2017-10-07, 18:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Kommer jag att springa fortare?

Alltså, för er som inte springer mycket; man kommer in i ett tempo som är behagligt, som upplevs som vägvinnande men inte för jobbigt.

För mig är det tempot kring 12 km/h. Jag kallar det för att mysjogga.

Kommer mitt mysjoggingtempo bli högre på tjack?
Alltså... Eh.. Det är inte så att tjack får dig att göra saker utan att du har något att säga till om. För att springa snabbare så måste du vilja springa snabbare.
Citera
2017-10-07, 19:09
Medlem
Kennethkvartings avatar
Ni får ursäkta en som är totalt okunnig om tjack.

Det har ju använts som prestationshöjande medel, inte minst inom det militära. Men man kanske inte ökar prestationsförmågan momentant, bara uthålligheten över några dygn?

En kompis kusin gjorde värnplikt som fallskärmsjägare i Finland på 80-talet. Vid nån prestationsövning där de skulle gå långt provade en grupp att ta amfetamin, denna grupp drog ifrån de andra, men efter några dygn hittades gruppen sovandes i ett dike.
Citera
2017-10-07, 19:33
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är ju att hjärtat arbetar väldigt mycket hårdare på till exempel amfetamin. Att göra det nån gång ibland är så klart ingen fara men att göra det regelbundet leder till så kallat oxhjärta.

alla som idrottar mycket får något förstorad hjärtmuskel vilket inte är farligt.
Håller man bara koll på sitt blodtryck så är det inga problem att idrotta på amfetamin.
Citera
2017-10-07, 19:40
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Kommer jag att springa fortare?

Alltså, för er som inte springer mycket; man kommer in i ett tempo som är behagligt, som upplevs som vägvinnande men inte för jobbigt.

För mig är det tempot kring 12 km/h. Jag kallar det för att mysjogga.

Kommer mitt mysjoggingtempo bli högre på tjack?

Om man säger såhär, - Det kommer inte vara lika jobbigt att springa på amfetamin därför kommer du prestera bättre om du har viljan till det. Smärtan blir lättare att hantera..

Personligen så skulle jag dock inte rekommendera amfetamin just för att det är svårt att somna på..
Räcker att köra 50-80mg efedrin. Inte lika potent cs men jag är ganska säker på att du kommer prestera likvärdigt på efedrin plus att du kommer kunna sova på natten sen.
Citera
2017-10-07, 19:42
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riftlord300022
Även om tjack kanske är prestations höjande när du utför träningen, så är jag helt jävla säker på att det ger ett sämre slut resultat. Tex aptiten försvinner ju helt på tjack, och utan mat är träning bara slit på muskler och leder utan återuppbyggnad.
Är man motiverad så är det inga problem att tvinga i sig mat.
Citera
2017-10-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Är man motiverad så är det inga problem att tvinga i sig mat.

Jo det måhända kanske. Handlar väl om vilka mängder man tar också.
Citera
2017-10-07, 20:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
alla som idrottar mycket får något förstorad hjärtmuskel vilket inte är farligt.
Håller man bara koll på sitt blodtryck så är det inga problem att idrotta på amfetamin.
Ja, fast träning på amfetamin leder inte till "något" förstorad hjärtmuskel utan till "rejält".

Sen handlar det givetvis även om vilka mängder amfetamin vi pratar om. Det är trots allt viss skillnad på effekten beroende på hur stor dos man tar.
Citera
2017-10-07, 20:26
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, fast träning på amfetamin leder inte till "något" förstorad hjärtmuskel utan till "rejält".

Sen handlar det givetvis även om vilka mängder amfetamin vi pratar om. Det är trots allt viss skillnad på effekten beroende på hur stor dos man tar.

Högst tveksam att det skulle bli en rejäl skillnad.. Känns som steroider skulle ha större effekt på hjärtat än amfetamin och det är inget fel på bodybuilders hjärtmuskel.

Har du några belägg på ditt påstående?
Skulle vara intressant att läsa isåfall.

Sen rekommenderas det väl inte att ta en panna på 1.5 gram innan. Målet är ju att träna därför ska ju även dosen anpassas till just träningen.

Viktigast är att hålla koll på sitt blodtryck.

Edit: självklart är pulsen viktigt att hålla koll på också.
Stor risk att man överanstränger kroppen.
Senast redigerad av Peyz 2017-10-07 kl. 20:46.
Citera
2017-10-07, 20:32
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riftlord300022
Jo det måhända kanske. Handlar väl om vilka mängder man tar också.

Jag brukar äta mina favoritmåltider då brukar det vara hyfsat lätt att tycker jag.
Sen är ju smoothies och shakes väldigt lätt att få ner.
Antioxidanter är viktigt samt salt.

Jag brukar även försöka få ner allt så fort jag bara kan så slipper man tänka på maten sen.
Brukar även ha en matklocka så jag blir påmind när det är dags att äta..

Det brukar bli lättare med tiden att få ner mat..
Citera
2017-10-08, 14:52
Medlem
Bluepants avatar
Problemet tror jag främst är samma anledning till varför amfetamin ö.h.t. är dåligt för hjärtat, förhöjd puls under lång tid utan möjlighet för hjärtat att vila, i kombination med kraftig vasokonstriktion. Leder till ökat tryck och därmed slit för bl.a hjärtat.

Lätt motion tror jag inte ska vara något jätteproblem, det är nog fler som motionerat på amfetamin än vad det finns folk som inte gjort det, nämligen dans på krogar, rave m.m. Amfetamin är ju den bästa dansdrogen, åtminstone enligt mig. Även om det kanske påverkar hjärtat negativt så känns det åtminstone inte alls dåligt under tiden man dansar eller efteråt, förutsatt att man inte pressar sig själv allt för hårt. Om något tycker jag att det känns som att lite motion under tjackruset minskar AT avsevärt, och känns som att det avverkar mycket av den adrenalin som annars byggs upp under ruset.

Däremot träna på gym och dylikt skulle jag aldrig göra på någon stimulant, absolut inte efedrin heller. Mig veterligen finns det inget som tyder på att efedrin skulle vara mindre skadligt för hjärtat än vad amfetamin är. Snarare mer skadligt.
Citera
2017-10-08, 14:59
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Däremot träna på gym och dylikt skulle jag aldrig göra på någon stimulant, absolut inte efedrin heller. Mig veterligen finns det inget som tyder på att efedrin skulle vara mindre skadligt för hjärtat än vad amfetamin är. Snarare mer skadligt.

Jag vet inte om det finns några studier men jag har tränat på både amfetamin och efedrin.. vilket jag anser vara den bästa pwo:n, de och stackers.
Jag upplever att jag får mycket högre puls på amfetamin och svettas betydligt mycket mer på amfetamin.
Efedrin däremot märker jag inte av något alls.. allt känns helt normalt förutom att jag är mer fokuserad på träningen samt lite starkare och uthålligare än innan.

Därför har jag svårt att tro att efedrin skulle vara mer skadligt.
Citera
2017-10-08, 15:10
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Jag vet inte om det finns några studier men jag har tränat på både amfetamin och efedrin.. vilket jag anser vara den bästa pwo:n, de och stackers.
Jag upplever att jag får mycket högre puls på amfetamin och svettas betydligt mycket mer på amfetamin.
Efedrin däremot märker jag inte av något alls.. allt känns helt normalt förutom att jag är mer fokuserad på träningen samt lite starkare och uthålligare än innan.

Därför har jag svårt att tro att efedrin skulle vara mer skadligt.

Det kan inte vara så att amfetamin är starkare? Tar du vad som ger samma nivå av fokus och uthållighet? Dvs. troligtvis en mindre mängd amfetamin än efedrin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in