Citat:
Ursprungligen postat av
Fuggetabowdit
Automatvapen är redan förbjudna. Studskolven står väl näst på tur. Amerika har en konstitution som medger vapeninnehav så någon amnesti är inte aktuell. Om de ändrar konstititionen blir det inbördeskrig.
Risk för OT igen, men det är värt att komma ihåg att belägringen av Waco, Texas började för att man hörde att folk sköt med automateld där. Sen när ATF kom för att undersöka det spårade David Koresh ur, och 51 dagar senare var mer än 80 människor döda. Och detta triggade sedan igång Timothy McVeigh, som var där och delade ut pro-gun propaganda, och som sedan dödade 168 människor med sin bomb i Oklahoma. Båda är centrala händelser i modern amerikansk historia.
Jag är helt övertygad om att ingenting av betydelse kommer att hända vad gäller vapenlagarna. Däremot ser jag det som en republikansk propaganda-lögn att det skulle bli inbördeskrig. USA är alldeles för stabilt för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fuggetabowdit
Det är en väsentlig skillnadmellan ett saluförbud och ett förbud mot innehav.
Jo, det må så vara. Men du skrev att "Du kan köpa hur stora magasin du vill." Som sagt så har du ju i stort rätt; ville bara påpeka att det inte är fallet i
alla stater. Men det är alltså tillåtet i Nevada.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Ha ha, obetalbart!
Campos kan säkert ha räknat fel på skotten.
Alltså, det var bara en reflektion jag gjorde, jag har för mig det lät som sheriffen sköt lite från höften (

) angående den siffran. Men kanske har han helt rätt, och det kan väl knappast spela någon större roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Mitt skratt gällde dock rubriken i The Onion...
Ah. Jo, de tenderar att vara rätt träffsäkra.