2017-10-07, 19:47
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Hur kan ni inte hänga med i någonting? Det är en gammal nyhet att han innan sa att han föddes 94 och således är 23.

Jag svarar dig som jag svarade Magban. Var har han sagt att han är född 1994? För någonstans har han ljugit. Påstår man att man är 18, vilket han gjort på Twitter, kan man inte vara född 1994.
Citera
2017-10-07, 19:49
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag svarar dig som jag svarade Magban. Var har han sagt att han är född 1994? För någonstans har han ljugit. Påstår man att man är 18, vilket han gjort på Twitter, kan man inte vara född 1994.

På sin blogg...
Citera
2017-10-07, 19:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
På sin blogg...

Den som Bali länkar till?

Varför skulle Amir påstå sig vara yngre nu helt plötsligt, efter att han fått uppehållstillstånd. Makes no sense.
Citera
2017-10-07, 19:53
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Min farfar sa sig fylla 25 på sin 75-årsdag...

Han har uppgett att han är född 1994 tills det passade honom bättre att vara född 1999.

Lustigt också att dessa människor alltid är födda i januari.

Kommer staten försöka driva i medel utbetalda på falska grunder eller lägger man bara ner när någon fuskat till sig stora summor genom att ljuga om sin ålder?

Finns det någon annan grupp i samhället som kommer undan med att tillskansa sig stora summor skattemedel genom lögner?

Det är du, jag och alla andra skattebetalande nyttiga idioter som får ta notan grattis Sverige. Ett nyfött barn i Stockholm fick hjärnskador tack vare personalbrist något som kunnat undvikas om det funnits personal till hands barnet fick betala ett högt pris för slöseriet. I en perfekt värld ska juridiska ombund som haft hand om fallet där det visar sig att klienten ljugit tvingas betala tillbaka vad de fakturera oss skattebetalare.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-07 kl. 19:57.
Citera
2017-10-07, 19:54
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Den som Bali länkar till?

Varför skulle Amir påstå sig vara yngre nu helt plötsligt, efter att han fått uppehållstillstånd. Makes no sense.

Alltså han skrev på sin blogg för 5 år sen (2012) att han var född 1994 men här i Sverige uppger han att han är född 1999
Citera
2017-10-07, 19:55
Medlem
Fojoss avatar
Citat:

Med tanke på att han länge var född 1994 enligt hans konton på flera sociala medier ända till han skulle räknas som ensamkommande i Sverige så är väl ändå funderaren till vilken del som är lögn inte särskilt svår.

https://hejahanif.se/2017/10/07/desinformationskampanj-om-nabizadeh/
Citera
2017-10-07, 19:56
Medlem
Citat:
På sin blogg...

Den blogg som inte är hans enligt sig själv och sin advokat? Så det är hans blogg nu? Varför uppgav han 99 som födelseår till svenska myndigheter?
Citera
2017-10-07, 19:56
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Alltså han skrev på sin blogg för 5 år sen (2012) att han var född 1994 men här i Sverige uppger han att han är född 1999

Precis. Du och jag är på samma bana. Men Magban och Fojos verkar tro att han i Sverige och för Migrationsverket uppgivit att han är född 1994.

EDIT: Det här är fan förvirrande.
Citera
2017-10-07, 19:57
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Precis. Du och jag är på samma bana. Men Magban och Fojos verkar tro att han i Sverige och för Migrationsverket uppgivit att han är född 1994.

Nej, han har uppgett att han var född 94 innan han kom hit.

Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Den blogg som inte är hans enligt sig själv och sin advokat? Så det är hans blogg nu? Varför uppgav han 99 som födelseår till svenska myndigheter?

Sedan när behöver en advokat och hans klient tala sanning (aldrig, retorisk fråga)? Finns det något rimligt i att någon redan 2012 skulle skapat massa konton i hans namn och lagt hans födelseår som just 94?

Varför tror du han uppgav 99? Är det verkligen så svårt att tänka sig att någon skulle göra det när denna för massvis med fördelar över att vara icke-myndig?
Senast redigerad av Fojos 2017-10-07 kl. 20:01.
Citera
2017-10-07, 19:58
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Så här skrev du högre upp i tråden:

Citat:
Hur kan ni inte hänga med i någonting? Det är en gammal nyhet att han innan sa att han föddes 94 och således är 23.

Jag tror vi missförstått varandra. Det jag ville framhäva var inte att han tidigare skrivit att han är född 1994, vilket ju redan konstaterats, utan att han under sin tid i Sverige hävdat en annan ålder.
Citera
2017-10-07, 19:58
Medlem
Sperssons avatar
.
Hur var det nu?
80% av de ensamkommande barnen förmodas ljuga om sin ålder för att få livstids försörjning i Sverige.
Citera
2017-10-07, 20:08
Medlem
Citat:

Sedan när behöver en advokat och hans klient tala sanning (aldrig, retorisk fråga)? Finns det något rimligt i att någon redan 2012 skulle skapat massa konton i hans namn och lagt hans födelseår som just 94?

Varför tror du han uppgav 99? Är det verkligen så svårt att tänka sig att någon skulle göra det när denna för massvis med fördelar över att vara icke-myndig?

Så om han bevisligen begått bedrägeri ska en omprövning av uppehållstillstånd göras och en polisanmälan. Han har aldrig sagt att han är annat än 18år bloggen tar han avstånd ifrån. Han är en bra modell för argumentet inför obligatoriska ålderstester, stäng ute papperslösa som Kanada gör.

https://ledarsidorna.se/notis/notis-omprovning-av-uppehallstillstand-mojlig/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in