2017-10-04, 15:59
Medlem
Jag har hört att det är "farligt" att träna på tex amfetamin. Jag tänker varför då? Jag käkade ritalin förut på recept och tränade som vanligt, och ritalin är ju en CS. Har gått otroliga sträckor under samma dag när jag tagit tjack och jag har aldrig fått besvär med mitt hjärta (enda hjärt-grejen jag fått av droger är hjärtklappning pga av ångest, men det hör väl till).
Det florerar så otroligt mycket myter angående knark så jag tänkte om vi kunde bena ut denna. Självklart är amfetamin inte bra i längden (precis som cigaretter, skräpmat och en massa annat), men å andra sidan finns det massor med saker som höjer pulsen som man klarar av ändå så länge det inte är nåt man gör varje dag i decennier.
Vad tror ni och varför?
Citera
2017-10-04, 16:27
Medlem
BigFatCones avatar
Grejen är ju att hjärtat arbetar väldigt mycket hårdare på till exempel amfetamin. Att göra det nån gång ibland är så klart ingen fara men att göra det regelbundet leder till så kallat oxhjärta.
Citera
2017-10-04, 16:43
Medlem
Skildnad på medicinsk användning av receptbelagt preparat utskrivet av läkare och tagit enligt ordination, alternativt att pangat en 0.5a dag 5 o skutta till gymmet...

en "dutt" för mer fokus o energi, vid enstaka tillfällen... säkert ingen fara.

Gjort båda varianterna, (gjort otroligt mkt dumt) bäst är o träna100% nykter, tom utan PWO imo.
Citera
2017-10-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är ju att hjärtat arbetar väldigt mycket hårdare på till exempel amfetamin. Att göra det nån gång ibland är så klart ingen fara men att göra det regelbundet leder till så kallat oxhjärta.
Vad är oxhjärta? Har hört talas om det i samband med anabola.
IMO arbetar det inte "väldigt mycket hårdare", kanske 100 bmp när man är lagom fjuttad? Sen blir det värre åp AT'n. Det är typ samma som när man dricker starkt kaffe eller tar en redig prilla.
Kan få mycket högre puls om jag röker gräs, till exempel.
Citera
2017-10-04, 17:39
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

Totalrudis på tjack men är nyfiken.

Hur funkar det där? Låt säga att jag går en halvtimme i en trappmaskin på nivå 15, då kommer jag ha en viss puls för att blodet ska syresättas. Låt säga 150 slag/minut.

Låt säga att jag gör samma sak fast påverkad av amfetamin kommer jag ha högre puls då eller?
Citera
2017-10-04, 18:00
Medlem
Nu är jag ingen expert inom ämnet, men det torde väl bero på vilken dos att tar? En dos som motsvarar ungefär en adhd medicin borde väl inte vara några problem.

Typ som att det säkert går bra att träna om man druckit nån enstaka öl till middag, har man druckit typ 15st är det nog inte så hölsosamt :/
Citera
2017-10-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting

Hur funkar det där? Låt säga att jag går en halvtimme i en trappmaskin på nivå 15, då kommer jag ha en viss puls för att blodet ska syresättas. Låt säga 150 slag/minut.

Låt säga att jag gör samma sak fast påverkad av amfetamin kommer jag ha högre puls då eller?

Satsar pengar på "ja".
Citera
2017-10-05, 00:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Det stämmer bra det.
Citera
2017-10-07, 18:32
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Det stämmer bra det.
Om jag omformulerar frågan då.

Låt säga att jag springer i behaglig hastighet i en halvtimme, den behagliga hastigheten för mig är 12 km/h.

Om jag springer i behaglig hastighet påtänd på tjack kommer det gå fortare då?
Citera
2017-10-07, 18:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Om jag omformulerar frågan då.

Låt säga att jag springer i behaglig hastighet i en halvtimme, den behagliga hastigheten för mig är 12 km/h.

Om jag springer i behaglig hastighet påtänd på tjack kommer det gå fortare då?
Kommer vad att gå fortare?
Citera
2017-10-07, 18:40
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Kommer vad att gå fortare?

Kommer jag att springa fortare?

Alltså, för er som inte springer mycket; man kommer in i ett tempo som är behagligt, som upplevs som vägvinnande men inte för jobbigt.

För mig är det tempot kring 12 km/h. Jag kallar det för att mysjogga.

Kommer mitt mysjoggingtempo bli högre på tjack?
Citera
2017-10-07, 18:52
Medlem
Citat:
Kommer jag att springa fortare?

Alltså, för er som inte springer mycket; man kommer in i ett tempo som är behagligt, som upplevs som vägvinnande men inte för jobbigt.

För mig är det tempot kring 12 km/h. Jag kallar det för att mysjogga.

Kommer mitt mysjoggingtempo bli högre på tjack?

Även om tjack kanske är prestations höjande när du utför träningen, så är jag helt jävla säker på att det ger ett sämre slut resultat. Tex aptiten försvinner ju helt på tjack, och utan mat är träning bara slit på muskler och leder utan återuppbyggnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in