2017-10-06, 19:53
Medlem
Merrybums avatar
De artiklar som släppts de senaste dagarna tyder ju på att polisen inte har någon som helst susning. De verkar ju veta mindre nu än innan de fick en DNA träff på Edvin. Vi letar inte aktivt efter en annan DNA profil, det finns andra sätt att binda någon vid ett brott; säger åklagaren.
Men hur kan det inte finnas DNA från gärningsmännen på/vid/runt offren?
De bekräftar ju inte direkt att de hittat DNA från Edvin där, mer löst " ställen svåra att förklara om man inte närvarar vid brottet. Jag tror verkligen inte de får ett ord ur Edvin. Jag tror ju att Edvin tillhör autismspektrat, och ser klart svårigheter med att få en sån att tala om det låst sig. I den senaste artikel jag läste hade de hållt ett långt förhör i slutet av veckan. Det verkade ha gått så där, nu skulle han visst få berätta fritt i nästa. Jag gissar att det kommer att gå så där, det oxå. " ett ärende den här storleken kan kräva att man håller ett flertal förhör med gärningsmannen: säger åklagaren". Jo du jag gissar att du har rätt bästa fröken åklagare. Finns det inte specialutbildade förhörsledare? Det går fan att få en mutist att tala om man vet hur man gör.
Citera
2017-10-06, 20:11
Medlem
Merrybums avatar
Hmm
*Muttrar och syftar på mitt förra inlägg* Fuck the polis. Jag ska fan hitta kopplingen åt dom.

Familjen. Paret var alltså angerade i idtotten i samhället. Tor jobbade på folkhögskola och var enligt mina källor snäll och omtyckt. Och folk som jobbat på citygross säger att Anki var trevlig. Jag tror inte kopplingen ligger här. Då tror jag den varit funnen.
Antingen tror jag den ligger mycket längre tillbaka. Kanske tidigare jobb, tidigare fritidsintresse. Eller kanske något litet special intresse ingen tänk på. Frimmärksammlingar, myntsammlingar, schak, skalbaggar etc etc.

By the way: satt och fikade med en kompis och hon frågade om hur det gick i mordet. Jag berättade lite, och Visar en bild på stallflickan. Hon kollar på den noga och säger att hon tycker sig se ett ansikte till vid dörren. Fast vad konstigt säger hon han har ju skägg och såndär snurrad musstage. Vet ni vad? Vår vän Miss L: pojkvän har en bror som har just en sådan på en av bilderna på Facebook. Han har desutom ett par bröder/familj/ släkt med ett efternamn som enligt Google är från Ukraina.
Citera
2017-10-06, 21:07
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
De artiklar som släppts de senaste dagarna tyder ju på att polisen inte har någon som helst susning. De verkar ju veta mindre nu än innan de fick en DNA träff på Edvin. Vi letar inte aktivt efter en annan DNA profil, det finns andra sätt att binda någon vid ett brott; säger åklagaren.
Men hur kan det inte finnas DNA från gärningsmännen på/vid/runt offren?
De bekräftar ju inte direkt att de hittat DNA från Edvin där, mer löst " ställen svåra att förklara om man inte närvarar vid brottet. Jag tror verkligen inte de får ett ord ur Edvin. Jag tror ju att Edvin tillhör autismspektrat, och ser klart svårigheter med att få en sån att tala om det låst sig. I den senaste artikel jag läste hade de hållt ett långt förhör i slutet av veckan. Det verkade ha gått så där, nu skulle han visst få berätta fritt i nästa. Jag gissar att det kommer att gå så där, det oxå. " ett ärende den här storleken kan kräva att man håller ett flertal förhör med gärningsmannen: säger åklagaren". Jo du jag gissar att du har rätt bästa fröken åklagare. Finns det inte specialutbildade förhörsledare? Det går fan att få en mutist att tala om man vet hur man gör.

Av polisens initiala agerande att döma verkar det ju som man var ute efter ett flertal GM. Min fasta tro är att man hittat spår från åtminstone två personer på brottsplatsen. Det var om jag inte missminner mig ett killgäng, och ett par (man/kvinna) som togs in.

Jag får inte ihop det, utan åtminstone, en gärningsperson till.
Citera
2017-10-06, 21:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du svamlar och och har dålig koll på vårt rättsväsende. Ditt största sakfel är det fetstilta; Förhörsledare ljuger absolut inte. Det får dom inte, det är lagstadgat och ett allvarligt brott att göra så. Däremot kan de välja att inte berätta om vissa saker.

Och du har blivet förhörd hur många gånger? Eller för den delen närvarar vid många förhör?
Det är ju bara larvigt att diskutera i frågan om förhörsledare ljuger/ förvränger sanningen eller lovar sånt de inte har befogenhet till. För det gör dom. Punkt. Vad som sen står i lagen eller vilket brott de begår är orellevant. De gör det ju "hemma" hos sig. Och där finns det gått om vittnen att intyga att inget hänt.
Men men de tänker nog att ändamålen helgar medlen.
En tanke om avförandet av stallflikan. Man kan ju faktiskt bli aktuell i en utredning igen, kanske hon redan är det. Kanske hon avskrevs bara under pressmeddelandet typ.
Citera
2017-10-06, 21:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Av polisens initiala agerande att döma verkar det ju som man var ute efter ett flertal GM. Min fasta tro är att man hittat spår från åtminstone två personer på brottsplatsen. Det var om jag inte missminner mig ett killgäng, och ett par (man/kvinna) som togs in.

Jag får inte ihop det, utan åtminstone, en gärningsperson till.
Jag tror på två. Jag tror Edvin stog i skuggan. Jag tror att han hade fullt göra med att tanka bilen, köpa tejp och åka till Borensbergs.
Citera
2017-10-06, 21:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
...
Det är ju bara larvigt att diskutera i frågan om förhörsledare ljuger/ förvränger sanningen eller lovar sånt de inte har befogenhet till. För det gör dom. Punkt. Vad som sen står i lagen eller vilket brott de begår är orellevant. De gör det ju "hemma" hos sig. Och där finns det gått om vittnen att intyga att inget hänt.
...
Men förhören spelas ofta in på band och en advokat närvarar i princip alltid.. Du tror inte advokaten skulle reagera om förhörsledarna ljuger?
Citera
2017-10-06, 21:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och du har blivet förhörd hur många gånger? Eller för den delen närvarar vid många förhör?
Men men de tänker nog att ändamålen helgar medlen.
En tanke om avförandet av stallflikan. Man kan ju faktiskt bli aktuell i en utredning igen, kanske hon redan är det. Kanske hon avskrevs bara under pressmeddelandet typ.

Ja. Jag har både närvarat på förhör och själv blivit det. Men det är inte intressant i sammanhanget. Mer topic är i så fall de kanske runt 500 förundersökningsprotokoll jag läst. Du lever i en låtsatsvärld, förmodlingen inspirerad av fiktiva film- och tv-produktioner. Förhörsledare vet mycket väl vad det är som gäller, och de sysslar inte med att ljuga. Eftersom fup är en offentlig handling så skulle dom aldrig få för sig att bete sig på det viset.

OT: Orelevant är inte ett ord. Det heter Irrelevant.
Senast redigerad av Netherworld 2017-10-06 kl. 21:42.
Citera
2017-10-06, 21:41
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag tror på två. Jag tror Edvin stog i skuggan. Jag tror att han hade fullt göra med att tanka bilen, köpa tejp och åka till Borensbergs.

Ja. Jag har känt starkt för, sedan augusti, att det rör sig om en man/kvinna. Kanske är det kvinnan som är relaterad till BO?

Hur som är det väldigt svårt att med hjälp av logik försöka placera MGM vid BP. Nu har vi inte att göra med en serie av brott men ett grundantagande vid en geografisk profilering är att man begår brott i områden man är bekant med dvs. i närheten av sin bostad. alt. i närheten av arbetsplats.

Allmänt; Finns det någon person ,som Flashbackdetektiver lyckas gräva fram, och som bor i närheten av Lekanders, alt kan ha vistats där i jobbet?
Citera
2017-10-06, 22:22
Medlem
Är det ingen mer än jag som tycker det är lite konstigt att MGM är medlem i gruppen "ujjain dreams" på facebook? Hade han en dröm om att åka dit och bada av sig sina synder?

Sedan ska vi inte glömma att killen hade ett par kolsyrepistoler och en mängd machetas och knivar hemma. Det är väl inte så vanligt?

Känns som han har en annan personlighet som han inte visat sina nära o kära. Kan han kommit i kontakt med medgärningsmän via något forum för hans dolda "hobbies"?
Citera
2017-10-06, 22:31
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerfire
Är det ingen mer än jag som tycker det är lite konstigt att MGM är medlem i gruppen "ujjain dreams" på facebook? Hade han en dröm om att åka dit och bada av sig sina synder?

Sedan ska vi inte glömma att killen hade ett par kolsyrepistoler och en mängd machetas och knivar hemma. Det är väl inte så vanligt?

Känns som han har en annan personlighet som han inte visat sina nära o kära. Kan han kommit i kontakt med medgärningsmän via något forum för hans dolda "hobbies"?

Vad har han gjort tidigare som kan anses vara avvikande? behöver givetvis inte vara något som anmälts till polisen. Du verkar veta en del om EG´s förehavande-
Citera
2017-10-06, 23:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Allmänt; Finns det någon person ,som Flashbackdetektiver lyckas gräva fram, och som bor i närheten av Lekanders, alt kan ha vistats där i jobbet?
Jag vet inte, men svågern A*dré jobbar ju för Vattenfall och via länken på hans FB hamnar man i Åtvidaberg, runt 4 mil från Mjölby. Vattenfall Service Nordic känns ju också rätt passande när så mycket handlat om Lekanders vatten.

Sen kanske han inte alls jobbar däruppe utan kring Mullsjö, men det kan ju vara värt att nämna eftersom vi redan har Halvvättern och att frun har koppling till en mintgrön jänkarbilsägare (Oja*suu).
Citera
2017-10-07, 00:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jag vet inte, men svågern A*dré jobbar ju för Vattenfall och via länken på hans FB hamnar man i Åtvidaberg, runt 4 mil från Mjölby. Vattenfall Service Nordic känns ju också rätt passande när så mycket handlat om Lekanders vatten.

Sen kanske han inte alls jobbar däruppe utan kring Mullsjö, men det kan ju vara värt att nämna eftersom vi redan har Halvvättern och att frun har koppling till en mintgrön jänkarbilsägare (Oja*suu).

Ta en titt på det här klippet: https://www.youtube.com/watch?v=fb86oRaeuPU(Hipp Hipp melodikrysset).

Jag ser en viss likhet med ditt sätt att göra kopplingar, långsökt och krystat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in