2017-10-08, 19:49
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Dom håller inte sina löften! Jag vill se blod!
Blod och kravaller! Vänstermupparna som driver detta är uppenbarligen totalt värdelösa och jag tror att hazarerna, med rätta, har tröttnat på dem och tappat tron på att de verkligen är rätt personer att samarbeta med. Så snart kanske vi får se blod och kravaller, fast på ett lite mer oväntat sätt
Citera
2017-10-08, 20:04
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Blod och kravaller! Vänstermupparna som driver detta är uppenbarligen totalt värdelösa och jag tror att hazarerna, med rätta, har tröttnat på dem och tappat tron på att de verkligen är rätt personer att samarbeta med. Så snart kanske vi får se blod och kravaller, fast på ett lite mer oväntat sätt

Du ger mej hopp!
Nu har dom kommit på att tiggarna gör succe med sin skyltar med foton på sjuka barn.
En huckekärring håller upp ett stort foto av ett barn med bandage.
Ja, det är väl vårt fel att han är skadad förstås?
Hur smaklösa och patetiska får dom vara?
Citera
2017-10-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
ca 20-25 pers som står och hojtar ingen människa är illegal

Vanig media verkar ignorera detta oblyga försök att "hänga på" partiledardebaten. Varken Rapport, DN, Aydsvenskan eller Aftonbladet har något om de här rödskallarna och deras lilla demonstration (Rapport hade ett inslag om hur ett par av partiledarna anlände till tv-huset, men de struntade helt i några afghaner).

T o m MSM tycks se det som för billigt.
Citera
2017-10-08, 20:05
Moderator
Tinuviels avatar
Ja, det var väl en fullständigt misslyckad manifestation.

Nu uppmärksammades de av Kerstin Holm, men statsminister Stefan Löfven replikerade kort något i stil med att "vi har lagt om flyktingpolitiken då den var ohållbar och att han inte tänker lägga sig i hur myndigheterna ser till att svensk lag efterlevs".

Bedragaren Amir skryter om deras manifestation på twitter:
Citat:
Hela Sverige kan lyssna på #UngiSverige när #pldebatt på #svtagenda ikväll
https://twitter.com/nabizadehse/status/917085817155223552
Senast redigerad av Tinuviel 2017-10-08 kl. 20:07.
Citera
2017-10-08, 20:10
Medlem
Undrar fortf var Drottning Fatima själv är i denna manifestation. Sitter hon i sminket för att ha lyckats snika sig in i den tv-sända debatten som publik kanske ....?
Tror fanimig jag gissar rätt - hur är det ens möjligt????
https://twitter.com/fatemeh_khavari
Senast redigerad av Roedstrumpa 2017-10-08 kl. 20:13.
Citera
2017-10-08, 20:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Undrar fortf var Drottning Fatima själv är i denna manifestation. Sitter hon i sminket för att ha lyckats snika sig in i den tv-sända debatten som publik kanske ....?
Med tanke på att Ung vänster står bakom Ung i Sverige och det är partierna som bjudit in publiken är det väl inte osannolikt att Fatime Khavari är inbjuden av vänsterpartiet.
Citera
2017-10-08, 20:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Säj att det inte är sant! Men jag läste nånstans att fyra av dem skulle få vara med inne i studion. Som publik antar jag.
Undrar om hon har megafonen med sej?
Citera
2017-10-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Säj att det inte är sant! Men jag läste nånstans att fyra av dem skulle få vara med inne i studion. Som publik antar jag.
Undrar om hon har megafonen med sej?
..... och blodet
Citera
2017-10-08, 20:49
Medlem
Citat:

Huvaligen!😧 Eller hucklaligen kanske man bör säga; SVT har råkat placerera Fetameh på första parkett precis bakom/mellan debattledarna!! 😵Så det kan bli..

Fast givetvis; hon skall ju bli statsminister så det är väl bra att hon är med o ser o lär.
Citera
2017-10-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det var ett exempelfall över hur det kan se ut för vår nya adel. Nyanlända ensamkommande har det ekonomiskt, materiellt och socialt bättre förspänt än 80% av svenska ungdomar. Det är förstås obra, inte minst då deras situation därifrån bara kan bli, och kommer bli, sämre.
Det är inte bara "obra". Det är farligt.
Avundsjuka är en stark kraft och att så tydligt prioritera "ensamkommande" framför våra egna ungdomar känns som att det kan bli riktigt obehagligt framöver.
Att man också så tydligt har reglerat vad dessa har "rätt att få" när de kommit hit, måste vara ett misstag. Vilken socialgrupp har man haft som norm?
Det måste upplevas som ett stort hån för alla barn och ungdomar där familjen lever under knappa omständigheter. Det, om något, skapar en otrolig orättvisa som jag inte förstår hur man har tänkt kring.
Hur tänker man sedan att de nyanlända, ensamkommande ska klara ekonomin i Sverige när de förhoppningsvis ska stå på egna ben. Från lyx och total bortskämdhet till bidragsberoende utan någon extra guldkant. Känns som en trigger till att ta sig in på brottets bana för att dryga ut inkomsterna.
Citera
2017-10-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Huvaligen!😧 Eller hucklaligen kanske man bör säga; SVT har råkat placerera Fetameh på första parkett precis bakom/mellan debattledarna!! 😵Så det kan bli..

Fast givetvis; hon skall ju bli statsminister så det är väl bra att hon är med o ser o lär.

Jäpp, hon befinner sig alldeles bakom/lätt till höger om Knutsson.Tala om favorisering från producenternas sida - men belysningen av publiken är så svag att det är svårt att upptäcka henne om man inte aktivt letar efter henne.

Hoppas att hon har fått stränga förhållningsorder om att det *inte* är hennes tv-show.
Citera
2017-10-08, 21:47
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jäpp, hon befinner sig alldeles bakom/lätt till höger om Knutsson.Tala om favorisering från producenternas sida - men belysningen av publiken är så svag att det är svårt att upptäcka henne om man inte aktivt letar efter henne.

Hoppas att hon har fått stränga förhållningsorder om att det *inte* är hennes tv-show.

Tvärtom, bästa vore om hon helt tog över och börjar skrika ut osammanhängande dravel på bästa sändningstid.

Partiledare som debatterar oväsentligheter inför ett TV-tittande folk som knappt hänger med och halvt sover, och sen går nåt utländsk huckle igång från ingenstans.

"Klassiska klipp vi minns"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in