2017-10-07, 21:44
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
En ny uppladdning som fortfarande funkar på youtube,
https://m.youtube.com/watch?v=muiHkkbPpdU&feature=youtu.be

Finns en bättre men hittar den inte på vare sig liveleak eller youtube nu, kanalen är nedstängd

Har inte sett hela videon men vid 3:11 hör man något ljud, även 3:17

Och folk börjar komma springandes redan 3:39 innan SP började skjuta från sitt fönster ? I alla videos som jag sett tidigare så började folk fatta i introt till låten efter.

Ska kika vidare nu på resten.
Citera
2017-10-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är sant. Han verkar se att någon skjuter från ett fönster. Han måste ha skarp blick får man säga. Ingen annan verkar se det.

Sant, å andra sidan har han redan blicken mot hotellet när det börjar peppras.
Så någonting är det ju han uppfattar.
Citera
2017-10-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Ingen annan? Har du hört alla 22000 eller?

Nej, naturligtvis inte, men jag har inte hört att någon har sett skytten tidigare och jag kan inte se att någon skjuter på de videos jag har sett. Han hittades ju inte genom att någon hade sett honom utan på grund av en dörr som stod på glänt. Detta tyder i alla fall på att det var ett fåtal som såg honom om denne kille inte var den ende.
Citera
2017-10-07, 21:50
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Det sköts förmodligen även från hotellrummet på 32a våningen, men naturligtvis åsamkade inte en ensam skytt 59 döda och 500 skadade under den korta tidsrymden på egen hand.
Har du gjort lumpen?
Föreställ dig att med automateld skjuta 2-3000 skott (minst) från ett hotellrum.
Du skulle svettas till döds, tåras av krutröken och ge upp efter 4 magasin.
Här har gubben alltså sprungit mellan olika fönster och likt Rambo agerat som en navy seal av titan.

Jag säger inte att jag vet hur det hela har gått till, men att försöka upprätthålla fake news-narrativet blir ju bara löjligt.

Om du har några egna Konstruktiva idéer på hur det har gått till så får du gärna bidra.

Fast denna forumdel är inte till för konstruktiva idéer , det finns konspirationsforumet till för. Här diskuterar vi det som är bekräftat av Polisen och liknande myndigheter.
Inte vad man tror har hänt. Läs MOD's meddelande.
Citera
2017-10-07, 21:51
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ännu en detalj som inte stämmer.
Folk blir alltså beskjutna och börjar fly innan skotten från hotellrummet ens startar?

Ljudet kan i och för sig vara vad som helst, men tycker det är konstigt att så många kommer redan vid 3:39 som sagt. Kanske han började skjuta mot en annan del av publiken först men det har man inte hört i tidigare videos. Som sagt det börjar bli lite snurrigt att hålla reda på alla detaljer och videos man sett nu.

Men något som slår mig med denna video är att det kunde slutat mycket värre, relativt mycket folk är redan ute på bara någon minut trots allt.
Citera
2017-10-07, 21:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Så enligt The Sun så har han haft prostituerade och skrikit sig själv till söms, helt emot vad brodern sa. Allt tyder nu på att hela familjen är ett gäng psykopater.

Kan ju även vara så att familjen genuint inte visste hur sjuk han var om det stämmer, man är alltid hemmablind när det kommer till släkt.
Citera
2017-10-07, 22:03
Medlem
Citat:
Nu tar vi och lugnar ner oss lite, tråden handlar om vad som hände i las vegas.
Och det jag säger är inte vad jag ”tror” eller spekulerar kring, jag presenterar enbart det som senast framkommit kring händelsen.
I det här fallet vittnesmål om drönare (källa 4chan och reddit) samt videos som påvisar detsamma.
Bara för att det inte överensstämmer med vad Aftonbladet skriver om händelsen just nu betyder inte att det är en konspirationsteori eller liknande. Eller hur?

Din video visar på inget sätt att drönare användes. Tvärt om så visar den ett vittne som säger att han ser att det skjuts från fönstret. Jag fattar inte vad du menar. Om du ser en drönare som skjuter så får du säga exakt tidpunkt i videon.
Citera
2017-10-07, 22:04
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Nu tar vi och lugnar ner oss lite, tråden handlar om vad som hände i las vegas.
Och det jag säger är inte vad jag ”tror” eller spekulerar kring, jag presenterar enbart det som senast framkommit kring händelsen.
I det här fallet vittnesmål om drönare (källa 4chan och reddit) samt videos som påvisar detsamma.
Bara för att det inte överensstämmer med vad Aftonbladet skriver om händelsen just nu betyder inte att det är en konspirationsteori eller liknande. Eller hur?

Ja fast det är inte vad som gäller i denna forumsdel i sådana här fall. Läs mods meddelanden i den här posten.

(FB) Masskjutning i Las Vegas - minst 50 döda (2017-10-01)

Jag citerar
Citat:
I det står att konspirationsteorier tas i konspirationsforumet. Alla teorier kring att myndigheter döljer saker, att det inte är den döde som är skytten, att det var flera skyttar, att staten/judar/antivapenlobbyn etc låg bakom detta, att skyttens död var ett arrangerat mord, att det var för lite hylsor, att det inte var i det rummet som det sköts etc etc etc tas i konspirationsforumet. Det betyder INTE att ni har fel, bara att den typen av diskussioner tas i ett annat forum.
Citera
2017-10-07, 22:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Då skulle alla sett var han sköt ifrån = idiotiskt.

Ja det stämmer. Han insåg säkert att det han vann på karusellen skulle han förlora på gungorna.

Skotten mot cisternerna framstår som att han sköt in sig snarare än försökte antända bränslet.

Jag tycker det här mer och mer framstår som ett självmord av en mycket egocentrisk och sociopatisk individ som ville skapa lite rabalder och testa något roligt innan han lämnade den här jämmerdalen.
Citera
2017-10-07, 22:12
Medlem
BLW77s avatar
Citat:
Precis i början, 3:04, 6:50 ...för att ta några exempel. Det är i princip konstant men är svårt att uppfatta.
Ta du och titta på videon i helskärm på en tv istället för på mobilen.
Som jag sa finns det även en bättre video som visar detsamma. Tyvärr verkar den i nuläget vara bortblåst från nätet, men om den dyker upp igen postar jag den här.

Finns det inget spår av den på https://archive.org ? Dom har en del sidor lagrade.

Citat:
Search the history of over 305 billion web pages on the Internet
Senast redigerad av BLW77 2017-10-07 kl. 22:17.
Citera
2017-10-07, 22:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det sköts förmodligen även från hotellrummet på 32a våningen, men naturligtvis åsamkade inte en ensam skytt 59 döda och 500 skadade under den korta tidsrymden på egen hand.
Har du gjort lumpen?
Föreställ dig att med automateld skjuta 2-3000 skott (minst) från ett hotellrum.
Du skulle svettas till döds, tåras av krutröken och ge upp efter 4 magasin.
Här har gubben alltså sprungit mellan olika fönster och likt Rambo agerat som en navy seal av titan.

Jag säger inte att jag vet hur det hela har gått till, men att försöka upprätthålla fake news-narrativet blir ju bara löjligt.

Om du har några egna Konstruktiva idéer på hur det har gått till så får du gärna bidra.

Bra, där fick vi ett tips om varför han krossade två fönster i olika rum: han ville kanske skapa tvärdrag för att få ut krutröken?
Citera
2017-10-07, 22:27
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Och?
Vad vill du få sagt?
Att om en drönare har använts så får vi inte tala om det i den här tråden innan CNN har deklarerat det som ”fakta”?
Driver du med med mig?

Förstår du inte att påståenden med källor som reddit och 4chan får lov att anses som konspiratoriskt om detta inte bekräftats av någon allmänt tillförlitlig källa ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in