2017-10-06, 20:05
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag upptäckte det först nu. Det här är ett collage av Paddock med överdel och ben i rätt proportion. Man ser att tröjan är blodig nedtill.

VARNING!

https://imgur.com/a/wpQNl

Det ser ju inte alls ut som blod på tröjan. Någon vätska bara, kan vara vatten eller en grogg.
Citera
2017-10-06, 20:06
Medlem
The Big Why förbryllar. NYT har en genomgång av tidigare masskjutningar. Inte en aning så här långt.

Lappen på bordet innehöll siffror får vi veta. Men inte vilka siffror.

Mr. Paddock left a trail of clues that are, so far, more cryptic than revealing: There was a note in his hotel room whose exact contents the authorities have yet to reveal. Sheriff Lombardo said that it contained numbers that were being analyzed for their relevance, and that it was not a manifesto or suicide note.

Paddock var a numbers guy. Siffrorna kanske var hans manifest. Måste till en annan numbers guy för att förstå siffrorna.

https://www.nytimes.com/2017/10/05/us/vegas-motive-mass-shootings.html?smid=tw-nytimes&smtyp=cur
Citera
2017-10-06, 20:13
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det ser ut som han även är skjuten i magen. Kanske sköt han sig först i magen och sedan direkt i munnen för att vara 100% säker på att dö.

Tror du på det där själv? Var nog det mest korkade jag läst.
Citera
2017-10-06, 20:15
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Folk som spelar om pengar antecknar gärna siffror. Kanske hans balans för veckan? Kanske ett system han jobbade på? Kanske något annat spelrelaterat han ville få ner? Tror inte det är något avgörande direkt såvida det inte handlar om telefonnummer han ringt eller så.
Citera
2017-10-06, 20:17
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja jag håller med. Det behöver inte vara blod, men om det är det så tror jag det kommer från hans självmord. För jag tror att man "vänt" på snubben för att få bild av honom till identifikation. Och den bilden har läckt.

Och när man vänt på han så ställer man tbx geväret över benet. Kan inte du sluta posta all skit du solkar ner tråden med och titta på dina kära PK som du lever på.
Citera
2017-10-06, 20:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Och när man vänt på han så ställer man tbx geväret över benet. Kan inte du sluta posta all skit du solkar ner tråden med och titta på dina kära PK som du lever på.

Va? När har jag sagt något om ett gevär över ben eller liknande? Du måste ju hallucinera
Citera
2017-10-06, 20:21
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
The Big Why förbryllar. NYT har en genomgång av tidigare masskjutningar. Inte en aning så här långt.

Mr. Paddock left a trail of clues that are, so far, more cryptic than revealing: There was a note in his hotel room whose exact contents the authorities have yet to reveal. Sheriff Lombardo said that it contained numbers that were being analyzed for their relevance, and that it was not a manifesto or suicide note.

Paddock var a numbers guy. Siffrorna kanske var hans manifest. Måste till en annan numbers guy för att förstå siffrorna.

https://www.nytimes.com/2017/10/05/us/vegas-motive-mass-shootings.html?smid=tw-nytimes&smtyp=cur

Fasen har jag missat nån presskonferens eller liknande? Har polisen uttalat sig idag?
Citera
2017-10-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det jag (och säkert polisen också) är lite orolig över är att ifall han hade tillgång till så mycket sprängämnen, vad säger att det inte kan finnas bomber någonstans som är adopterade? Dom kanske borde smällt vid detta laget iofs.

Men oroväckande att han hade möjlighet göra bomber. Polisen lär undersöka vart han fått tag i detta.
. Du menar troligen apterade?
Citera
2017-10-06, 20:25
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Javisst, så är det ju naturligtvis. Dra den om påskharen också. Den är bra har jag hört.

Här är den antagligen mest kända filmen av Påskharen:
https://youtu.be/eVm88MX2Gw4
Dwyer, på filmen, hamnade sittande så allt gegg hamnade på skjortbröstet. Paddock föll bakåt och blev liggande, så han fick bara en skvätt på skjortan.
Citera
2017-10-06, 20:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
. Du menar troligen apterade?

Ja. Troligen Autocorrect
Citera
2017-10-06, 20:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Detta är ju helt klart ett FALSE FLAGG event. Så osannolikt alltihop att man kan tro att det är hopsatt av den sämsta sortens sagoberättare.
Skulle han ha tagit in 47 st vapen ensam och osedd in på ett superbevakat hotell och satt upp vapnen i fönstren för att skjutas med ett efter ett.
Man hör ju tydligt att det är flera skyttar och dessutom finns en videofilm där man tydligt ser att det skjuts från någon av de lägre våningarna - eldsflammor syns och stämmer med skottsalvorna i övrigt.
För övrigt är det ju underligt med kvinnan som 45 minuter före dådet gick upp på scenen för att varna publiken att deriskerade att dö.
Människor är så naiva och ovetande om vad som verkligen sker i maktens korridorer för att påverka de stora massorna och få igenom sina ideer.
Nu är det väl att förjuda halvautomatiska vapen man vill få till stånd. Hillary Clinton twittrade ju detta innan masskjutningen knappt var avslutad.
Det är bara eliten som skall ha tillgång till vapnen och makten.
Svårare än så är det inte.
1) Han tog inte upp 47 stycken vapen till sitt hotellrum.
2) Man hör att det bara är ett (1) vapen som avfyras, läs tråden.
3) Det är inga mynningsflammor på de lägre våningarna, läs tråden.
4) Kvinnan som varnade publiken var antagligen galen, en kristen apokalyptiker eller någonting däremellan.
Citera
2017-10-06, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Folk som spelar om pengar antecknar gärna siffror. Kanske hans balans för veckan? Kanske ett system han jobbade på? Kanske något annat spelrelaterat han ville få ner? Tror inte det är något avgörande direkt såvida det inte handlar om telefonnummer han ringt eller så.

Siffrorna kan ha varit något som hans gissningar kring hur många han har dräpt. Säg att han före han började skotta hade räknat ut ut att 1000 skott fixar 10 människor.
Det var trots allt hans mål att döda så ganska säker på att han ville anteckna och förstå. Om han då var påverkad eller dement behövde han nog visst stöd i form av penna och papper.

Fixa bort alla trollen för fan, tröttnat på dem sedan länge!
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-06 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in