2017-10-10, 23:20
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu är det bråttom! Nya utvisningar på gång. Hur får myndigheter omförflytta barnen/ungdomarna? Det är skandal. En del är kristna på det planet och kommer med all sannorlikhet möta döden i Kabul. Hur kan vi stoppa dessa utvisningar?

"Flera ungdomar flyttas nu från förvar i olika delar av landet; både till och från Märsta. Vi vet inte vad det betyder men vi tolkar det som att Migrationsverket väljer att göra omflyttningar för att undvika allmänhet på plats och att det finns indikationer på att ett plan kommer att lyfta till Kabul den 10 oktober. Vi arbetar just nu på att få reda på om det är fler ensamkommande och åldersuppskrivna som kommer att deporteras." # vistårinteut

https://www.mynewsdesk.com/se/number-vistaarinteut/pressreleases/ny-tvaangdeportation-av-aaldersuppskriven-ensamkommande-benefit-of-the-doubt-aer-aasidosatt-2185271

"5/10 12.54
Info flyget
Landvetter tisdag 10/10 21:00 via Wien med http://privilegestyle.com/home1.php?id=en
flight nummer PVG 6221 Landar i Kabul 10:00

5/10 07.00
Ny information om tvångsdeportationen kommer läggas fram löpande under dagen och fram till den 10/10 då planet till Kabul är planerat att lyfta från Göteborg. Vi vet att Jawad är på förvaret i Märsta och har fått info om att han ska förflyttas till Göteborg, Sagåsen imorgon fredag 6/10. Vi har oxå fått kännedom igår om ytterligare ett antal (mellan 4-8) ensamkommande unga till som sitter i förvar runt om i Sverige som ska förflyttas till Göteborg. Så fort vi får bekräftade uppgifter lägger vi ut uppdaterad information här.

NYTT PLAN FRÅN GÖTEBORG TILL KABUL 10/10
Jawad Moalemi är en ensamkommande ungdom som är satt i förvar sedan i augusti. Han kommer troligen att tvångsdeporteras till Afghanistan den 10 oktober. Han flyttas med stor sannolikhet från förvaret i Märsta till förvaret i Kållered någon gång i slutet av nästa vecka.

Jawad fyllde enligt uppgiven ålder 16 år den 24 maj 2015. I slutet av augusti 2015, när Jawad enligt uppgiven ålder var 16 och ett halvt år, gjordes en rättsodontologisk åldersbedömning vilken sa att det var ungefär fifty-fifty om han var under eller över 18 år. " / #vistårinteut

https://m.facebook.com/vistarinteut/posts/475962202787944

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Här har du svaret tillsammans med en

http://meritwager.nu/allmant/sveriges-statsminister-den-som-inte-har-asylskal-ska-lamna-landet-men-satts-inte-handling-bakom-orde n-sa-ar-orden-tomma/

RYMDLAVETT
Citera
2017-10-10, 23:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
10 av 15 har åkt. 9 män en kvinna.

Så 10 stycken.

Hmm.., och vad är ca kostnaden per månad för 10 stycken vs. charterkostnaden för denna tur.., någon som vågar sig på en gissning ?

(då tar jag ej i beräkningen något, att afganerna skulle ha fått rätt på familjeåterförening om något år)
Citera
2017-10-10, 23:22
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Planet är rejält försenat. Finns inte på flightradar. Vi kämpar och ger inte upp. En 16:årig pojke är på planet, tänk på det ni som tankar planet.

#vistårinteut

Rymdkram.
Lugnt. Han är 27 år när han landar.
Citera
2017-10-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Till nästa omgång föreslår jag att vi lägger ut det på anbud. Den som får iväg flest personer för den lägsta kostnaden får uppdraget. Jag är säker på att ryssarna eller kineserna skulle kunna fixa det till ett riktigt bra pris.

Då håller jag på att anbudet går till Putin och så sätter han in ryska spetsnaz alpha group som håller barnen i schack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Pvg6221

Just nu flyger de över Berlin av alla ställen på väg till Wien och hämta fler bidragsparasiter.
Citera
Medlem
AndersM79s avatar
Även om det ska på fler i Wien tycker jag en 767:a är lite väl stort för en sådan liten grupp, eller de sitter med 10 raders lucka och 12 vakter var?
Citera
2017-10-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Och nu lämnat planet svenskt luftrum och håller en imponerande höjd av 12,497 m (bland det högsta jag sett).
Dags då för kabinpersonalen att ta på sig syrgasmasker och lufta kabinen.
Citera
2017-10-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Samtidigt på T-Centralen .... Vad är det för FEL på människor - vad har hänt? Och vart kom alla dessa "udda" människor ifrån?
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1037991566342670/
https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/2001233470122325/
Nya trådar efterlyses: Hur och varför blev det så här? Vad gör vi åt saken? Sverige håller ju på att rasa samman - även om det bara är max 100' av 10 miljoner invånare som re(agerar) så är det illa nog. Eller hur?

Bra och lugnt fokuserad nertagning av Hucklets (och hennes bröders) anspråk av killen i glasögon. Det är bara att citera den gamle filosofen Thomas Fuller : #En klok man kan te sig som en galning i dårars ring" (dvs för dem som är vana vid att tänka på dårarnas språk).
Citera
2017-10-10, 23:27
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Kan någon bekräfta hur många som var med på planet?

Citat:
Ursprungligen postat av karanan
10 av 15 har åkt. 9 män en kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
9 BARN och 1 kvinna

Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
Någon som har någon bra länk till något inlägg på social media där någon av #vistårinteut-patrasket vädrar sin ilska över att planet lyft? Det skulle glädja mig att se deras besvikelse.

Har det framkommit hur många av de som skulle ut var dömda brottslingar?
Hörde idag på en debatt i P1 att företrädaren för Migrationsverket uppgav att även det var orsak i några fall.
Citera
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
Någon som har någon bra länk till något inlägg på social media där någon av #vistårinteut-patrasket vädrar sin ilska över att planet lyft? Det skulle glädja mig att se deras besvikelse.

https://www.facebook.com/vistarinteut/posts/475962202787944
Citera
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Även om det ska på fler i Wien tycker jag en 767:a är lite väl stort för en sådan liten grupp, eller de sitter med 10 raders lucka och 12 vakter var?

Vi vet ju inte hur många som ska med från Wien. Österrikarna är kanske lite mer effektiva än svenskarna.
Citera
2017-10-10, 23:28
Medlem
Om migrationsverket har beslutat att dessa individer ska utvisas så ska det beslutet respekteras. Blir så trött på aftonbladet och andra medier som ska förstora allt. Migrationsverket vet vad dem sysslar med och uppenbarligen så finns det goda skäl till att inte bevilja dessa människor asyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in