2017-10-09, 18:14
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Varför åtalas inte alla som ertappas med att ha ljugit om sin ålder för bidragsbrott?

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/Bidragsbrott/

Det är väl för många så att de inte hinner utredas innan brottet är preskriberat. Intressant att antal brottsmisstankar har tredubblats sedan år 2009.
Senast redigerad av Mike.Andersen 2017-10-09 kl. 18:23.
Citera
2017-10-09, 18:22
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför menar du att han hade det bra i Iran? För att han skrev det på Facebook? Ja, allt som skrivs på facebook är ju sant. Han kanske inte ville oroa anhöriga? Han kanske inte ville framstå dom en förlorare?

Han skrev det själv nyligen på twitter på svenska. Utifrån hans personliga bilder från 2012 ser det inte ut att gå någon nöd på honom, han ser välmående och utvecklad för att vara en flykting på 12år 2012. Alla 12åringar dricker whiskey framför datorn diskuterande Israel, USA och framför att kvinnor som begår abort är kufar. Hur har man ens tillgång till internet i ett land i krig och förföljelse. Jag har inte ens uppkoppling ute på landsbygden.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-09 kl. 18:41.
Citera
2017-10-09, 18:25
Medlem
Citat:
Han kanske inte ville oroa anhöriga? Han kanske inte ville framstå dom en förlorare?

Hur kom du fram till detta? Dina motiv är inte ens rimliga. Du har ju även argumenterat och hävdat att Amir skulle vara "på flykt".

Citat:
Jag tycker ändå att det är djupt orättfärdigt att skicka en person som aldrig har fått en chans, en som varit på flykt istället för att få gå i skolan, "tillbaka" till en krigszon där han inte hör hemma.
Citera
2017-10-09, 18:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Hur kom du fram till detta? Dina motiv är inte ens rimliga. Du har ju även argumenterat och hävdat att Amir skulle vara "på flykt".
Jag skulle tippa på att han pratar med sin familj via Skype i princip varje kväll, det gör dom alla (ja, jag vet att alla inte gör det).
Citera
2017-10-09, 18:53
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Varför menar du att han hade det bra i Iran? För att han skrev det på Facebook? Ja, allt som skrivs på facebook är ju sant. Han kanske inte ville oroa anhöriga? Han kanske inte ville framstå dom en förlorare?
Jag tror du ska lägga din energi på att slåss för någon annan. Det här loppet är kört. Du framstår som en "flat earther" eller annan galenpanna med oförmåga att processa information. Det finns säkert folk som behöver din energi, lägg den på dom.
Citera
2017-10-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tror du ska lägga din energi på att slåss för någon annan. Det här loppet är kört. Du framstår som en "flat earther" eller annan galenpanna med oförmåga att processa information. Det finns säkert folk som behöver din energi, lägg den på dom.

Han kommer att få stanna, jag behöver inte slåss för honom.
Citera
2017-10-09, 19:23
Medlem
Mike.Andersens avatar
Här smider Amir planer inför resan till Sverige från sitt pojkrum i Teheran.

Med en stor nalle i famnen så kommer de naiva svenskarna att tro på ålderslögnen.

https://minfil.org/j5F7Eac7bb/Amir_Nalle-1.JPG

https://minfil.org/kaFfE4ccb0/Amir_Nalle-2.JPG
Citera
2017-10-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Vem tycker du skall agera på det här viset då? Anonyma tandhygienister på Folktandvården?

Nån måste träda fram.
Vem som helst kan skicka ett anonymt tips till Migrationsverket med Hanif Balis bevis, alltså Amirs bloggning och vad det nu kan vara som visar att han är 23 år. Om bevisen är övertygande får Migrationsverket sedan återkalla uppehållstillståndet om Amirs ålder varit avgörande, eller haft stor betydelse, för utgången i ärendet. Om Amir lämnat in falska identitetshandlingar bör han också polisanmälas för brukande av falsk urkund. Jag antar att du tillhör dem som fattat att Amirs ålder inte hade någon betydelse för utgången av hans asylärende. Därför anser du att smutskastning av honom i sociala medier är det enda rätta. Fast varför anser du det? Varför har du hakat på Hanif Balis personliga vendetta mot denna person, med tanke på att det finns massor av asylsökande som ljugit om viktigare saker och fått PUT. Tino Sanadaji har berättat om sina föräldrar? Hanif Bali är också från Iran. Det var inte krig i Iran när han kom hit. Egor Putilov har använt av sig flera identiteter, osv. Men även han kastar gärna sten, i sitt glashus.

Hanif Balis hetsjakt mot denna person är obehaglig då den bygger på en personlig vendetta. Bali visar att han inte hör hemma i Riksdagen. Jag har noterat att många på Flashback ger honom stöd men när det kommer till kritan så kommer de inte att rösta på M.
Citera
2017-10-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem som helst kan skicka ett anonymt tips till Migrationsverket med Hanif Balis bevis, alltså Amirs bloggning och vad det nu kan vara som visar att han är 23 år. Om bevisen är övertygande får Migrationsverket sedan återkalla uppehållstillståndet om Amirs ålder varit avgörande, eller haft stor betydelse, för utgången i ärendet. Om Amir lämnat in falska identitetshandlingar bör han också polisanmälas för brukande av falsk urkund. Jag antar att du tillhör dem som fattat att Amirs ålder inte hade någon betydelse för utgången av hans asylärende. Därför anser du att smutskastning av honom i sociala medier är det enda rätta. Fast varför anser du det? Varför har du hakat på Hanif Balis personliga vendetta mot denna person, med tanke på att det finns massor av asylsökande som ljugit om viktigare saker och fått PUT. Tino Sanadaji har berättat om sina föräldrar? Hanif Bali är också från Iran. Det var inte krig i Iran när han kom hit. Egor Putilov har använt av sig flera identiteter, osv. Men även han kastar gärna sten, i sitt glashus.

Hanif Balis hetsjakt mot denna person är obehaglig då den bygger på en personlig vendetta. Bali visar att han inte hör hemma i Riksdagen. Jag har noterat att många på Flashback ger honom stöd men när det kommer till kritan så kommer de inte att rösta på M.
Ska man inte få hänga ut bluffmakare utan att misstänkas för personliga vendettan? Hur många "barn" har du och din batikfru hand om egentligen?
Citera
2017-10-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför har du hakat på Hanif Balis personliga vendetta mot denna person, med tanke på att det finns massor av asylsökande som ljugit om viktigare saker och fått PUT. Tino Sanadaji har berättat om sina föräldrar? Hanif Bali är också från Iran. Det var inte krig i Iran när han kom hit. Egor Putilov har använt av sig flera identiteter, osv. Men även han kastar gärna sten, i sitt glashus.

Vi har inga andra som kan väcka debatt och opposition i detta land. De svenskar som proteserar är icke-personer i detta land. Svenska medier ignorerar dom totalt.

Det är patetiskt, men innan vi får en svensk opposition värt namnet så är det utländska män som har personliga agendor som får föra vår talan.
Citera
2017-10-09, 20:05
Medlem
Informationskriget har publicerat bilder på två afghanska våldtäktsmän* - mannen som sitter bredvid en av våldtäktsmännen vid ett matbord en bit ner på sidan, är han inte väldigt lik Amir?
http://www.informationskriget.se/2017/08/01/rasframlingar-atalas-for-gruppvaldtakten-i-eksjo/

Blir dock mer tveksam av bilderna på vad som tycks vara personens Facebookkonto.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006553394453&fref=pb&hc_location =friends_tab&pnref=friends.all

Har det framkommit någonstans om Amir har släktingar som också sökt asyl i Sverige?

*) (FB) Eksjö: Misstänkt gruppvåldtäkt 2017-06-10 00.26 - 2 män gripna på bar gärning
Citera
2017-10-09, 20:07
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Drygt 126 000 visningar på Flashback, men fortfarande ingenting om det i MSM. Eller har jag missat det?

Var inte så naiv. Hela kampanjen är ju skapad och orkestrerad av mediafolk. De rapporterade ju knappt om terrorattacken mot polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in