Citat:
Ursprungligen postat av
SingSing
Något intressant är att yngre tonårsflickor från olika kulturer, som min tonårsdotter umgås med.
Har genomskådat dessa ensamkommande flyktingkarlar.
De säger att de är skumma.
Till och med en tonårsflicka från Afghanistan säger det.
Då är det helt fantastiskt att äldre personer inte ser det. Som dessa flickor ser!
Ps. Påminner mig om Kejsarens nya kläder.
Där ett litet barn säger sanningen.
Jämnåriga barn och tonåringar har en förmåga att se skillnaden speciellt om man har ett annat ursprung då ser man nog inte genom politiskt korrekta glasögon. Det är en enorm skillnad på en tjej eller kille på 15år och en 30årig man.
Jag har ett vagt minne av att en kille som inte kunde ett ord svenska och knapphändig engelska kom till min skolklass i sjuan för att gå tre år. Det här var på tiden då apatiska och ensamkommande var okänt. Nu i efterhand när ensamkommande kommit upp i diskussion är jag rätt säker på att han åtminstone var tio år äldre killen var den enda i min klass bland killar med mustasch och skägg

På den tiden tyckte jag att det var märkligt att han slängdes in i en klass när han inte kan språket misslyckades givetvis. Fick aldrig ut så mycket om bakgrunden Pakistan sa han i alla fall. Det var två killar som var utanför som umgicks med honom annars var han rätt utfryst. Jag kan tänka mig att det berodde på att han såg äldre ut och inte kunde kommunicera så bra.