2017-10-10, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
skulle man inte kunna låta dessa unga herrar göra lumpen i sverige och sedan få anställning i försvarsmakten som legosoldater och sedan placera dessa i hemlandet som fredsbevakare?
En sån fin tanke

Det skulle förgylla infiltrationen modell trojansk häst som redan körs i Sverige, socialOdemokraterna försöker att kasta in dessa på så många statliga myndigheter att de snart kan ta över vårt land, sorgligt med löfvens hat mot sitt egen befolkning.

Annars kan man låta alla asylanter få bygga vägar i Norrland medans de väntar, så gör de rätt för maten de äter och deras fiberuppkoppling.

Ut med dem bara, följ Svensk lag, klockrent att slänga ut dem vid våran gräns, de klarar sig att hitta hem.
Citera
2017-10-10, 12:39
Medlem
Tänker på barnen och ungdomarna nu. Vart ska dom ta vägen? Hur ska dom överleva? Så hemskt nu. Blir dom bra behandlade? Önskar att jag kunde vara där och påverka och protestera. Amnesti nu.

Nu in med fler verskställighetshinder och ny information till MV.

"Kinna Skoglund var på plats tillsammans med ett par hundra andra demonstranter vid förra utvisningen i våras och säger att hon kommer ihåg "dödsskriken" inifrån bussarna som förde bort de unga afghanerna. Med tanke på det civilkurage som göteborgarna visade vid nazistdemonstrationen nyligen hoppas hon att ett par tusen kommer sluta upp vid förvaret i dag. " / GP

http://www.gp.se/nyheter/demonstration-v%C3%A4ntas-n%C3%A4r-ensamkommande-utvisas-1.4716912

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-10-10 kl. 12:41.
Citera
2017-10-10, 12:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det kom 40k ensamkommande 2015 som egentligen tillför samhället noll, nada! Och nu bråkar batiktanterna om 10 stycken??

Jag fattar inte hur folk fungerar/tänker!
De vill att ALLA ska få stanna och det är väl säkert en 15 000 "ensamkommande" som ska tillbaka där de kom ifrån, sen har de väl fäst sig vid sina "små pojkar".

Det största problemet är den långa handläggningstiden, borde vara 1-2 månader inkluderat ett eventuellt överklagande, sen är det tack och hej. Utan handläggningstiden hade vi inte haft batiktanterna och den för en del, hemult, lönsamma flyktingindustrin.
Citera
2017-10-10, 12:51
Medlem
maxatdunders avatar
Det är dags för dig att lämna landet, vi tar gärna emot ett afghan"barn" framför dig, ta ditt pick o pack o stick som du påstår, eller är återigen det ni säger i F helt utans substans och orelvant babbel? mhh misstänkte väl det ... #feministervillprovocerafördeintefårkuk
Citera
2017-10-10, 12:52
Medlem
Lyssnar på Allways look on the brigth side of life med monty pyton Medans jag läser tråden.

Fick en bild av 15 afganer som sjunger den påväg med flygplanet in mot solnedgången.
Nej jag vet inte vart man ska lägga sig i denna debatten.

Varför ska dom utvisas ? Jo dom har inte rätt att vara här. Varför ? För dom kommer från Iran och afganistan är inte i krig, annat. Varför ?

Jo för man såg sin chans efter att en anställd på migrations lovade permanent uppehåll för alla Syrier. Varför ? För att politiker som skall ta sådana beslut som påverkade hela Europa måste gå via regeringen. Varför ? För att ingen i hela Sverige utom några få, vågade säga ifrån. Varför ? Svenskens ständiga oförmåga att inte vilja ta konflikter, samt vårt extremt bra samarbete människor emellan som inte finns någon stans på jorden. Varför ? För att din bästa sida alltid blir ditt fall. Varför ?

Ja för att människor är människor och vi gör fel. Historiskt sett ialf.
Citera
2017-10-10, 12:53
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyng-as
Hörru PraktArsel. Varför svarar du inte på frågor kring #skickamigistället? Blir verkligheten kanske för verklig när du har skrivit om det tidigare. Men då ett ärligt erbjudande kommer då var det inte så kul längre. Men SATAN va lajks på div sociala medier du fick...Du måste känna dig extremt god innombords

MIN VÄN...
hahahahahaha, så jävulst patetiskt. Hyfsat fel forum att köra den på...
Praktjakt är ett troll och jag tror han/hon blir kåt av att läsa inlägg som ditt, idioten har något fel i huvudet som sitter och trollar på fb hela dagarna.
Citera
2017-10-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Blir alltid lite skeptiskt till benämnande av minoritetsgrupper. Det bor strax över 6 miljoner hazarer i afghanistan och det är runt 20% av befolkningen. Pashtuner är störst och ca 40% och näst störst är tadjiker som är runt 25%

Sen fattar jag inte varför du min vän skriver att de är "Ickemuslimer och som hazarer lever dom i livsfara" och i nästa kommentar så skriver du att de "Hazarer är shiamuslimer".

Kan man vara både ickemuslim och muslim på samma gång?

Hazarer hängde med kommunisterna och Ryssland för att ta över Afganistan. Quislingar som efter att förlorat inte blivit så bra behandlad. Vilket gjorde dom flydde till Iran.
Citera
2017-10-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Det finns en intressant dokumentär på youtube som heter "This Is What Winning Looks Like"
Amerikanerna försöker få dom att göra lumpen i Afghanistan och det går inge vidare. Dom dyker upp heroinpåverkade och försöker smyga in comfort boys på basen

Den har jag sett - haha riktigt roligt - en Amerikansk sergeant suckar uppgivet - att du måste hålla mera koll på sina egna allierade än fienden. Alla är konstant påverkade av minst hasch - men ofta opium eller heroin.
Mkt sevärd och mycket rolig doku.
Citera
2017-10-10, 13:02
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vi måste nu försöka stoppa utvisningarna från Göteborg min vän. Migrationsverket leker katt och råtta med att omförflytta barnen/ungdomarna i förvaren. Vidrigt och så omänskligt.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Ska vi inte ha några lagar alls i Sverige menar ni.
Eller ska var och en kunna välja vilka lagar man vill respektera och följa.
Hur många barnliv hade kunnat räddas eller förbättras i resp hemländer för de minst 2000:-/dygn som dessa bedragare kostat.
Räkna på hur mångas tillvaro ni grovt försämrat, hur många liv det här kostat.
Googla på nödpaket, vaccinationer osv.

Bedrägeri, uppvigling och lagtrots det är vad ”barnen” och ni supportrar håller på med.
Skäms.

Edit: ni klagar som fan #vistårinteut. Vad ni ska fatta är att det finns ÄKTA #vistårinteut och #vidöravsjukdomarochsvält #vårabarndör just på grund av er. Jävla parasiter.
Senast redigerad av FruStormufti 2017-10-10 kl. 13:05. Anledning: Tillägg
Citera
2017-10-10, 13:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Vi måste nu försöka stoppa utvisningarna från Göteborg min vän. Migrationsverket leker katt och råtta med att omförflytta barnen/ungdomarna i förvaren. Vidrigt och så omänskligt.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Göteborg är proppfullt. Rent omänskligt på många sätt faktiskt sett till hur saker och ting fungerar där. Det är nog fan farligare att springa runt på centralen och sälja hasch än att sitta på en sten i den fina afghanska naturen.
Citera
2017-10-10, 13:07
Medlem
FiffelMonas avatar
De har ingen rätt att vara i vårt land, de bryter mot lagen dygnet runt enbart pga deras blotta existens. Inget jävla gullande, boja dem och släpa dem till planet om det behövs. Självklart ska människor få demonstrera om de vill men om de hindrar myndigheterna från att utöva sin makt ska polisen lösa situationen. Herrejävlar, det är hur basic som helst. DE SKA UT.
Citera
2017-10-10, 13:17
Medlem
Soundblasts avatar
Citat:

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här