2017-10-09, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Hur jag än vrider och vänder på det kan jag omöjligt se vad nyttan är att släpa med sig 23 vapen upp i hotellrummet för ett sånt attentat. Hade räckt max med en bandmatad lätt kulspruta typ m249 med en extrapipa för att kunna byta vid hög värmeutveckling och ett automatvapen i reserv, typ Kalasjnikov alt en AR15 och en pistol.

Alla de andra vapnen är bara bekymmer och förstör möjligheterna mer än de tillför något att genomföra attentatet. Märkligt beteende.

Tur då att du inte arbetar i en utredningsgrupp där dina kollegor är de neurotiskt nervösa flashbacksanvändarna som får obehagliga besvär så fort något de inte gillar kommer upp till diskussion.

För alla oss andra är det givetvis totalt oförståeligt att han har 23 vapen som inte ens är väl valda för tillfället och som bokstavligen mest blir liggande och stör, ett och annat har ben så det hamnar över kroppen efter dödens inträffande.
Citera
2017-10-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Hur jag än vrider och vänder på det kan jag omöjligt se vad nyttan är att släpa med sig 23 vapen upp i hotellrummet för ett sånt attentat. Hade räckt max med en bandmatad lätt kulspruta typ m249 med en extrapipa för att kunna byta vid hög värmeutveckling och ett automatvapen i reserv, typ Kalasjnikov alt en AR15 och en pistol.

Alla de andra vapnen är bara bekymmer och förstör möjligheterna mer än de tillför något att genomföra attentatet. Märkligt beteende.

GM framstår ju inte som en person som är vid sina sinnens fulla bruk heller, vi får hoppas at vi kan få ett utlåtande från rättspsykiatrins företrädare här i tråden.
Citera
2017-10-09, 22:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Din uppförstorade bild på geväret hade jag inte sett förut och magasinet ser ut att stämma. Det innebär isf av varje eldskur var max 60 skott och då stämmer det inte längre om man räknar eldskurar. Det som dessutom saknas är den enorma mängd med tomhylsor skjutningen (skjötningen) borde ha genererat. Du kanske kan plocka fram en bild på drivorna av tomhylsor?

Fast det är ju bara att räkna - det är platsför 100 kulor i det magasinet..

Vilket även bekräftas av NYTimes:
The New York Times notes that at least three AR-15-style rifles are visible in the photos, along with at least a dozen high-capacity magazines. Each can hold up to 100 rounds, compared to the standard U.S. infantry soldier’s magazine of 30 rounds.

https://www.nytimes.com/interactive/2017/10/04/us/vegas-shooting-hotel-room.html?src=twr
Citera
2017-10-09, 22:31
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det är ju bara att räkna - det är platsför 100 kulor i det magasinet..

Vilket även bekräftas av NYTimes:
The New York Times notes that at least three AR-15-style rifles are visible in the photos, along with at least a dozen high-capacity magazines. Each can hold up to 100 rounds, compared to the standard U.S. infantry soldier’s magazine of 30 rounds.

https://www.nytimes.com/interactive/2017/10/04/us/vegas-shooting-hotel-room.html?src=twr

Då såg jag fel, tyckte det stod 60 bulor.
Citera
2017-10-09, 22:32
Medlem
Citat:
Din uppförstorade bild på geväret hade jag inte sett förut och magasinet ser ut att stämma. Det innebär isf av varje eldskur var max 60 skott och då stämmer det inte längre om man räknar eldskurar. Det som dessutom saknas är den enorma mängd med tomhylsor skjutningen (skjötningen) borde ha genererat. Du kanske kan plocka fram en bild på drivorna av tomhylsor?

Oh nej, du är helt efterbliven.
Försök att läsa nästa rad sakta och försök verkligen förstå vad jag skriver:
Det går 100 (hundra) skott i det magasinet.

Med tanke på allt trams som du skriver så verkar det vara mycket du inte har sett. Och det du har sett verkar du gravt missförstå, alternativt förvanska.
Citera
2017-10-09, 22:40
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silpon
Oh nej, du är helt efterbliven.
Försök att läsa nästa rad sakta och försök verkligen förstå vad jag skriver:
Det går 100 (hundra) skott i det magasinet.

Med tanke på allt trams som du skriver så verkar det vara mycket du inte har sett. Och det du har sett verkar du gravt missförstå, alternativt förvanska.

Jag korrigerade det men det vill du nog inte se.

Var är tomhylsorna då? Bar han in dom på toaletten och spolade ner dem?
Citera
2017-10-09, 22:49
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Det stod två vattenflaskor på serveringsvagnen med middagstallrikarna utanför korridoren. Varför skulle Wynn skönmåla en potentiell massmördare? Är det bra reklam för hotellet?
Så man kan inte dricka vatten om man också ibland dricker sprit enligt dig? Helvete, sök hjälp på psyket, det är akut! Vi vill inte se dig lossa av en massa kulor på Sergels Torg eller nåt.
Citera
2017-10-09, 22:50
Bannlyst
TT spekulerar

"Nya pusselbitar till bilden av massmördaren "

• "På frågan om Paddock någonsin besökte poolen på de hotell, där han ofta bodde gratis på grund av de stora summor han satsade på spel svarade han:
    - Jag solar inte."
  • "Han ska också ha tillbringat större delen av sin vakna tid på nätterna. Senast i juni fick Paddock medicinen utskriven."
  • "Han ska också ha träffat en prostituerad kvinna."

Om det inte var för tredje punkten skulle jag nog genast skrivit in mig på närmsta psykmottagning, för jag delar många massmördartendenser. Det säger jag då, aldrig tidigare har jag varit närmre att inse min mörka natur.
Citera
2017-10-09, 22:52
Medlem
Citat:
Jag korrigerade det men det vill du nog inte se.

Var är tomhylsorna då? Bar han in dom på toaletten och spolade ner dem?

Ja, det är ju en hypotes. Eller så låg det på golvet i sviten.
Nu kanske du inte har sett bilder på det än så du kanske är lite skeptisk, men du kanske inte har sett alla bilder. Det kan till och med vara så att dessa bilder från sviten inte har släppts ännu.
I din defekta hjärna så får du det nog till att din hypotes är mer rimlig men tro mig, drar du en slutsats så är den nog fel.
Om du iallafall lär dig det så blir nog hela ditt liv mycket enklare.
Citera
2017-10-09, 22:59
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Så man kan inte dricka vatten om man också ibland dricker sprit enligt dig? Helvete, sök hjälp på psyket, det är akut! Vi vill inte se dig lossa av en massa kulor på Sergels Torg eller nåt.

Fyllon dricker väldigt sällan vatten, det borde väl du känna till? Nu kanske inte du har råd med en finare middag i Vegas men pricipen är att man dricker vatten för att känna smaker. Sprit brukar fördärva smakupplevelser. Äter man vita bönor som du spelar det ingen roll men Paddock kanske var lite mer kultiverad än dig och inte hade dina snedtända aggressionsproblem. Hoppas du befinner dig långt bort ifrån människor.
Citera
2017-10-09, 23:06
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Fyllon dricker väldigt sällan vatten, det borde väl du känna till? Nu kanske inte du har råd med en finare middag i Vegas men pricipen är att man dricker vatten för att känna smaker. Sprit brukar fördärva smakupplevelser. Äter man vita bönor som du spelar det ingen roll men Paddock kanske var lite mer kultiverad än dig och inte hade dina snedtända aggressionsproblem. Hoppas du befinner dig långt bort ifrån människor.

Det där med hans sjurätters är förresten lite lustigt. På bättre hotell så får man ju i princip allt på separat tallrik. Käkar du breakfast in bed så får du fan en hel vagn med grejer, så sju tallrikar säger väldigt lite mer än att han beställde upp käk. Tänk en tallrik för smörskålen, en för bröd, en för frukt, en för nåt sött efter, en för lite kallskuret, en för marmelad, en för ost och skinka, en för ägg och bacon, et cetera.
Citera
2017-10-09, 23:08
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silpon
Ja, det är ju en hypotes. Eller så låg det på golvet i sviten.
Nu kanske du inte har sett bilder på det än så du kanske är lite skeptisk, men du kanske inte har sett alla bilder. Det kan till och med vara så att dessa bilder från sviten inte har släppts ännu.
I din defekta hjärna så får du det nog till att din hypotes är mer rimlig men tro mig, drar du en slutsats så är den nog fel.
Om du iallafall lär dig det så blir nog hela ditt liv mycket enklare.

Tack för att du ser till mitt bästa. Bilden där han badar i blod har en del tomhylsor men de ser ut att ha hamnat där efteråt då de inte är nedsölade eller ens har stänk av blod. Varför har de inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in