2017-10-06, 19:00
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
När han förstår att hans rum är lokaliserat skjuter han ett skott genom dörren och skadar säkerhetsvakten i benet och skjuter tio sekunder senare sig själv med ett skott i munnen, gissar jag, eftersom han inte vill bli gripen levande.

Fast ett enda skott genom dörren låter ju rätt tafatt. Det ger inget liksom. Dessutom sade väl den skottskadade vakten att det hade skjutits 200 skott mot honom?
Citera
2017-10-06, 19:02
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
SWAT-styrkan var enligt uppgift väldigt "rag tagg" med en blandning av olika polistyper. Det är med största sannolikhet ett handeldvapen man hör när de två enkelskotten avfyras. Kan ha varit en Dirty Harry-typ som sagt "jag går in först" och pang...pang.

Dirty Harry går in och pang-pangar två skott. I skallen på skytten. Som har rummet fullt av automatvapen.

Du är bra rolig du. Lucky Luke.
Citera
2017-10-06, 19:04
Bannlyst
SWAT-team har väl sådana där anordningar som smäller så in i helvete och desorienterar personen som blir utsatt?
Tror inget seriöst Swat-team i världen skulle gått in i det rummet utan diverse väldigt avancerade redskap?

Samtidigt bör väl sådana grejer förstöra bevis? Kan det inte TILL OCH MED vara så att dessa smällare har gjort att vapnen som vi ser över hans ben hamnade där de hamnade?
Citera
2017-10-06, 19:06
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
SWAT-team har väl sådana där anordningar som smäller så in i helvete och desorienterar personen som blir utsatt?

Automatkarbiner menar du? Ja, det har de.
Citera
2017-10-06, 19:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Tror inget seriöst Swat-team i världen skulle gått in i det rummet utan diverse väldigt avancerade redskap?

Samtidigt bör väl sådana grejer förstöra bevis? Kan det inte TILL OCH MED vara så att dessa smällare har gjort att vapnen som vi ser över hans ben hamnade där de hamnade?

Dom sprängde upp dörren med sprängmedel när dom stormade rummet. Men som sagt var Paddock redan död då...

Någon här inne menar på att en från SWAT typ sparkade in dörren och sprang in med en pickadoll och sköt honom klockrent i skallen.

Chuck Norris style ungefär.
Citera
2017-10-06, 19:08
Medlem
afvongreves avatar
Om hans mål var att skjuta så många som möjligt tycker jag att han misslyckades. Varför bodde han på 32:a våningen? Om han hade varit på 15:e våningen hade han dödat många fler. Med så många vapen och bara lyckas döda 59 personer?? Verkligen en konstig människa. Misslyckad från början till slut.
Citera
2017-10-06, 19:11
Medlem
Citat:
Det här är ett mycket bra collage av de bilderna som finns tillgängliga från sviten. Nästan perfekt ihopsatt till en panorama. Den borde vara med i trådstarten.

http://rense.com/general96/where1000s.html

Ja det är ju bra att du tog upp den bilden. Man ser inga patronhylsor står det i texten ovanför.
Men här är en inzoomad bild av vapnet som ligger under gardinen. Där ser man en hel del tomhylsor.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/chilling-photos-claim-show-assault-11279931

Där ligger också hammaren som han troligen krossade glaset med.
Citera
2017-10-06, 19:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Om hans mål var att skjuta så många som möjligt tycker jag att han misslyckades. Varför bodde han på 32:a våningen? Om han hade varit på 15:e våningen hade han dödat många fler. Med så många vapen och bara lyckas döda 59 personer?? Verkligen en konstig människa. Misslyckad från början till slut.

Som jag tolkar det så var detta inte hela delen av hans plan. Han hade ju bilen full i sprängämnen samt 1600 patroner. Och polisen sa att man tror hans plan var att försöka fly från rummet.

Så jag tror att han hade en betydligt större plan än denna enstaka skjutning.

Men det gick väldigt mycket snabbare än han trodde för säkerhet att nå hans rum så han lyckades inte fly. Tror han sköt sig själv ganska snabbt efter att han träffade en vakt i benet utanför rummet. Han fattade att det var kört då.
Citera
2017-10-06, 19:12
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dirty Harry går in och pang-pangar två skott. I skallen på skytten. Som har rummet fullt av automatvapen.

Du är bra rolig du. Lucky Luke.

Enligt de uppgifter jag hört så har Paddock en skottskada i de nedre regionerna/bålen, som inte syns på bilden jag tror alla sett. Om det där ens är Paddock. Bilden kommer från Alex Jones, take it or leave it.
Citera
2017-10-06, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Automatkarbiner menar du? Ja, det har de.

Hur fan fick du det jag skrev till en automatkabin?
Nej jag menar sådana där handgranater som inte dödar utan desorienterar. Att de inte skulle använda detta ser jag som en omöjlighet? Varför skulle de inte? Att spränga upp dörren vet jag inte ens varför de gjorde. Var inte direkt någon ståldörr.

Men om det är som logiken säger så är det nog därför vapnet ligger över honom. En sådan smällanordning lär ju skapa viss kraft även om de inte dödar
Citera
2017-10-06, 19:14
Medlem
Browndawgs avatar
Det jag (och säkert polisen också) är lite orolig över är att ifall han hade tillgång till så mycket sprängämnen, vad säger att det inte kan finnas bomber någonstans som är adopterade? Dom kanske borde smällt vid detta laget iofs.

Men oroväckande att han hade möjlighet göra bomber. Polisen lär undersöka vart han fått tag i detta.
Citera
2017-10-06, 19:15
Bannlyst
Citat:
Enligt de uppgifter jag hört så har Paddock en skottskada i de nedre regionerna/bålen, som inte syns på bilden jag tror alla sett. Om det där ens är Paddock. Bilden kommer från Alex Jones, take it or leave it.

Alex Jones måste vara en psykopat. Att sitta och ljuga som han gör och kunna fortsätta kräver en samvetslös individ.
Hur gick det med hans uppgifter om att mördaren blev dödad och hade rummet fullt med material från AFA?

Alex Jones taktik är att ALLTID ta till grövre lögner för att täcka upp hans tidigare lögner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in