2017-10-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nån form av läckage har tydligen skett:

Enligt Leonora blev de ombedda av produktionen att leva på sina liv som vanligt, men samtidigt hålla sig lugna på sociala medier.
– Vi har bägge stängda Instagram- och Facebookkonton, och vi trodde väl någonstans att de människor vi har på våra konton vill oss väl. Men så var inte fallet, berättar Leonora Vilhelmsson.
När paret laddade upp en bild på sig själva, på sina privata konton, tog det inte långt tid innan de fanns ute för alla att se.
– Det snoddes bilder och skickades till tidningar, vilket gör mig väldigt ledsen. Jag är väldigt öppen med det mesta. Jag tycker det var respektlöst, säger Leonora Vilhelmsson.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k295B/tv-bonden-om-sveket-efter-bonde-soker-fru-det-ar-sorgligt

Jag förstår hur du menar. Förstår att det är lätt att blir charmad men efterlyser som sagt lite bättre omdöme och eftertanke.

Jag hade inte gillat om någon hade kontaktat mig privat innan. Hade inte sett det som en fördel alls, utan just ställt mig de frågor som jag redan angett. Dessutom så hade jag ju varit nyfiken på de andra brevskrivarna också så varför bara kasta sig över första bästa utan att ens ha träffat de andra? Känns bara desperat.

Ja det kanske inte alls håller mellan Leonora och Louise (hette hon så?). Vem vet, kanske pressen snart skriver artiklar om att dessa gjort slut. Eller så blir det tvärtom.
Citera
2017-10-06, 16:39
Medlem
Leonora och Louise är nu sambo efter 5 månader tillsammans. Jag tycker att de verkar passa väldigt bra ihop så jag tror inte alls att det handlar om något utnyttjade utan att de helt enkelt har funnit varandra och att de visste direkt att det var rätt. Är väl inget konstigt med det.
Citera
2017-10-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Leonora och Louise är nu sambo efter 5 månader tillsammans. Jag tycker att de verkar passa väldigt bra ihop så jag tror inte alls att det handlar om något utnyttjade utan att de helt enkelt har funnit varandra och att de visste direkt att det var rätt. Är väl inget konstigt med det.

Okej men då verkar det ju gå bra för dem än så länge i alla fall. Å andra sidan vet man ju aldrig vad som kan ske i livet och 5 månader är ju ingen lång tid ur ett stort perspektiv.
Citera
2017-10-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Brukar inte titta på detta men slöfastnade i veckan. Tycker tjejen som hade kontaktat den kvinnliga bonden vilket resulterade i att de blev ett par innan inspelningen är lite udda. Hon verkar lite kall och beräknande. Kan hon ha ett syfte med bonden eller är det kärlek?
Hon var nog väldigt nervös i programmet. Jag fick en helt annan bild av Louise i live-chatten, där verkade hon störtskön!
Citera
2017-10-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Okej men då verkar det ju gå bra för dem än så länge i alla fall. Å andra sidan vet man ju aldrig vad som kan ske i livet och 5 månader är ju ingen lång tid ur ett stort perspektiv.

Nej men det vet man ju aldrig. Finns inga garantier men jag hoppas i alla fall att det går bra för dem för jag tror att det är äkta känslor och att det är just därför de inte ville vänta utan vara ärliga och berätta hur de känner.
Citera
2017-10-06, 19:09
Medlem
Citat:
Nej men det vet man ju aldrig. Finns inga garantier men jag hoppas i alla fall att det går bra för dem för jag tror att det är äkta känslor och att det är just därför de inte ville vänta utan vara ärliga och berätta hur de känner.

Nej precis, det finns ju inga garantier, men det kommer säkert gå bra, det lär ju som det var magi mellan dem.

Vad tror du Jörgen kommer ta för viktigt beslut nästa vecka??

Vi kunde ju även se att Fredrik inte var riktigt nöjd med sina speed dejter och jag börjar undra på om han får ta dit ett nytt urval med damer?! Han har ju i vart fall inte hoppat av och man kunde ju se honom i trailern för nästa vecka där han är med någon vid vattnet och ser oförskämt nöjd ut.

Ska bli kul och se om Marcus kommer nästa vecka också.
Citera
2017-10-06, 19:30
Medlem
Känns lite synd att Leonora och Erik inte är med i originalprogrammet, var ju de som var mest intressanta att följa. Har de gått ut med att Marcus kommer att dyka i nästa veckas program?
Citera
2017-10-06, 23:13
Medlem
Citat:
Känns lite synd att Leonora och Erik inte är med i originalprogrammet, var ju de som var mest intressanta att följa. Har de gått ut med att Marcus kommer att dyka i nästa veckas program?

Ja nu kan man ju inte göra nåt åt detta med Leonora, men jag sticker inte under stol med att jag också tyckte det skulle bli intressant att följa henne och var ledsen när hon försvann. Sen tycker jag Erik hade platsat i det ordinarie programmet också, han var intressant som person och har ju gått igenom tuffa saker.

Nej jag vet inte om det blir nästa vecka, men produktionen har sagt att Marcus kommer dyka upp snart i programmet, sen hoppas jag ju att det blir redan nästa vecka.
Citera
2017-10-07, 08:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Så är det verkligen, fem månader i ett liv är verkligen ingenting.

Dessutom är dom ju inte 18 och kan lämna pick och pack hur som helst...och kan någon vuxen det är det ju något annat fel nånstans kan jag tycka.
Jag hade iaf sett det som en klar varningssignal om någon lämnade sitt pick och pack så fort för en förälskelse, det intressanta blir när det kommer en ren vardag efter den fasen. Det är först då det verkligen kommer synas vad som blir av relationen.

Visst kan det, och det hoppas jag, bli otroligt bra men som sagt tror man att allt är frid och fröjd i evig tid efter att ha varit ihop i fem månader är man rätt naiv.

Beträffande agerandet gentemot övriga så är det givetvis dåligt agerat, och även om det nu blir bra så kanske det blivit ÄNNU bättre med en annan? Det haltar iofs jämförelsemässigt men man kan ju tycka otroligt mycket om ett hus man är på visning på men inte nappar man på första bästa ändå även om det är lockande utan nog tittar man på flera för att se om det finns något än bättre.
Gör man inte så "nöjer" man sig ju med ett alternativ, det kan säkerligen vid kommande downperioder i förhållandet komma tankar på hur det blivit om hon verkligen dejtat övriga sökanden som hon valde ut.
Citera
2017-10-07, 09:15
Medlem
Citat:
Nej precis, det finns ju inga garantier, men det kommer säkert gå bra, det lär ju som det var magi mellan dem.

Vad tror du Jörgen kommer ta för viktigt beslut nästa vecka??

Vi kunde ju även se att Fredrik inte var riktigt nöjd med sina speed dejter och jag börjar undra på om han får ta dit ett nytt urval med damer?! Han har ju i vart fall inte hoppat av och man kunde ju se honom i trailern för nästa vecka där han är med någon vid vattnet och ser oförskämt nöjd ut.

Ska bli kul och se om Marcus kommer nästa vecka också.

Jag har ingen aning eftersom jag inte har tittat på "kärlek åt alla", kanske någon annan i tråden som vet vad det handlar om för beslut?
Citera
2017-10-07, 11:24
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning eftersom jag inte har tittat på "kärlek åt alla", kanske någon annan i tråden som vet vad det handlar om för beslut?

Okej trodde du tittade på det. Det har ju bara gått två avsnitt så du kan titta ikapp lätt. Det nya konceptet där är väldigt bra och snarlikt det ordinarie programmet.
Citera
2017-10-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Så är det verkligen, fem månader i ett liv är verkligen ingenting.

Dessutom är dom ju inte 18 och kan lämna pick och pack hur som helst...och kan någon vuxen det är det ju något annat fel nånstans kan jag tycka.
Jag hade iaf sett det som en klar varningssignal om någon lämnade sitt pick och pack så fort för en förälskelse, det intressanta blir när det kommer en ren vardag efter den fasen. Det är först då det verkligen kommer synas vad som blir av relationen.

Visst kan det, och det hoppas jag, bli otroligt bra men som sagt tror man att allt är frid och fröjd i evig tid efter att ha varit ihop i fem månader är man rätt naiv.

Beträffande agerandet gentemot övriga så är det givetvis dåligt agerat, och även om det nu blir bra så kanske det blivit ÄNNU bättre med en annan? Det haltar iofs jämförelsemässigt men man kan ju tycka otroligt mycket om ett hus man är på visning på men inte nappar man på första bästa ändå även om det är lockande utan nog tittar man på flera för att se om det finns något än bättre.
Gör man inte så "nöjer" man sig ju med ett alternativ, det kan säkerligen vid kommande downperioder i förhållandet komma tankar på hur det blivit om hon verkligen dejtat övriga sökanden som hon valde ut.

Nej man behöver mer än 5 månader i regel för att veta om någon är rätt och ja, kanske lite naivt av Louise att säga "Så fort jag såg Leonora så visste jag att hon var min blivande fru". Har svårt att tro att man kan avgöra det på den korta tiden. Vet många som gjort så i förälskelsens hetta och dessa är inte ihop idag. Men man får väl för deras skull hoppas att dem är ett undantag.

Jag förstår din jämförelse med husen, man går ju på visningar där för att kunna finna det bästa och dejtande handlar ju oftast om att dejta flera för att finna den bästa. Kanske var det 4 andra tjejer i Leonoras brevhög som var mycket bättre? Man kan bli förblindad av en person men man bör ju inte bli det så fort kanske. Sen tror jag också att det kommer en period när hon kanske ångrar att hon inte dejtade de andra som skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in