2017-10-10, 17:15
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Av bilden att döma sköts först hål i rutan, sen hammare.
Foto visar kulhål i hörnen om ni förstorar upp bilden:
https://www.ctvnews.ca/polopoly_fs/1.3619036.1507139810!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_960/image.jpg

Tittar man vid mannens arm så ser det inte att vara hål. Rutan verkar vara överdragen med någon solskyddfilm el dyl.
Citera
2017-10-10, 17:21
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
I och med att den forsta beskrivningen av handelseforloppet foll platt ocksa efter 60 minutes reportaget gor det helt vimsigt.
Det verkliga motivet kommer alltid att bli dolt eller at least politiskt vinklat.
Inget stammer med medias beskrivningar av motivet.
Jag kommer inte att dra mig sa langt att jag anammar teorin om att Paddock skulle vara en vapenhandlare infiltrerad av FBI att salja vapen till ISIS for terrordad I USA och att ISIS genomskadat detta och riggat ett mote pa rummet for inkop for att sedan utfora terror.
Men allvarlgt, vad som hitintills kommit fram stinker lika mycket skit.

Jag anser nog att den officiella konspirationsteorin att en icke kriminell senior citizen med tveksam fysik skulle kunna utföra detta Hollywood Mission Impossible helt solo den mest skrattretande av alla teorier som florerar vilt. Och inte hjälper det att Las Vegas Kling & Klang department måste helt vända på sina stories allt eftersom.

Även att MSM liknar Nordkoreas tillstrypta och kontrollerande flöde.
Citera
2017-10-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Hur jag än vrider och vänder på det kan jag omöjligt se vad nyttan är att släpa med sig 23 vapen upp i hotellrummet för ett sånt attentat. Hade räckt max med en bandmatad lätt kulspruta typ m249 med en extrapipa för att kunna byta vid hög värmeutveckling och ett automatvapen i reserv, typ Kalasjnikov alt en AR15 och en pistol.

Alla de andra vapnen är bara bekymmer och förstör möjligheterna mer än de tillför något att genomföra attentatet. Märkligt beteende.

Om det inte handlar om psykologi. GM ville göra ett statement med sitt utvidgade självmord. Många här verkar ha fastnat i själva vapen frågan
Men det viktiga är ju egentligen hans motiv för självmordet.
Jag skulle gissa åt hållet anhedoni och misantropi.
Citera
2017-10-10, 17:44
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
AK47or är otroligt populära gevär i USA då dom är mycket kapabla och prisvärda, även om priserna stigit kraftigt dom senaste åren

Populärare än AR-15, DD M4 och FN-15? Inte mycket va? Då är det mer troligt att Paddock haft AK-47:an som referensvapen vid testskjutningar.

För övrigt, är det någon som vet om polisen/FBI uttalat sig om de hotellgästerna som bodde på våning 32, men även 33 och 34? Fr o m våning 35-39 så har Four Seasons dessa plan med egen hiss men brandtrappan borde ju vara densamma. Jag menar, det finns ett tidsfönster från när skjutandet slutade (efter ca 10 minuter) tills SWAT-styrkan dök upp på våningen efter 12 minuter. Ett fönster på 2 minuter när Campos tydligen går och evakuerar folk längre bort på våning 32. Hade andra GM kunnat smita ut från sviten och upp för trappan och gömma sig i ett rum högre upp för att sedan låta sig evakueras som normala hotellgäster? Givetvis efter att ha fimpat Paddock innan de lämnade sviten.
Citera
2017-10-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag anser nog att den officiella konspirationsteorin att en icke kriminell senior citizen med tveksam fysik skulle kunna utföra detta Hollywood Mission Impossible helt solo den mest skrattretande av alla teorier som florerar vilt. Och inte hjälper det att Las Vegas Kling & Klang department måste helt vända på sina stories allt eftersom.

Även att MSM liknar Nordkoreas tillstrypta och kontrollerande flöde.

Den psykologiska profilen stammer inte ett dyft nar man laser genom vad alla mainstream media forst publicerarde angaende GM
Men sakta, sakta ser man att en bild omkonstrueras. Las tidigare inlagg av mig.
Jag kanner manga som spelar. I det liv som Paddock levde gor valdigt manga idag.
En gambler med pengar I Vegas skiljer sig mycket fran ett svenssonliv.
Han levde tydligen for gambling efter att ha gatt i pension.
Det ar en speciell varld. Manga trivs i Vegas liksom Paddock.
MEN att en gambler utan skulder med ett stort plus pa kontot plotsligt skullet massmorda ar ett mysterium.
Han levde med en kvinna som manga kallade Golddigger. Och hon var som sags fran Philli.
Det kan vara ett sa kallat platoniskt forhallande men funktionellt aven om media sags sig veta att han behandlat henne, av bordsperonalen uppfattat nedlatande, vid en bestallning av en drink.
Jag upplever att motivet manipuleras utan verklig sanning.
Nu sager main stream media att det ar mycket troligt att det ar en plotslig psykos som motiv.
Att mainstream media ar agendasattande och har forlorat kontakt med verkligheten ar helhetsbilden.
Citera
2017-10-10, 17:57
Medlem
karlsoons avatar
Läste tidigare i tråden att det var en vänsteraktivist, låter ganska troligt då dom brukar stå för meningslöst våld utan egentlig orsak. Så man skulle väll kunna säga case closed isåfall.
Citera
2017-10-10, 18:15
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Den psykologiska profilen stammer inte ett dyft nar man laser genom vad alla mainstream media forst publicerarde angaende GM
Men sakta, sakta ser man att en bild omkonstrueras. Las tidigare inlagg av mig.
Jag kanner manga som spelar. I det liv som Paddock levde gor valdigt manga idag.
En gambler med pengar I Vegas skiljer sig mycket fran ett svenssonliv.
Han levde tydligen for gambling efter att ha gatt i pension.
Det ar en speciell varld. Manga trivs i Vegas liksom Paddock.
MEN att en gambler utan skulder med ett stort plus pa kontot plotsligt skullet massmorda ar ett mysterium.
Han levde med en kvinna som manga kallade Golddigger. Och hon var som sags fran Philli.
Det kan vara ett sa kallat platoniskt forhallande men funktionellt aven om media sags sig veta att han behandlat henne, av bordsperonalen uppfattat nedlatande, vid en bestallning av en drink.
Jag upplever att motivet manipuleras utan verklig sanning.
Nu sager main stream media att det ar mycket troligt att det ar en plotslig psykos som motiv.
Att mainstream media ar agendasattande och har forlorat kontakt med verkligheten ar helhetsbilden.

Kom även ihåg att det först rapporterades att polisen sköt ihjäl Paddock. Hur kan man missta sig om nåt sånt? Borde ju vara så gott som omöjligt för tränade proffs att tro att vi sköt ju honom. Sen, nej det var inte vi ändå, han sköt sig visst själv ändå. Fick dom det klart för sig när de konstaterade att ingångshålet satt i gommen? Det borde ju ha konstaterats de första minutrarna, innan dom ens hade tid att uttala sig?
Alla dessa presskonferenser är ju för ingenting, soppan blir bara grumligare ju fler dom har. Är det uppsåtligt? Till för att skapa förvirring?

Brorsan Eric sa att Steven "doted on" Marilou, Starbuckspersonal (lägger dom sånt på minnet?) påstår att han var lite nedlåtande mot henne. Inte ens fysiskt, utan lite tjafsig. Han kanske hade en dålig dag/de hade bråkat innan, vilket händer i de bästa förhållanden, etc. Och det ska Starbucks baristas alltså komma ihåg, utav alla kunder?

Han kan ha fått en psykos, men sånt leder väl oftare till fosterställning än ett organiserat och storslaget projekt som kräver ett helfokuserat och skärpt sinne? Likaså om han knaprade benzos, då blir man ju sömnig, seg och långt ifrån skärpt.

Det vi vet är att det har skjutits i Las Vegas och att en 64 årig man är död.
Citera
2017-10-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Läste tidigare i tråden att det var en vänsteraktivist, låter ganska troligt då dom brukar stå för meningslöst våld utan egentlig orsak. Så man skulle väll kunna säga case closed isåfall.

Ja va fan, OT Vid Partiledardebatten i Agenda sa framforde Akesson att all extremism pa hogerkanten liksom vid vansterkanten skulle forbjudas att halla demonstrationer. Han fragade Jonas och Stefan om de kunde halla med. NEJ vad svaret. De anser inte att det ar vanstern som star for 90 procent av valdet och anses av sapo vara det storsta sakerhetshotet.
Dessutom gar det at enorma polisresurser att stavja vansterpobelns stenkastning som kunde anvandas i fororternas ganrelaterade invandrarvald.

ONT. Om det finns en minsta anknytning till Trump hat hos Paddock kommer vi ALDRIG att fa veta det.
Citera
2017-10-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Vad jag vet finns inget stöd i denna tråd för att det skulle vara någon form av vänsterpolitisk motivation bakom detta brott.

Dessutom är det väl nästan taget alltid högerextrema som begår liknande masskjutningar.
Citera
2017-10-10, 18:30
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Populärare än AR-15, DD M4 och FN-15? Inte mycket va? Då är det mer troligt att Paddock haft AK-47:an som referensvapen vid testskjutningar.

För övrigt, är det någon som vet om polisen/FBI uttalat sig om de hotellgästerna som bodde på våning 32, men även 33 och 34? Fr o m våning 35-39 så har Four Seasons dessa plan med egen hiss men brandtrappan borde ju vara densamma. Jag menar, det finns ett tidsfönster från när skjutandet slutade (efter ca 10 minuter) tills SWAT-styrkan dök upp på våningen efter 12 minuter. Ett fönster på 2 minuter när Campos tydligen går och evakuerar folk längre bort på våning 32. Hade andra GM kunnat smita ut från sviten och upp för trappan och gömma sig i ett rum högre upp för att sedan låta sig evakueras som normala hotellgäster? Givetvis efter att ha fimpat Paddock innan de lämnade sviten.

En timeline över Campos förehavanden hade varit intressant. Finns det en sådan? Vilken kaliber var det på kulan i hans ben?
Citera
2017-10-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Kom även ihåg att det först rapporterades att polisen sköt ihjäl Paddock. Hur kan man missta sig om nåt sånt? Borde ju vara så gott som omöjligt för tränade proffs att tro att vi sköt ju honom. Sen, nej det var inte vi ändå, han sköt sig visst själv ändå. Fick dom det klart för sig när de konstaterade att ingångshålet satt i gommen? Det borde ju ha konstaterats de första minutrarna, innan dom ens hade tid att uttala sig?
Alla dessa presskonferenser är ju för ingenting, soppan blir bara grumligare ju fler dom har. Är det uppsåtligt? Till för att skapa förvirring?

Brorsan Eric sa att Steven "doted on" Marilou, Starbuckspersonal (lägger dom sånt på minnet?) påstår att han var lite nedlåtande mot henne. Inte ens fysiskt, utan lite tjafsig. Han kanske hade en dålig dag/de hade bråkat innan, vilket händer i de bästa förhållanden, etc. Och det ska Starbucks baristas alltså komma ihåg, utav alla kunder?

Han kan ha fått en psykos, men sånt leder väl oftare till fosterställning än ett organiserat och storslaget projekt som kräver ett helfokuserat och skärpt sinne? Likaså om han knaprade benzos, då blir man ju sömnig, seg och långt ifrån skärpt.

Det vi vet är att det har skjutits i Las Vegas och att en 64 årig man är död.

Jag haller med dig. En Psykos kan val inte vara utdragen pa sa lang tid som 4 manader som han har ansetts bokat flera hotel med oversikt over konserter samt inkopt och transporterat vapen kors och tvars. Djavligt langvarig konstig psykos. Samtidigt spela koncentrerat utan forluster.
MM mm mm.
Min lilla teori till ett ev motiv i det hela.
Han spelar stenhart varje natt och haller plus minus noll. Philli, golddigger far korn och raggar upp.
Hon var gift med en man tidigare som tog henne till vegas.
Hur lamnade hon honom och vid vilken tidpunkt traffade hon Paddock?
Hon traffade honom som host vid high stake bord och de hookade upp lange sedan.
Nu sager damen att hon hade ingen aning om vad han skulle gora efter att han skickat henne hem men trodde att han kanske ville gora slut. Intressant slutledningsformaga men vanlig hos golddiggers.
Hon mottog darefter 100.000 dollar till att kopa ett hus sager hon.
Ingen kan klargora att det var till ett hus men typen av golddiggers tjatar om hus i philli.
Allt som kommer ur henne kommer att vara for att skydda familjen och pengarna och INGET kommer ur henne som kommer att klandra eller missgynna henne.
En golddigger fran vegas ar stenhard.
Hur som helst ar det en mega skandal hur USA polisen och USA media har rapporterat.
Val hemma cashade hon ut 100.000dollar till att kopa ett hus som hon kanske har gnatat efter lange med hot att lamna honom. Sen blev han kanske helt less.
Antalet vapen som han kopte forvillar.
Brodern sa att han aldrig var intresserad av skytte.
Scapegoat.....????
Senast redigerad av Johnth 2017-10-10 kl. 18:48.
Citera
2017-10-10, 18:43
Medlem
Fuggetabowdits avatar
When Campos approached Paddock's suite, the shooter "fired through the door, striking Mr. Campos in the upper right thigh," said Hickey who is president of the International Union, Security, Police and Fire Professionals of America.

He faced well over 200 rounds, said Sheriff Joseph Lombardo of the Las Vegas Metropolitan Police on Wednesday. "It's amazing that that security guard didn't sustain additional injury."

Hur illa siktade Paddock om han missade Campos med 200 skott? Han fick en kula i övre högra låret och lyckades sedan ducka för resterande 199 kulor, årets flashbackare. Eller var det Campos som sköt 200 skott för att få fri väg ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in