2017-10-09, 17:56
Medlem
Riarrrs avatar
Hej, jag har ett problem. Vill ha hjälp med hur man hittar självkänslan och sitt självförtroende. Jag är en kille som brukade ha bra sådant innan. Men nu i all hast så har jag råkat tappa bort de komponenterna.

Så, hur gör jag för att hitta det igen? Det enda jag kan komma på är att träna. Får man tillbaka det då?

Hjälp.. :/
Citera
2017-10-09, 18:20
Medlem
Stämmer.
Och då i kombination med sunda mat- och sömnvanor.
Käka minst en frukt till frukosten (blanda inte citrus med syrliga mejeriprodukter dock!) och sallad till varje måltid.
Hemma kan man se till att ha en godislåda (typ 3 L) med hemmagjord pizzasallad som passar till allt och rätt nyttigt.
Ät din sista måltid SENAST 12h innan du ska vakna nästa dag.
Citera
2017-10-09, 21:42
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riarrr
Hej, jag har ett problem. Vill ha hjälp med hur man hittar självkänslan och sitt självförtroende. Jag är en kille som brukade ha bra sådant innan. Men nu i all hast så har jag råkat tappa bort de komponenterna.

Så, hur gör jag för att hitta det igen? Det enda jag kan komma på är att träna. Får man tillbaka det då?

Hjälp.. :/

Ja. Träna röven av dig, spring tills du spyr, gör dem där 100 armhävningar varje dag, repetera, spring ännu längre, gör ännu fler armhävningar.

Du kommer bli snyggare och du kommer att få en gigantisk egoboost när tjejer du tidigare trodde var utanför din liga helt plötsligt börjar intressera sig för dig.

Det är inte lätt, men fy fan vad mycket det ger. 10/10 will never stop doing again.
Citera
2017-10-09, 22:28
Medlem
osss avatar
Se till att få ligga, det är grymt för självförtroendet!
Citera
2017-10-09, 23:12
Medlem
prettyinpurples avatar
Gör saker som du tycker är roligt, ta upp hobbys och försök att bygga upp olika vänkretsar i varje hobby.

Att tänka för mycket kan tära på självförtroende och självkänsla. Var aktiv men inte till överdrift!

Mvh
Citera
2017-10-10, 20:21
Medlem
Riarrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Ja. Träna röven av dig, spring tills du spyr, gör dem där 100 armhävningar varje dag, repetera, spring ännu längre, gör ännu fler armhävningar.

Du kommer bli snyggare och du kommer att få en gigantisk egoboost när tjejer du tidigare trodde var utanför din liga helt plötsligt börjar intressera sig för dig.

Det är inte lätt, men fy fan vad mycket det ger. 10/10 will never stop doing again.

Om du är seriös, så ja då kanske jag har funnit en lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av oss
Se till att få ligga, det är grymt för självförtroendet!

Haha, alldeles rätt. Får man några ligg då och då så är det ju märkbart att man känner av självförtroendet och självkänslan en uns. Men då jag har varit otroligt sjuk så har jag suttit hemma. Men det ska bli ändringar på. *sann förhoppning*

Fler förslag är tillåtna! Tack!
Citera
2017-10-10, 22:58
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riarrr
Om du är seriös, så ja då kanske jag har funnit en lösning.

Haha, alldeles rätt. Får man några ligg då och då så är det ju märkbart att man känner av självförtroendet och självkänslan en uns. Men då jag har varit otroligt sjuk så har jag suttit hemma. Men det ska bli ändringar på. *sann förhoppning*

Fler förslag är tillåtna! Tack!

Har gått igenom samma sak tidigare i livet efter en lång period av självvald celibat. Hade då tappat en stor del av min naturliga charm och en del av min fysiska attraktionskraft. Träning är det bästa botemedlet för fysiken,

Att ligga runt kanske ger en boost också, men den är tillfällig. Själv skulle jag inte rekommendera det, som f.d player/PUA så inser jag att den livsstilen inte ger så mycket emotionellt, inte för mig iaf. Tvärt om så kan man råka jävligt illa ut. Det finns en hel del psykopater till kvinnor som måste till varje pris bevisa att de kan tämja vildhingsten/badboyen och distanserna de är villiga att gå innebär att man kan råka jävligt illa ut om man kommer över dessa (har själv stött på två som försökte snärja mig med falska graviditeter och ett otal som försökte med manipulation). I så fall är det bättre att satsa den energin på att bli mer framgångsrik istället sen njuta av en betydligt högre klass av kvinnor därefter.

Lyckat till oavsett vad du gör.
Senast redigerad av Ash-hadu 2017-10-10 kl. 23:01.
Citera
2017-10-10, 23:09
Medlem
Roidberts avatar
Självkänsla är väl bara något trams som folk som saknar självförtroende har hittat på? Jag tycker att det låter så töntigt när folk snackar om det till höger och vänster. Ofta påpekas det t.ex. att den muskulösa bad boyen med stort självförtroende som har mycket sex minsann har dålig självkänsla, så att de fula nördarna ska må bättre .
Senast redigerad av Roidbert 2017-10-10 kl. 23:12.
Citera
2017-10-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Självkänsla är väl bara något trams som folk som saknar självförtroende har hittat på? Jag tycker att det låter så töntigt när folk snackar om det till höger och vänster. Ofta påpekas det t.ex. att den muskulösa bad boyen med stort självförtroende som har mycket sex minsann har dålig självkänsla, så att de fula nördarna ska må bättre .
Nej självkänsla är viktigt, många duktiga idrottsmännen som slutat elitidrottandet har mått psykiskt dåligt för deras identitet är idrottskarriären att vinna. Men när rubrikerna tystnar vem är dom då! Att tävla ger självförtroende att vara sig själv utan att påverkas av andra ger självkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in