2017-10-07, 10:23
Medlem
Honan6s avatar
Tänk om det finns en partner i brottet som har filmat detta bestialiska dåd för att sälja i snuffmovie-branschen.....

Mår dåligt av det PM gjort. Begå ett sånt fruktansvärt dåd och sen agera näst intill euforiskt och njuta av att bli uppmärksammad av media när han äntrade land inför pressuppbådet.

Åter, undrar jag hur många som fått sätta livet till p g a hans extremt sjuka lustar. Hoppas han har ett uns vett i skallen och ändar sitt liv. Han skulle aldrig fått födas.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu är han körd.

Det ska bli riktigt intressant att höra Mördarmadsens nästa version av vad som "egentligen" hände ombord. Vi får vänta i nästan 4 veckor till nästa omhäktning. Nu har man iaf tillräckligt med material för att slå sänder Mördarmadsens viktigaste lögn, den om luckan i Kims huvud. Skönt att den lögnen har spruckit redan.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Man kan ju hoppas att det är plastpåse och att han lindat in kniven i kläderna... så fall finns hans dna garanterat kvar på kniven...

Samma med huvudet... Är det plast som är tillräckligt hårt knuten så torde huvudet vara väldigt väl bevarat.

Det är otroligt klantigt. Möller sa ju också att de inte hade räknat med att det skulle vara så välbevarat som det var, efter så lång tid...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, den lilla minichansen som fanns kvar, var att huvudet hade en skada från luckan.

Nu är det egentligen bara intressant med om han kommer att erkänna, eller bli dömd mot sitt nekande, och vad RPU'n säger. Den kommer att avgöra vilken påföljd det blir, fängelse eller vård.

Skylla på galenskap blir nog hans nästa steg.

Ibland får man ta till andra förklaringsmodeller: han är helt enkelt ond.
Citera
2017-10-07, 10:24
Medlem
Chaz-_-s avatar
Är inte alls överraskad.

Ännu en lögn totalt punkterad för Madsen. Inga skador på kraniet alls.

Det jag är rädd för är vilka fler "äventyr" han har utfört.
Citera
2017-10-07, 10:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
14 knivhugg i underlivet borde väl ta kål på dom flesta? Eller har jag missat något sista tiden, stämmer inte dom 14 knivhuggen i underlivet?

Jo. Möller sa att de nu skulle foga samman obduktionsresultaten från samtliga kroppsdelar de har, för att se om de kan få ihop en dödsorsak.
Citera
2017-10-07, 10:25
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Fick en äcklig tanke om att hon kanske fortfarande varit vid liv då. Att han liksom "knullat" henne med kniven och fått utlopp för sin sjuka sexuella fantasi på det sättet.. fy fan. Nånstans hoppas jag att hon slapp känna något men sannolikheten för det är väl ganska låg tyvärr. vilken fruktansvärd skräck.

Lägg till att hon troligen har bragts om livet långsamt, dvs varit medveten om vad som sker under sin sista stund och dödskamp. Jag skrev tidigare i tråden om min teori att han gjort detta innan, att han inte är ovan i styckmord. Sannolikt då kanske en seriemördare, kanske den värsta i Dansk historia men jag fick otroligt mycket mothugg då. Nu börjar det mer och mer luta åt det hållet med tanke på resultat av fynd och hans filmer med rikta mord som hittas. Han har mördat Kim av ren sexuell lust, detta är inte något nytt för han. Han planerade det grundligt inför deras färd med U båten. Var sannolikt förberedd med verktyg och tillbehör för att klara av att stycka henne ombord. Personligen hoppas jag han ruttnar i Danskt fängelse!!!
Citera
Medlem
Reimers avatar
Ja, nu borde Madsen vara totalt körd om det nu inte blir tveksamheter angående dödsorsaken och han kommer lindrigare undan på grund av en sådan teknialitet.

Men jag tror inte att så kommer att ske, han torskar för mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Nu är mina anatomikunskaper begränsade, men kan en hård smäll i huvudet orsaka kramper och att det blöder kraftigt, utan att det blir fraktur på kraniet?
Jag vet att det finns en del blodkärl osv mellan kraniet och skalpen, och att det helt klart kan spekuleras om att PMs story är lögn, men kan det medicinskt bevisas?

Med tanke på luckans tyngd så är det nog ganska osannolikt att frakturer ej ska kunna påvisas, om det nu var det som verkligen hade skett.
Citera
2017-10-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
14 knivhugg i underlivet borde väl ta kål på dom flesta? Eller har jag missat något sista tiden, stämmer inte dom 14 knivhuggen i underlivet?

Det skulle kunna vara så illa, att KW förblödde, vi får väl se, fruktansvärda varianter på döden är det.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag är verkligen inte hemma på hur döda kroppar fungerar i olika miljöer, så min fråga kanske är totalt "dum i huvudet". Men ändå:

Kan det vara så att Mördarmadsen försökt "lufta ur tarmarna" inför sänkningen? Tror iofs att han är besinningslös i sitt hat mot kvinnor (människor) och just "livmodern/vaginan är väl klassiskt, men ändå.

Många stick på en relativt liten yta.

Vilket jävla as han är. Ge medfångarna på Danmarks värsta fängelse fri tillgång till honom, asp.

Ja, man skulle vilja tro det, men det förklarar inte sticken in i slidan, tyvärr.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Hela liverapporteringen sparad

LIVERAPPORTERINGEN FRÅN EKSTRABLADET ; 20171007

10:13
Linette K. Jespersen
På benene sidder der to strips og på hver af de strips sidder der metalstykker. Hovedet lå i en pose, hvor der også var metalstykker. Han siger, at de nu skal undersøge, om de strips, der er fundet på benene, matcher det, der er fundet på tors

10:10Linette K. Jespersen
De svenske lighunde har markeret 1000 meter fra findestedet. De har været her i tre omgange. Politiet har dækket området rigtig godt ind, men blev enige om at søge resten af den rute, som de kunne se på radartrack, at Nautilus har sejlet.
10:09
Linette K. Jespersen
Tøjet, der blev fundet i en pose med en kniv, er umiddelbart intakt.
10:08
Linette K. Jespersen
Han fortæller, at de fundne ben er hele. De skal nu undersøges nærmere.
10:08
Linette K. Jespersen
Umiddelbart har det ikke gjort vores sag dårligere, siger Jens Møller, der siger, at det er relevant at genafhøre Peter Madsen, hvis han og hans forsvarer er interesseret i det.
10:07
Linette K. Jespersen
Jeg vil ikke spekulere i, hvad der kan være sket eller ikke sket. Jeg kan forholde mig til, at der ikke er frakturer eller andre skader på kraniekassen, siger Jens Møller.
10:06
Linette K. Jespersen
Tøjet skal tørres, hvorefter det skal undersøges. Derfor kan han ikke sige yderligere om det fund.
10:06
Linette K. Jespersen
Hovedet har ligget lang tid i vandet. Der er mindre skader på det, men ikke frakturer eller mærker efter stump vold. Det er dog ikke fastslået, hvad de mindre skader kan skyldes.
10:05
Linette K. Jespersen
Der er ikke fastlagt en dødsårsag endnu, men retsmedicinerne vil arbejde videre på dette spørgsmål.
10:03
Linette K. Jespersen
Nautilus har været dykket ned i Køge Bugt fra 04.40 til 08.45 - hvorefter den driver og har sejlet i 45 minutter. Deres efterforskning går på, at Kim Wall er parteret i den tid, ubåden har været neddykket.
10:02
Linette K. Jespersen
De har fået identificeret, at det er Kim Walls hoved, der er fundet.
10:02
Linette K. Jespersen
Der er ikke tegn på fraktur i kraniet. De har ikke fundet armene.
10:01
Linette K. Jespersen
Han fortæller, at de har fundet en pose med Kim Walls tøj. I samme pose en kniv. De har også fundet to ben og et hovede, siger han.
10:00
Linette K. Jespersen
Det er drabschef Jens Møller, der holder pressemødet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in