www.youtube.com/watch?v=GL4MT39M8vY&t=14m21s
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-11 kl. 00:24.
Citera
2017-10-11, 00:36
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu har jag tittat på presskonferensen igen och Lombardo säger det vid 11:33 och några sekunder framåt.

http://www.youtube.com/watch?v=GL4MT39M8vY&t=11m33s

Min personliga åsikt. Om detta verkligen inträffat så lär det knappast varit borta vid svitens dörr där han precis blivit skjuten. Där finns ju trappan också. Det här måste i sådana falla ha inträffat vid hissen. Vaktmästaren tog hissen, antingen upp eller ner. En lallande vaktmästare åker hiss när det pågår full skottlossning...bara så där.

Här är biten om polisen (SWAT-styrkan) som stiger ur hissen och träffar Campos.

http://www.youtube.com/watch?v=GL4MT39M8vY&t=14m21s

Sheriffen hoppar snabbt över en vidareutveckling av mötet som Swat gör med Campos efter de klivit ur hissen. Ingen frågar heller hur Campos kunde överleva 200+ skott som haglade i korridoren eller hur kulan som träffade Campus kan sitta kvar i låret.

Jag lutar åt popcorn vid nästa pk.
Citera
2017-10-11, 00:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Sheriffen hoppar snabbt över en vidareutveckling av mötet som Swat gör med Campos efter de klivit ur hissen. Ingen frågar heller hur Campos kunde överleva 200+ skott som haglade i korridoren eller hur kulan som träffade Campus kan sitta kvar i låret.

Jag lutar åt popcorn vid nästa pk.

Det måste ju vara för att 200 kulor är skitsnack. Hur gjorde han då? Drog han iväg ett magasin, gick och kollade i kameran och tänkte "nix, pix, tror nog jag får dra iväg ett magasin till för att vara säker". Säker på vad? Om en kula automateld träffar sitt mål så borde minst de 5-10 följande också träffa samma mål innan man ens hinner flytta vapnet och sikta på något annat. Samma sak med offret. Man hinner inte flytta på sig från att få närmare 10 på samma ställe. Benet borde vara slarvsylta. Samt diskussionen om ett enkelskott, varför skulle han skjuta ett enkelskott med ett automatvapen och sen 199 till med automateld? Ser inte folk det orimliga i den här delen av det inträffade?
Citera
2017-10-11, 01:05
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Det måste ju vara för att 200 kulor är skitsnack. Hur gjorde han då? Drog han iväg ett magasin, gick och kollade i kameran och tänkte "nix, pix, tror nog jag får dra iväg ett magasin till för att vara säker". Säker på vad? Om en kula automateld träffar sitt mål så borde minst de 5-10 följande också träffa samma mål innan man ens hinner flytta vapnet och sikta på något annat. Samma sak med offret. Man hinner inte flytta på sig från att få närmare 10 på samma ställe. Benet borde vara slarvsylta. Samt diskussionen om ett enkelskott, varför skulle han skjuta ett enkelskott med ett automatvapen och sen 199 till med automateld? Ser inte folk det orimliga i den här delen av det inträffade?

Nej folk i den här forumdelen tycks vara upptagna med att kalla dem som de inte förstår för olika invektiv. Där finns det en begränsad fantasi men de tycks inte kunna extrapolera ens det enklaste händelsförloppet. Förhoppningsvis är inte Sheriffen lika korkad och han verkar inte riktigt bekväm med att hålla en pk med så många lösa ändar. Kommer bli intressant att se hur länge hjälteglorian sitter på Campos.
Citera
2017-10-11, 01:13
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Nej folk i den här forumdelen tycks vara upptagna med att kalla dem som de inte förstår för olika invektiv. Där finns det en begränsad fantasi men de tycks inte kunna extrapolera ens det enklaste händelsförloppet. Förhoppningsvis är inte Sheriffen lika korkad och han verkar inte riktigt bekväm med att hålla en pk med så många lösa ändar. Kommer bli intressant att se hur länge hjälteglorian sitter på Campos.

Sheriff Lombardo ser som om hans pungkulor är i ett skruvstäd och den läskige FBI-agenten håller i skruvstycket. Han fick ju t ex inte ens avslöja hur många mobiler som hittats i sviten. Han fick vända sig om och fråga...

Hur gick det för övrigt för australiensaren Brian Hodge som tydligen bodde bredvid skytten på 32:an. Det var väl någon äldre dam som sa åt honom att skottlossningen pågick när han var på väg till sitt rum. Så han drog med sig några till och motade in alla i hissen och så anlände de till köket...och gömde sig i buskarna i 3 timmar innan SWAT så åt dem att lyfta armarna ovanför huvudet och komma fram...
Citera
2017-10-11, 01:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det enda rimliga jag ser är att GM haft revolvern innanför bältet när han gått och borrat. Möjligen har campos gått in i rummet rent av, för att SP inte svarat/hört knackning eller dörren stått på glänt. Och så har han ryckt revolvern och skjutit, direkt på JC eller genom dörren. Och sen har JC sprungit iväg eller kastat sig om hörnet utanför dörren. Och GM har plockat fram en karbin och börjat skjuta.

Men för att JC ska hålla sig kvar på samma våningsplan, samma korridor (?) efter det där, och gå runt och knacka dörr med en kula i benet, vad krävs för det? Han kan ju inte veta vad GM tänker ta sig för? Det verkar ju helt otroligt. GM hinner ju upp honom på 30
sekunder var på våningsplanet han än är.

Hade han pistol så han kunde skjuta tillbaka? Låg han och tryckte någonstans till dess han tyckte det kändes lugnare att ta sig ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in