2017-10-10, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det är deras hemland, de kan bo och jobba där som vilken annan afghan somhelst.

Afghanistan kommer antagligen inte att erkänna deras medborgarskap och så blir det internering. Grymt av Sverige.
Citera
2017-10-10, 07:06
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Dagens Dumheter kör en rejäl snyftis med rubriken ”Fem minuter efter att jag landat vet jag inte om jag kommer leva”

Tyvärr för er som vill ha ett morgongarv ligger den bakom betalvägg

https://www.dn.se/nyheter/sverige/fem-minuter-efter-att-jag-landat-vet-jag-inte-om-jag-kommer-leva/
Citera
2017-10-10, 07:26
Medlem
Motacilla.albas avatar
Kristna borde få stanna om de klarade ett hederligt gammalt husförhör.
Citera
2017-10-10, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Afghanistan kommer antagligen inte att erkänna deras medborgarskap och så blir det internering. Grymt av Sverige.

Antagligen... ...hittepå...
Citera
2017-10-10, 07:34
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vad Vänsterpartiet svänger, dom ville utvisa 30 000 krigsflyktingar till Sovjet vid baltutlämningen. Nu vill man låt kriminella element få stanna.

Svenskar förväntas också känna skam över att man inte deltog i kriget mot Tyskland. I den konflikten var det tydligen okej för svenska 18-åringar att delta
Citera
2017-10-10, 07:36
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Hoppas många är vid Sagåsen imorgon, hade velat vara där men det är för långt att åka. Det gör ont att Sverige tvångsdeporterar barnen/ungdomarna. Dock finns en finurlig detalj som fungerade vid förra deporteringen, att dom uppger i Kabul att dom är från Iran, då skickas dom med vändande plan hit hem igen och får sin ansökan nyprövad. Det finns 2 homosexuella och en kristen som utvisas imorgon. Kan finnas fler som inte uppgett detta än pga skam och hot. Låt hoppet i deras fina ögon tändas och låt dom stanna.

"CHARTRAT PLAN TILL KABUL TISD 10/10 GÖTEBORG

9/10 01.03
En av ungdomarnas svenska familjer fick idag info från personalen på förvaret att de stänger för besök imorgon måndag 9/10 20.00. Inga besök alls efter det på måndag och tisdag.

8/10 20.46 Flera av de ensamkommande ungdomarna har blivit erbjudna "frivilligt" återvändande idag där personalen på förvaret sagt att om de inte skriver på får de inga pengar. Ingen tolk erbjuds.

8/10 20.40 Nu har vi kännedom om 12 ensamkommande ungdomar som sitter inlåsta på förvaret i Sagåsen, Kållered Göteborg som planeras tvångsutvisas till Kabul 10/10.

7/10 21.40
Vi har nu fått kännedom om ytterligare en ensamkommande som sitter i förvaret Sagåsen, Kållered Göteborg för tvångsutvisning 10/10 till Kabul. Nu är det nio ensamkommande ungdomar som vi fått kännedom om. Vi uppdaterar informationen i pressmeddelandet med information löpande om dem." / #vistårinteut

Piloten och flygbolaget måste stoppa detta nu! Om dom som tankar planet vägrar så går det att stoppa planet.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Äntligen åker dom illegala hem
Citera
2017-10-10, 07:55
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Nu är det bråttom! Nya utvisningar på gång. Hur får myndigheter omförflytta barnen/ungdomarna? Det är skandal. En del är kristna på det planet och kommer med all sannorlikhet möta döden i Kabul. Hur kan vi stoppa dessa utvisningar?

"Flera ungdomar flyttas nu från förvar i olika delar av landet; både till och från Märsta. Vi vet inte vad det betyder men vi tolkar det som att Migrationsverket väljer att göra omflyttningar för att undvika allmänhet på plats och att det finns indikationer på att ett plan kommer att lyfta till Kabul den 10 oktober. Vi arbetar just nu på att få reda på om det är fler ensamkommande och åldersuppskrivna som kommer att deporteras." # vistårinteut

https://www.mynewsdesk.com/se/number-vistaarinteut/pressreleases/ny-tvaangdeportation-av-aaldersuppskriven-ensamkommande-benefit-of-the-doubt-aer-aasidosatt-2185271

"5/10 12.54
Info flyget
Landvetter tisdag 10/10 21:00 via Wien med http://privilegestyle.com/home1.php?id=en
flight nummer PVG 6221 Landar i Kabul 10:00

5/10 07.00
Ny information om tvångsdeportationen kommer läggas fram löpande under dagen och fram till den 10/10 då planet till Kabul är planerat att lyfta från Göteborg. Vi vet att Jawad är på förvaret i Märsta och har fått info om att han ska förflyttas till Göteborg, Sagåsen imorgon fredag 6/10. Vi har oxå fått kännedom igår om ytterligare ett antal (mellan 4-8) ensamkommande unga till som sitter i förvar runt om i Sverige som ska förflyttas till Göteborg. Så fort vi får bekräftade uppgifter lägger vi ut uppdaterad information här.

NYTT PLAN FRÅN GÖTEBORG TILL KABUL 10/10
Jawad Moalemi är en ensamkommande ungdom som är satt i förvar sedan i augusti. Han kommer troligen att tvångsdeporteras till Afghanistan den 10 oktober. Han flyttas med stor sannolikhet från förvaret i Märsta till förvaret i Kållered någon gång i slutet av nästa vecka.

Jawad fyllde enligt uppgiven ålder 16 år den 24 maj 2015. I slutet av augusti 2015, när Jawad enligt uppgiven ålder var 16 och ett halvt år, gjordes en rättsodontologisk åldersbedömning vilken sa att det var ungefär fifty-fifty om han var under eller över 18 år. " / #vistårinteut

https://m.facebook.com/vistarinteut/posts/475962202787944

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Är inte du skickad redan? Varför är du kvar här? Åk. Som vanligt självisk människa du är.

Varför kämpar ni inte för Yemeniter som far jävligt illa av sunni? Betydligt värre än nåra vuxna afghaner
Citera
2017-10-10, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Dagens Dumheter kör en rejäl snyftis med rubriken ”Fem minuter efter att jag landat vet jag inte om jag kommer leva”

Tyvärr för er som vill ha ett morgongarv ligger den bakom betalvägg

https://www.dn.se/nyheter/sverige/fem-minuter-efter-att-jag-landat-vet-jag-inte-om-jag-kommer-leva/

Läste också det där.

Citat:
Migrationsverket konstaterar att bevisbördan ligger hos den som ska göra sin ålder sannolik och att Yasin Mohammadi inte heller gjort någon medicinsk åldersbedömning – något han blev avrådd från att göra förra hösten, eftersom det då fanns ännu större tveksamheter kring bedömningarna än det finns i dag.
Kunde inte Yasin kräva att få en medicinsk åldersbedömning när avslaget blev utfärdat? Bättre att chansa och hoppas på att få trilla igenom ändå. Eller i det här fallet så kanske chansen att passera för under 18 är närmast lika med noll.
Citera
2017-10-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Roligt att SvD använder uttrycket massdeportation. Fan, den där tidningen som tidigare ändå upprätthöll en viss journalistisk nivå, börjar mer och mer bli en vänstervriden tidning. Om 15 stycken är en massdeportation, vad blir då uttrycket om alla 80 000 personer som ska utvisas?

Det är massdeportering när man utvisar en handfull invandrare.
Det är inte massinvandring om det kommer in över 150 000 asylsökande på ett år.

Knepigt det där.
Citera
2017-10-10, 08:18
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ett par ungdomar som blivit kristna här kommer utvisas om planet inte stoppas eller om MV inte ändrar sina beslut min vän.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

I Sverige har vi reglerad invandring, har man inte asylskäl så får man öka hem, frågor på det?
Citera
2017-10-10, 08:36
Medlem
Vilken härlig dag!! Gott vin i går kväll och idag vaknar men upp vetande att ett gäng ljugande bidragsparasiter från Afghanistan ska skickas tillbaka. Vuxna muslimska män som ljugit om sin bakgrund, sin identitet, sin ålder och säkert mycket annat. Ut med er, äckla parasiter!

Nu är bollen i rullning och det kommer bli tävling bland partierna vem som skickar ut flest vidriga afghaner och somalier fram till valet 2018. Den som skickar ut flest vinner valet. Underbart att alla partier är helt tysta om detta och i bakgrunden jobbar hårt för att utvisa så många som möjligt.

Att Afghanistan är säkert råder det inga tvivel om. Till och med Aftonbladet råder så många som möjligt att besöka detta fantastiska land.
Citera
2017-10-10, 08:39
Bannlyst
skrattretande med bara 15 st, men alla sexualsadister som försvinner från mitt land är bra.

Kattstrypare och sömnmedel till sneögona!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in