2017-10-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bente.Albrecht
Alliansen Amir Nabizadeh(-åldersbedragare)--Emma Persson(-asylaktivister)--den i Sverige politiserade ensamkommandeindustrin--svensk pk-media/MSM är vidrig och skrämmande.

Någonting ditåt. Ett förslag är även:
"Jag svarar inte på [frågor från en del] politiker [rörande] vilka som [bör]
räknas som afghanska flyktingar idag"

Oh et här räknas som "starkt och modigt" i asylaktivisternas och många journalisters ögon... ;D

Nej, Fatemeh är ingen afghansk Angela Davis eller Jane Fonda, och Amir är ingen (typ) Kurt Tucholsky (legendarisk antinazist som flydde till Sverige). De är sjaskiga skojare.
Citera
2017-10-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -1312-
En intressant FB-profil i sammanhanget:

https://www.facebook.com/n*biz*deh.meee

* = a
OJ .... Slutsats: Asylkramarna har inte den minsta susning om vem dom kräver ska få stanna i Sverige. Och Sverige har inte den minsta susning om vem/vilka som egentligen söker asyl. Katastrofläge, men kanske ska vi börja med att inse att så kan det vara i många fall.
Citera
2017-10-07, 18:34
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bente.Albrecht
Håller med helt. Jag betalar rätt mycket i skatt och blir sååå extremt irriterad och förbannad på framför allt fenomenet att åldersbedragare (som Amir) blir supportade av fanatiska asyladvokatsaktivister som denna Emma - och sen får med sig stora MSM-medier och allehanda betydande kändisar och journalister med makt i sociala medier vilka all in-kampanjar för att ensamkommandeindustrins affärsmodell och allt med denna ska fortsätta, samtidigt som de med alla tillgängliga medel som finns försöker rikta ljuset på att med hätskhet brännmärka och sänka visselblåsare-personer som Hanif Bali vilka gör ett bra jobb.

Alliansen Amir Nabizadeh(-åldersbedragare)--Emma Persson(-asylaktivister)--den i Sverige politiserade ensamkommandeindustrin--svensk pk-media/MSM är vidrig och skrämmande.

Någonting ditåt. Ett förslag är även:
"Jag svarar inte på [frågor från en del] politiker [rörande] vilka som [bör]
räknas som afghanska flyktingar idag"

Nu är vi alltså där att vanligt folks förtroende för rättstaten börjar urholkas. Det så kallade sociala kontraktet är brutet för länge sedan.
Citera
2017-10-07, 18:34
Medlem
Golonkas avatar
Den där skärmdumpen som Amir gör sig lustig om och som Researchgruppens Loan Sundman är i gång med... Det är visst någon porr där som väcker munterhet. Men var kommer det ifrån? Hur har Sundman fått en skärmdump från Balis dator?

Det är för övrigt fullt ställ nu och "alerta"-pepp på twittervänstern. Massor med skit kastas på Bali och den lille fuskande asylsnyltaren dras in under sköldborgen. Gå gärna in och länka till den här tråden!
Citera
2017-10-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Ingen av barnen ser ut som 17år eller 18år snarare vid 30årsåldern.

De har knappast utgett sig för att vara vare sig 17 eller 18år. Att du och dina gelikar inte har större koll förvånar inte, men det är tragiskt. Amir har sagt att han är född 1994.

Fattar ärligt inte vad tråden egentligen handlar om, mer än att jag fattar att Flashback där inget annat än nötter, med få undantag, diskuterar under integration och invandring.
Citera
2017-10-07, 18:43
Medlem
Angående diskussionen om Amirs asylskäl, har jag sett att han anför att han behöver skydd från en del av sin egen släkt. Men det kan väl knappast jämföras med att vara förföljd av en regim. Han skulle ju kunna flytta till någon annan del av Iran, eller varför inte Afghanistan?
Citera
2017-10-07, 18:45
Moderator
manamanahs avatar
Jag är inte säker på att det är sååå smart av Amir att håna Hanif Bali för att han kollar på vaniljporr. Det ligger lite där han var när han relativiserade att unga män hotade att våldta Balis flickvän, då det inte får Amir att framstå som den sympatiske här. Om jag vore honom skulle jag ligga lite lågt. Han verkar gilla att provocera och jag tror inte att det hjälper saken då folk tenderar att bli provocerade av provokationer.
Han verkar vara mer intresserad av personliga vendettor än vad som i längden är viktigt.
Senast redigerad av manamanah 2017-10-07 kl. 18:47.
Citera
2017-10-07, 18:46
Medlem
zkuurks avatar
Äckliga inavel....
http://www.friatider.se/flyktingbarn-anm-lde-mattias-karlsson-anklagas-nu-f-r-att-ljuga-om-sin-lder
Citera
2017-10-07, 18:47
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Angående diskussionen om Amirs asylskäl, har jag sett att han anför att han behöver skydd från en del av sin egen släkt. Men det kan väl knappast jämföras med att vara förföljd av en regim. Han skulle ju kunna flytta till någon annan del av Iran, eller varför inte Afghanistan?

Intressant var det inte släktningar han nyss sörjde som dödades i Afghanistan när han bjöds in till rapport i veckan nu är det släktingar han behöver skydd ifrån. Släkten är värst sägs det.

Fin bild på nazisthucklet
Citera
2017-10-07, 18:53
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
De har knappast utgett sig för att vara vare sig 17 eller 18år. Att du och dina gelikar inte har större koll förvånar inte, men det är tragiskt. Amir har sagt att han är född 1994.

Fattar ärligt inte vad tråden egentligen handlar om, mer än att jag fattar att Flashback där inget annat än nötter, med få undantag, diskuterar under integration och invandring.

Amir har sagt att han är född 1999.
Citera
2017-10-07, 18:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Hanif Bali kanske gör Mattias Karlsson en stor tjänst här. Om det blir rättslig prövning har då Mattias Karlsson bevis för att åtminstone den ena personen då faktiskt är här illegalt då han aldrig skulle fått uppehållstillstånd när han då var klart över 18 år när han fick det. Bra att då måste även rätten ta till sig dessa bevis och klargöra exakt hur gammal han är. Det är bara rätten som visst kan göra sådana då Migrationsverket skiter i det. Sedan kanske det äntligen kan bli en debatt om straffansvar för att ljuga till sig fördelar som detta då med svenskt uppehållstillstånd.
Citera
2017-10-07, 18:59
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban

Att du inte har större koll är märkligt går snabbt att uppdatera sig. Amir är född 99 (mer exakt 1999-01-31) är således 18år nu har det kommer uppgifter om att han kan vara fem år äldre än sagda årtal. Om du vill briljera och motbevisa kan du ge en källa där han säger att han är född 1994. Fatema är 17år född (2000-01-26).
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-07 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in