2017-10-06, 18:23
Medlem
sherms avatar
F!s finest
Citat:
Ring om du behöver mig sa jag, och ni ringer varje dag. Jag försöker svara de killar jag träffat som fått avslag och nu inte vill leva mer, men det går inte. Telefonen kan bara ta emot ett samtal åt gången.
/.../
Så här ligger jag nu mellan fyra ensamkommande flyktingar på ett liggunderlag i regnet och hoppas..
Citera
2017-10-06, 18:29
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag undrar varför de ska komma blodmålade till partiledardebatten på söndag?
Allting handlar inte om hazarena.

Nu släpps ämnena för Agendas partiledardebatt som sänds på söndag. Välfärd, sjukvård, klimatet och trygghet är rubrikerna för vad partiledarna ska diskutera.

Vad ska blodmålade hazarer där och göra? Protestera mot välfärden? Tryggheten? Sjukvården?

De visar vilken nivå av respekt Sverige kan åtnjuta från andra länders sida.
Ta åt er den här början på revolution ni ordnat, Reinfelt och muppar.
Hur ska ni stoppa dem? Ni vill inte ens utvisa dem, bara ta era lyckopiller och taxi från dörr till dörr.
De är destruktiva individer med en destruktiv agenda, men pk tycker de är bra för Sveriges anseende. ”Ojdå stackars blöta flykting vi räddar livet på blir tacksam solidarisk skattebetalare och LYCKLIG i Sverige direkt.
De har så jävla fel.
Senast redigerad av FruStormufti 2017-10-06 kl. 18:33.
Citera
2017-10-06, 18:33
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Nu släpps ämnena för Agendas partiledardebatt som sänds på söndag. Välfärd, sjukvård, klimatet och trygghet är rubrikerna för vad partiledarna ska diskutera.

Vad ska blodmålade hazarer där och göra? Protestera mot välfärden? Tryggheten? Sjukvården?

Jag gissar att baarnen kommer vara där för att lobba för med pengar åt pensionärerna.
Citera
2017-10-06, 18:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag gissar att baarnen kommer vara där för att lobba för med pengar åt pensionärerna.
Samt LSS och BB-strejken.

Det är väl bara att damma av de gamla banderollerna. De står väl fortfarande i Ung Vänsters lokaler.
Citera
2017-10-06, 18:42
Medlem
Citat:

Suck - ja man undrar. Samtidigt intressant att följa den interna diskussionen i de olika asylkramargrupperna; Verkar som det faktiskt handlar BARA om hazarer. Och den helt befogade frågan om alla andra asylsökande som också väntat två år avvisas/lämnas obesvarad (Ex morgonsoffan TV4 idag).
Vad är det man säger egentligen: Att hazarer har mobbats/utsatts för "folkmord" sedan 1800-talet, så därför ska ALLA hazarer (och deras anhöriga?) få stanna i Sverige, till skillnad från asylsökande från andra länder? Hur många fler miljoner hazarer tvingas vi då ta emot? Varför ställer ingen dom relavanta frågorna i debatten i media ?
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1035375856604241/
Citera
2017-10-06, 18:44
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

För hazarerna handlar allt om hazarerna. De har bristfällig kunskap om hur Sverige fungerar (om de har någon alls) och de kan knappast förväntas vara insatta i aktuella samhällsfrågor. Utöver Khavari, Amir och kanske några till är det goddag yxskaft, för mer behövs inte. Och det vänstermupparna tutar i hucklet och Amir och de andra är varken mer eller mindre än vad som behövs för att förstärka den egna agendan.

Kom ihåg att det är karriärbyggande som gäller för vänstermupparna och F!orna.
Citera
2017-10-06, 20:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu gäller det att ställa Fatemeh och Ung i Sverige mot väggen och fråga vad som händer med de insamlade pengarna - mellan 500 000 - 1 000 000:-...?
Citera
2017-10-06, 20:15
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu har de hittat en som de påstår dödats efter att ha blivit utvisad. Sammanfattningsvis kom han hit 2009 och hävdade anknytning utifrån ett arrangerat äktenskap. När detta sprack och beslut om utvisning togs uppgav han att han arbetat för ett företag som levererade vapen åt den amerikanska militären och därför hade skyddsbehov vilket inte ledde till TUT. Försökte gå under jorden men utvisades för tre år sedan.
https://www.sydsvenskan.se/2016-06-12/avvisad-fran-malmo---dodad-i-afghanistan

Tog uppdrag för den amerikanska militären. Körde på en landmina. Dog tre år senare.

I kommentarsfältet rinner tårarna och det talas om att Sverige har blod på sina händer - jag undrar hur många afghaner som har mördats i Sverige under samma tid. Långt fler än en enda är det i alla fall.

Bara dom två senaste åren så har fyra afghaner mördats och uppmärksammats på Flashback, den senaste mördades för mindre än en månad sen av en landsman.

2016 Mars
(FB) Död 16-årig flicka hittad i skogsparti södra Stockholm, Hökarängen: 2016-05-30

2016-06-26
(FB) 25-årig man har erkänt mord på hustrun Atefeh Naseri, dotter vittne. Mariannelund 2016-06-26

2016-09-17
(FB) 19-årige afghanske Ali hittad död på Östra kyrkogården i Malmö 19/9-16

2017-09-09
(FB) 17-åring svårt knivhuggen på friskis och svettis i Ängelholm 9/9-2017 (avliden)

/Provokatör
Citera
2017-10-06, 20:15
Medlem
NoTruces avatar
Och som av en händelse uttalar sig landsfadern i en intervju i DN idag:

Citat:
Vill du ha en stramare migrationspolitk [sic] än den som gällde före 2015?

– Vi kan inte ha en lagstiftning som väsentligt avviker från EU:s. Vi måste kunna visa att politiken är hållbar, människor måste kunna känna tillit till att det fungerar. Det är bottenplattan och hur det sen ska konkretiseras måste vi återkomma till.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/lofven-brottsligheten-ska-bort-fran-gatorna/

Här har du ett utmärkt tillfälle, Löfven. Skicka rätt signaler nu.
Citera
2017-10-06, 20:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Exakt. Tvivlar på att torgcampandet slukat alla sköna kulor. Sen kan man undra vilka andra skellett som kan trilla ut ur hazar-garderoben om nån skulle glänta på dörren. Finns nog mer dynga att gräva runt i.
När de var som flest (350 pers) hade de matkostnader på runt 7 000:- per dygn. De var så många de första 14 dagarna, sedan blev de färre för att sista veckorna vara runt 30 pers.

- "Men det var ju pengar som folk skänkt, så det gör väl inget?"

Gissa om de som skänkt jobbat ihop sina slantar eller om det delvis är bidrag...
Citera
2017-10-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Äldre människor ser det naturligtvis men hycklar med det. Så jävla blind är ingen normalt funtad människa.
Hycklar? Det är fanimig inte lätt det här - när PK-folket tokstämplar dej för att säga sanningen. Hur gör man? Jag har närstående som är familjehem och god man för hazarer, som har anställt nya jurister på sin advokatbyrå för alla nya asylprövningar, som jobbar i "godhetsbranschen" eller jobbat på HVB-hem, som SFI-lärare och på språkintroduktion - förutom att jag själv jobbat med en grupp hazarkillar under ett år. Det är tufft att berätta när man tvingas utlämna sina källor som kanske gör det av "godhet" - kanske för pengar...
Citera
2017-10-06, 21:58
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Hycklar? Det är fanimig inte lätt det här - när PK-folket tokstämplar dej för att säga sanningen. Hur gör man? Jag har närstående som är familjehem och god man för hazarer, som har anställt nya jurister på sin advokatbyrå för alla nya asylprövningar, som jobbar i "godhetsbranschen" eller jobbat på HVB-hem, som SFI-lärare och på språkintroduktion - förutom att jag själv jobbat med en grupp hazarkillar under ett år. Det är tufft att berätta när man tvingas utlämna sina källor som kanske gör det av "godhet" - kanske för pengar...

Jag skulle säga upp bekantskapen med sådana personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in