2017-10-05, 17:42
Medlem
Smirmats avatar
Då ser det ut som att mitt förslag med Jupp tillbaks blir verklighet, ska bli spännande.
Citera
2017-10-05, 19:23
Medlem
Samizdats avatar
"Nananananananana. Juppman!"

http://www.der-postillon.com/2017/10/juppman.html

Frälsaren Jupp! Det återstår att se om han kan frälsa Bayern.
Citera
2017-10-05, 22:48
Medlem
cyberkalles avatar
Det Tyskland tappat inom klubblagsfotbollen tar man igen på landslagsnivån istället.
9 matcher 9 segrar 38-3 i målskillnad.
VM-platsen är klar.
Danke
Citera
2017-10-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det Tyskland tappat inom klubblagsfotbollen tar man igen på landslagsnivån istället.
9 matcher 9 segrar 38-3 i målskillnad.
VM-platsen är klar.
Danke

Det är lite märkligt. För Tyskland står jävligt starkt rustade med många tyska spelare, som oftast stannar i Tyskland. Dessutom har flera Bundesliga-lag hyfsat med pengar.
Citera
2017-10-05, 23:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är lite märkligt. För Tyskland står jävligt starkt rustade med många tyska spelare, som oftast stannar i Tyskland. Dessutom har flera Bundesliga-lag hyfsat med pengar.
Jag håller med det borde se mycket bättre ut på klubbnivå än vad det gör nyss var Tyskland solklar tvåa i rankingen nu är man fyra.
Lite Italienvibbar när lagen nonchalerar Europaspel (nä Bayern och Dortmund gör inte det) och det straffar sig.
Italien har dock ryckt upp sig rejält numera.
Citera
2017-10-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag håller med det borde se mycket bättre ut på klubbnivå än vad det gör nyss var Tyskland solklar tvåa i rankingen nu är man fyra.
Lite Italienvibbar när lagen nonchalerar Europaspel (nä Bayern och Dortmund gör inte det) och det straffar sig.
Italien har dock ryckt upp sig rejält numera.

Jo, jag tänkte inte främst på Italiens och Tysklands ranking. Utan att det är märkligt när man stormar fram och har väldigt många tyska talanger och stjärnor, som dessutom oftast väljer att stanna i Tyskland. Och de stannar till stor del i Tyskland. Bundesliga är attraktiv inte minst för att den har en allt starkare ekonomi.

PL tokdominerar med pengar, och lever därför till stor del på utlänningar. Italien börjar komma tillbaka men är relativt medelmåttiga både på egna italienska spelare och möjligheten att attrahera utländska. Men Italien är duktiga på att utveckla fotbollen.

Men jag ser ingen anledning till att tyska lag inte borde vara på samma nivå som de spanska. Egna spelare och tillgängliga pengar.
Citera
2017-10-06, 05:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jo, jag tänkte inte främst på Italiens och Tysklands ranking. Utan att det är märkligt när man stormar fram och har väldigt många tyska talanger och stjärnor, som dessutom oftast väljer att stanna i Tyskland. Och de stannar till stor del i Tyskland. Bundesliga är attraktiv inte minst för att den har en allt starkare ekonomi.

PL tokdominerar med pengar, och lever därför till stor del på utlänningar. Italien börjar komma tillbaka men är relativt medelmåttiga både på egna italienska spelare och möjligheten att attrahera utländska. Men Italien är duktiga på att utveckla fotbollen.

Men jag ser ingen anledning till att tyska lag inte borde vara på samma nivå som de spanska. Egna spelare och tillgängliga pengar.
Bra inlägg och jag kan inte annat än att hålla med dig i allt.
Citera
2017-10-06, 06:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Förklaringen tror jag vi har varit inne på innan och den som ges i Tyskland bland experter...

Nämligen..och det är inget nytt, att Bundesliga efter topplagen Bayern och i viss mån Dortmund på senare år, är väldigt jämn! Det är ofta packat i mitten i kamp om Europaplatser och kring nedflyttningsstreck. Just för att så många lag har rätt stora resurser i hela ligan. Inte på PL-nivå men mitt och bottenlagen har mer pengar än motsvarande i Italien, Spanien eller Frankrike. Och dessutom växlar dessa lags tabellplaceringar ofta kraftigt från säsong till säsong. Detta gör att lagen koncentrerar sig mer på ligan och lagen i Europa League ser det ut som man går på halvfart ofta. Dessutom pga det jag sagt innan så byts lagen som ska spela internationellt ofta ut säsong från säsong och det blir ingen kontinuitet i det hela. Det är bara Bayern och Dortmund som varit stabila topplag. I övrigt är det väldigt oförutsägbart.
Dessutom kommer ofta nya lag som helt saknar erfarenhet. Som Leipzig och Hoffenheim i år.

Med det sagt..så tror jag en stor det av just resultaten denna säsong inte ska målas upp för stort ännu. Det kan nog ändra sig. Bayern och Dortmund kommer repa sig. Leipzig kommer växa in i kostymen. I EL tror jag Hoffenheim kan växa in bättre. Hertha är det osäkert om dom prioriterar det då dom har fullt upp i den knallhårda mitten av ligan. Och till sist..Köln ser ut att vara ett absolut bottenlag denna säsong just nu. Inte prioriterar dom europaspelet. Men mycket talande hur det växlar från olika säsonger.
Citera
2017-10-06, 15:26
Medlem
motvalls avatar
Måste säga att jag verkligen hoppas på Heynckes zurück, nog min favorittränare överhuvudtaget. Men undrar om han verkligen vill, blir ju fjärde vändan och han är pensionerad.
Citera
2017-10-06, 16:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Förklaringen tror jag vi har varit inne på innan och den som ges i Tyskland bland experter...

Nämligen..och det är inget nytt, att Bundesliga efter topplagen Bayern och i viss mån Dortmund på senare år, är väldigt jämn! Det är ofta packat i mitten i kamp om Europaplatser och kring nedflyttningsstreck. Just för att så många lag har rätt stora resurser i hela ligan. Inte på PL-nivå men mitt och bottenlagen har mer pengar än motsvarande i Italien, Spanien eller Frankrike. Och dessutom växlar dessa lags tabellplaceringar ofta kraftigt från säsong till säsong. Detta gör att lagen koncentrerar sig mer på ligan och lagen i Europa League ser det ut som man går på halvfart ofta. Dessutom pga det jag sagt innan så byts lagen som ska spela internationellt ofta ut säsong från säsong och det blir ingen kontinuitet i det hela. Det är bara Bayern och Dortmund som varit stabila topplag. I övrigt är det väldigt oförutsägbart.
Dessutom kommer ofta nya lag som helt saknar erfarenhet. Som Leipzig och Hoffenheim i år.

Med det sagt..så tror jag en stor det av just resultaten denna säsong inte ska målas upp för stort ännu. Det kan nog ändra sig. Bayern och Dortmund kommer repa sig. Leipzig kommer växa in i kostymen. I EL tror jag Hoffenheim kan växa in bättre. Hertha är det osäkert om dom prioriterar det då dom har fullt upp i den knallhårda mitten av ligan. Och till sist..Köln ser ut att vara ett absolut bottenlag denna säsong just nu. Inte prioriterar dom europaspelet. Men mycket talande hur det växlar från olika säsonger.

Jag är tveksam till den förklaringen eftersom detta att kampen är hård nedanför det/de givna topplagen på intet sätt är unikt för Bundesliga och Tyskland. Att nya klubbar i Europaspel från större ligor ofta har problem är heller inget unikt tyskt. Förlåt mig fans, men klubbar som Freiburg, Köln eller Hertha har i dagsläget inget i Europa att göra. Deras fokus måste ligga på den inhemska ligan.

Har inte kollat supermycket i år men mitt allmänna intryck är att de tyska lagen spelat för naivt, såväl de erfarna som nykomlingarna. De har inte kunnat anpassa sitt spel helt enkelt och då blir det få poäng när man möter lag med helt annorlunda spelsätt. Bundesligafotboll är kul att se på men har klara brister i det defensiva som ett exempel. I detta är det stor skillnad på hur de olika tyska landslagen uppträtt/uppträder.
Citera
2017-10-06, 17:31
Medlem
motvalls avatar
Jaaaaa

Officiellt:
Citat:
The board of FC Bayern München AG and Jupp Heynckes have today reached an agreement until 30 June 2018. Jupp Heynckes will take over the position of head coach of FC Bayern München from Monday (9 October). Peter Hermann and Hermann Gerland will join Heynckes as his assistants.
Citera
2017-10-07, 10:30
Medlem
cyberkalles avatar
Tyska klubblag verkar ha som jag skrivit förr tror att det var här på fb som huvudmål att vinna bollinnehavet i varje match istället för att göra det man är bra på.

Bayern hoppas jag börjar med ett rakare snabbare spel nu under Jupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in