2017-10-08, 11:19
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du klippte bort vid bemötande av ditt så kallade svar. Svårt att bemöta det som vanligt verkar det som.
För att du inte bemötte mitt svar, du valde att citera ett svar på ett svar på svaret till dig (vilket dumförklarade dig på goda grunder).

Du är omöjligt såhär korkad. Ingen som kan skriva är såhär korkad. Slutsatsen är att du är någon slags kombination av trög och ett troll. Fråga dig själv varför en sådan person inte alltid får de svar hen vill ha, så begriper du detta bättre.
2017-10-08, 11:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
För att du inte bemötte mitt svar, du valde att citera ett svar på ett svar på svaret till dig (vilket dumförklarade dig på goda grunder).

Du är omöjligt såhär korkad. Ingen som kan skriva är såhär korkad. Slutsatsen är att du är någon slags kombination av trög och ett troll. Fråga dig själv varför en sådan person inte alltid får de svar hen vill ha, så begriper du detta bättre.

Jaha du förstod alltså inte detta:

Citat:
Trilskig i sitt vanliga jag, personpåhopp när han inte har något vettigt att säga.

Om du tänkte efter en sekund borde du kunna inse att det är svårt att hitta artiklar på internet som är äldre än internet och den artikeln om bobubbla som Alpha refererade till pratade om en bubbla som började 1995. Vill man hitta något äldre än det får man nog gå till papperstidningar så vida de inte finns inskannade och utlagda på nätet i efterhand.
2017-10-08, 11:21
Medlem
Någonting är på gång att hända...

En kollega har precis köpt en större lägenhet för att flytta ihop med sin tjej och säljer därför sina två tidigare lägenheter i närförort till Stockholm. Hans såldes av i somras, men hennes lägenhet fick de ett lägre bud än väntat på och de valde att inte acceptera. Istället la de ut den igen men på helgens visning så kom ingen alls. Nu råder det panik då banken kräver försäljning till ett visst pris för att det nya lånet ska godkännas, pengar saknas och de verkar få ut betydligt mindre än vad de räknat med. Jag vågade inte fråga vad som händer om de inte får den sålt innan den tänkta inflytten till nya lägenheten.

Jag lunchade även med en väninna igår, hon är inte den som har särskilt mycket koll på något alls, varför jag blev förvånad när hon på eget initiativ började prata om hu hennes mäklarkompisar hade börjat prata mycket om att man måste sälja fort. Tydligen så har priserna på Östermalm gått ner betydligt och alla skyndar att sälja spekulationsobjekt. En spekulationlägenhet inköpt för 5 miljoner för några år sedan och var tänkt att säljas för 6.5 milj fick istället säljas till en förlust på 300k.

Det kanske inte innebär ett fritt fall, men nog är iaf de ständigt ökande priserna ett minne blott, det känns som att något är på väg att hända.
2017-10-08, 11:23
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Sedan försöker du tillskriva mig det som står i artikeln.
Nope. Jag tillskrev dig det du själv skrev på eget bevåg. Håll ordning på vad du själv skriver. I artikeln stod (per citat) inte att vi hade en bostadsbubbla, du skrev det själv.

Med tanke på hur stor och viktig del av ditt liv detta forum är kan det vara på sig plats att förklara att du står just med byxorna nere och ser dum ut. Ungefär vid normalbegåvning är det liksom ingen läsare som missar det. Det gör inte ett dugg ont att meddela just tack vare att ni inte bara är tröga, ni är troll också.
Senast redigerad av Trillske 2017-10-08 kl. 11:27.
2017-10-08, 11:26
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Jaha du förstod alltså inte detta:
Har inte läst det. Jag la tid på att besvara dig och du sprang och gömde dig istället. Sen vill du dra fram ett nytt spår, med samma plan att gömma dig igen när du får ett ordentligt svar. Kul lek, säkert någon annan som vill vara med.
2017-10-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoden
Någonting är på gång att hända...

En kollega har precis köpt en större lägenhet för att flytta ihop med sin tjej och säljer därför sina två tidigare lägenheter i närförort till Stockholm. Hans såldes av i somras, men hennes lägenhet fick de ett lägre bud än väntat på och de valde att inte acceptera. Istället la de ut den igen men på helgens visning så kom ingen alls. Nu råder det panik då banken kräver försäljning till ett visst pris för att det nya lånet ska godkännas, pengar saknas och de verkar få ut betydligt mindre än vad de räknat med. Jag vågade inte fråga vad som händer om de inte får den sålt innan den tänkta inflytten till nya lägenheten.

Jag lunchade även med en väninna igår, hon är inte den som har särskilt mycket koll på något alls, varför jag blev förvånad när hon på eget initiativ började prata om hu hennes mäklarkompisar hade börjat prata mycket om att man måste sälja fort. Tydligen så har priserna på Östermalm gått ner betydligt och alla skyndar att sälja spekulationsobjekt. En spekulationlägenhet inköpt för 5 miljoner för några år sedan och var tänkt att säljas för 6.5 milj fick istället säljas till en förlust på 300k.

Det kanske inte innebär ett fritt fall, men nog är iaf de ständigt ökande priserna ett minne blott, det känns som att något är på väg att hända.

Du vet att man bara kan titta på hemnet.se och se priser på senast sålda? Jag tror mer på faktisk data än anekdoter.
2017-10-08, 11:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har inte läst det. Jag la tid på att besvara dig och du sprang och gömde dig istället. Sen vill du dra fram ett nytt spår, med samma plan att gömma dig igen när du får ett ordentligt svar. Kul lek, säkert någon annan som vill vara med.

Haha min lilla trilskiga pojke, rolig som vanligt. Jag finns här och bemöter ditt trams men det är du som springer och gömmer dig och inte bemöter det vi skriver till dig.
2017-10-08, 11:36
Medlem
Min syn är att när det väl brister kommer det gå snabbt och det kommer sätta spår i Sveriges ekonomi för lång tid framöver. Sötebrödsdagarna är över i vilket fall som helst, hårdare krav för lån och reporäntan på ATL gör att vi slått i taket rätt hårt.
2017-10-08, 11:39
Medlem
Citat:
Nope. Jag tillskrev dig det du själv skrev på eget bevåg. Håll ordning på vad du själv skriver. I artikeln stod (per citat) inte att vi hade en bostadsbubbla, du skrev det själv.
Det du hänvisar till är just min sammanfattning av citatet ovanför.
Därav att jag skrev att även de som går i lågstadiet förstår det. (Sedan kan för all del någon vilja invända mot det och mena att det kräver nog mellanstadiet).

Citat:
Med tanke på hur stor och viktig del av ditt liv detta forum är kan det vara på sig plats att förklara att du står just med byxorna nere och ser dum ut. Ungefär vid normalbegåvning är det liksom ingen läsare som missar det. Det gör inte ett dugg ont att meddela just tack vare att ni inte bara är tröga, ni är troll också.
Det är just detta vi påtalar. Att du alltid förfaller till personangrepp. Du klarar inte av att redogöra eller gå i sakligt svaromål. Så fort vi skjuter hål på dina påståenden så blir det ofta 100% personangrepp från din sida.
2017-10-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Du vet att man bara kan titta på hemnet.se och se priser på senast sålda? Jag tror mer på faktisk data än anekdoter.
Vad är slutpriset på en osåld lägenhet?
2017-10-08, 11:44
Medlem
Citat:
Tydligen så har priserna på Östermalm gått ner betydligt och alla skyndar att sälja spekulationsobjekt. En spekulationlägenhet inköpt för 5 miljoner för några år sedan och var tänkt att säljas för 6.5 milj fick istället säljas till en förlust på 300k.

Citat:
Vad är slutpriset på en osåld lägenhet?

Sålda objekt? Nu får du bestämma dig kanske. Vad du påstått har ingen verklighetsförankring.
Senast redigerad av kricke123 2017-10-08 kl. 12:05.
2017-10-08, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Som har påpekats fler gånger tidigare: vid fallande priser säljs endast säljbara objekt.
Objekt som dras tillbaka pga uteblivna bud eller för låga bud syns inte i sälj-statistiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in