2017-10-07, 18:20
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Benoît Lecomte!

Visste faktiskt att man kunde göra så, alltså ha ett för individen atypiskt magnetfält, för att lura bort hajar. De går ju väldigt mycket på individers elektriska spänningsfält.

Oh, my God:
Citat:
He was followed by a great white shark for 5 days.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-10-07 kl. 18:25.
Citera
2017-10-07, 18:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Benoît Lecomte!

Visste faktiskt att man kunde göra så, alltså ha ett för individen atypiskt magnetfält, för att lura bort hajar. De går ju väldigt mycket på individers elektriska spänningsfält.

Snyggt! snabbt Ja, simmade över Atlanten, Stilla havet next.

VIP Sharkweek-vecka(dubbel ja), tio lådor Cava och sushi till dig! Hajfena att använda i poolen ingår..
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2017-10-07 kl. 18:32.
Citera
2017-10-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Snyggt! snabbt Ja, simmade över Atlanten, Stilla havet next.

VIP Sharkweek-vecka(dubbel ja), tio lådor Cava och Sushi till dig!
Tack! Suck...skulle aldrig ha låtit operera in den där Antabusen - Men! En fest är en fest...och en cava en cava. The show must go on, tack för vinet!

Att störa bort hajar medelst elektricitet är coolt, längtar efter när det ska kunna tas i bruk även i urban miljö.

Måste dock erkänna att jag behöver städa och greja lite här hemmavid - okej om jag återkommer om några timmar?

Så länge: favorit i repris (En av världens bästa inspelningar?) ---> https://www.youtube.com/watch?v=jIaPUThTA2c&index=84&list=PLBVAbgar91ghzHY Cvax62vHoFm-GbAGRb
Citera
2017-10-07, 20:23
Medlem
Bobby sitter på life with the possibility of parole - en dag kanske han blir lika fri som en haj.

Det var han som 1969 skulle inleda "Helter Skelter" - det av Manson förutspådda raskriget i USA - genom mordet på en viss Hinman.
Citat:
Beausoleil stabbed Hinman to death as Hinman chanted a Buddhist chant. Afterwards, he wrote the words "Political piggy" on a wall in Hinman's blood in an attempt to lead police to believe the murder was done by a group of radicals. After he wrote the words, Beausoleil dipped his hand in Hinman's blood and left a paw print, symbolizing The Black Panthers, in order to mislead the investigators of Hinman's murder. Beausoleil was subsequently arrested on August 6, 1969 after falling asleep in Hinman's broken down Fiat alongside the highway at Cuesta Grade, a steep segment of U.S. Route 101 between San Luis Obispo and Atascadero.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Beausoleil

Rätt grova grejer får man ändå säga. Han fick döden för det men US Supreme court förklarade ju på 1970-talet dödsstraffet såsom varandes ej förenligt med konstitutionen (åberopandes dess eighth amendment om "ovanliga och grymma straff").

Okej, har precis satt mig vid datorn. Ska skriva ihop en fråga nu! Hela lägenheten stinker brandrök så jag mår så in i helvete illa bara. Folk som bor i villa tycker tydligen det "mysigt" att elda. Hela jäkla kvällen i går samma sak. Nåja. Återkommer!

Edit: Det är vedeldning i braskamin alltså.
Citera
2017-10-07, 20:30
Medlem
Okej, söker militär signal.

Avgavs under napoleonkrigen. I sin okodade form så utläses den som en hel mening med ord åsyftande till att upprätthålla krigsmoral.

Enligt artikeln om signalen på Wikipedia så ska den vara "inbäddad" i det signalerande landets psyke.
Citera
2017-10-07, 21:05
Medlem
Venators avatar
Citat:
Man tackar! Marstrand, trevligt Varit ute i skogen och jagat, så miljöbyte vore kul

Ah, ni får vara i skogen helgen innan älgpremiären? Hos oss skulle det ta hus i helvete, gubbarna skulle säga att alla älgarna knuffats över till grannen. Men en bit norr om Marstrand ska jag däremot jaga ejder om någon månad (när älgarna förhoppningsvis är i frysen.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Är det han på sardinburken?

Tycker fortfarande jag borde få rätt för Henry Ford - man måste väl inte ha rätt på millimetern när?

Edit: Ja, det är väl han - eller? ---> https://otway.files.wordpress.com/2008/09/king-oscar.jpg

Mustaschen tycks bekant i vilket fall. Hmm, är det blå sås som fiskarna ligger i? Typ blåbärssås eller så? Om det nu ska vara rojalistisk alltså.

En Bagel med sardiner och blåbär som tröstpris för Henry Ford!
Citera
2017-10-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ah, ni får vara i skogen helgen innan älgpremiären? Hos oss skulle det ta hus i helvete, gubbarna skulle säga att alla älgarna knuffats över till grannen. Men en bit norr om Marstrand ska jag däremot jaga ejder om någon månad (när älgarna förhoppningsvis är i frysen.

Tackar, tackar - men sök nu inte smita från min fråga!

Att umgås med familjen på en lördagskväll gillas icke. Det finns ju quiz som ska quizas.

Citera
2017-10-07, 21:08
Medlem
atts avatar
Tror vi är ute efter England expects that every man will do his duty.
Citera
2017-10-07, 21:14
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Känner igen det där hehe det gäller att hitta en syndabock Smällarna, ja det är ungarna olsson och deras mopeder/epa-traktorer.. I know nothing hehe
Citera
2017-10-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jäklar, du är skarp alltså! Inte dåligt!

Du måste ju ha ett i princip närmast 1:1-förhållande vad avser gissning/rätt svar.

Själv skulle jag faktiskt nog aldrig kunnat plocka den utifrån den magra infon.

Avgavs ursprungligen medelst flaggor på skeppet HMS Victory

https://en.wikipedia.org/wiki/England_expects_that_every_man_will_do_his_duty

Citat:
"England expects that every man will do his duty" was a signal sent by Vice Admiral Horatio Nelson, 1st Viscount Nelson, from his flagship HMS Victory as the Battle of Trafalgar was about to commence on 21 October 1805.
Meddelandet i dess uttydda form finns även skriven mitt i London på Trafalgar Square längs ned på Nelson-monumentet.

Över till att med kanonlösen, groggtunna och sabel!
Citera
2017-10-07, 21:25
Medlem
Citat:
Känner igen det där hehe det gäller att hitta en syndabock Smällarna, ja det är ungarna olsson och deras mopeder/epa-traktorer.. I know nothing hehe
Oj, jagar ni älgar på riktigt? Trodde nästan du skojade förut. Då har ni bössor hemma? Coolt.

Efter att ha mediterat rätt mycket så utvecklade jag plötsligt en kärlek till alla levande varelser, inklusive insekter. Jag skulle nog därför inte vilja skuta älg.

Jag har dock mött älg i skogen, flera gånger dessutom. Vid ett tillfälle så var älgen helt lugn och normal. Då var jag ändå kanske bara 15 meter från den.
Citera
2017-10-07, 21:25
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att

Där blev jag attad innan jag ens hann posta svaret.

Citat:

Hehe, vi har en jaktledare som är uppväxt på marken och honom lurar man inte i första taget, han kan gå i 50-årig skog och säga "i den slänten var det ett bra pass innan kalhuggningen, men det har aldrig återhämtat sig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in