2017-10-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Betalning? Oj. Ja, han behövde ju ständigt pengar! Polisen har ju hans mobil-logg från hans mobiloperatör. Med all säkerhet. Men frågan är om man kan se ifall han har skickat något till någon. DET vore intressant at få veta. Men troligen kan man bara få se vilka samtal han ringt och hur många sms. Har operatören nummer till dom man skickat sms till? Det syns inte på fakturan i alla fall. Men kanske hos operatören. Det går nog inte att se på loggen att en film skickats. Det lär vi förhoppningsvis få veta .

Det är nog ganska sannolikt att mobiloperatören kan se att en datafil har skickats, vilken typ och storlek.
Citera
2017-10-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Det är nog ganska sannolikt att mobiloperatören kan se att en datafil har skickats, vilken typ och storlek.
Bra! Jag har ingen koll på sånt. Jag bara kikar på min faktura och betalar. Vad som syns i operatörernas loggar har jag inte en susning om
Citera
2017-10-06, 13:47
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Betalning? Oj. Ja, han behövde ju ständigt pengar! Polisen har ju hans mobil-logg från hans mobiloperatör. Med all säkerhet. Men frågan är om man kan se ifall han har skickat något till någon. DET vore intressant at få veta. Men troligen kan man bara få se vilka samtal han ringt och hur många sms. Har operatören nummer till dom man skickat sms till? Det syns inte på fakturan i alla fall. Men kanske hos operatören. Det går nog inte att se på loggen att en film skickats. Det lär vi förhoppningsvis få veta .
tror och hoppas att det framkommer om så är fallet 👍
Citera
2017-10-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
https://www.expressen.se/kvallsposten/jattestodet-till-kim-walls-minnesfond/
Riktigt fin artikel om Kim. Kul att se att hon får sådant enormt stöd världen över, tror det är en lykta i mörkret för hennes anhöriga. Också imponerande med gofundme:n, känns som minnesfonden kan bli början på något bra!

Tragiskt hur hon skulle sluta, förhoppningsvis kommer man om 30 år komma ihåg Kim via fonden och PM kan försvinna i tomheten som en bisats om människors grymhet, eller något.

Ur artikeln framför även följande.

"När rapporteringen om Kim Walls försvinnande eskalerade uppstod även förnedrande spekulationer, enligt Mansi Choksi. Detta var en av anledningarna till att fonden uppstod.

– Vi förfärades emellanåt om hur rapporteringen såg ut. Vissa frågor var ytliga och ibland till och med rakt av sexistiska: "varför var hon ensam med honom?", "varför gick hon på ubåten?", "var hon säker på att hon kunde lita på honom?" – den typen av frågor dök upp. Det satte ljus på hur kvinnliga journalister döms. Vi ville vinna tillbaka historien och uppmana fler kvinnor att våga, som Kim."

Precis vad vi också kunnat skåda här i tråden. En av de mest aktiva kritiserade självklart också exakt denna artikeln med fördömande. Kände du dig träffad Merwinna?
Citera
2017-10-06, 13:58
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Och nu kommer den konspirationsteori som såna här trådar alltid innehåller: Kan detta vara ett beställningsjobb? En utmaning med stora pengar i potten? Han riskerar livstids fängelse, men med stora pengar i potten kanske han var villig att riskera det, speciellt när han själv får tillfredsställelse för sina egna sjuka fantasier och böjelser? Jag menar inte från nån stor organisation, utan i de sällskap som, liksom han själv, gillade äckliga filmer. "Gör detta med en random tjej i ubåten, så har du 500 000 kr på kontot, men du måste filma". Frestande för Madsen som är djupt skuldsatt. Han erbjöd en tjej dagarna innan. Hon tackade nej när hon insåg att hennes kompisar inte skulle få följa med. Så kom Kim. Utmärkt. Han plockar ner sågen till ubåten. Sänkningsskrot hade han redan i ubåten. Planen var utarbetad sen en längre tid.

Tål att funderas på.
ja allt verkar möjligt när det gäller Madsen. Eftersom han uppenbarligen haft intresse av sadism så skulle han nog inte tackat nej till ett sådant erbjudande.Och Kim kom som sänd från ovan😨
Citera
2017-10-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Kanske var därför polisen letade efter hemliga fack i ubåten
Ett hemligt fack för ett Micro-SD som är stort som en lillfingernagel är lättare sagt än gjort att hitta. Lite dubbelhäftande tejp och minneskortet går att trycka fast var som helst. Och det finns åtskilliga exempel på att minneskort legat i havet i ett år eller mer och därefter har hittats och all information lästs ut.
Citera
2017-10-06, 14:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Och nu kommer den konspirationsteori som såna här trådar alltid innehåller: Kan detta vara ett beställningsjobb? En utmaning med stora pengar i potten? Han riskerar livstids fängelse, men med stora pengar i potten kanske han var villig att riskera det, speciellt när han själv får tillfredsställelse för sina egna sjuka fantasier och böjelser? Jag menar inte från nån stor organisation, utan i de sällskap som, liksom han själv, gillade äckliga filmer. "Gör detta med en random tjej i ubåten, så har du 500 000 kr på kontot, men du måste filma". Frestande för Madsen som är djupt skuldsatt. Han erbjöd en tjej dagarna innan. Hon tackade nej när hon insåg att hennes kompisar inte skulle få följa med. Så kom Kim. Utmärkt. Han plockar ner sågen till ubåten. Sänkningsskrot hade han redan i ubåten. Planen var utarbetad sen en längre tid.

Tål att funderas på.

Nej. Släpp det. Det finns med stor sannolikhet ingen marknad där snuff-filmer byter ägare.

Detta har gått ifrån simkort i rektum, burners och TOR, till 500 000kr i betalning för ett mord i en ubåt.

Vad är det för fel på en vanlig sexualsadist som en given situation uppfyller en fantasi?
Citera
2017-10-06, 14:57
Bannlyst
Citat:

Tål att funderas på.

Helt orimligt. Finns ingen chans alls att så skulle skett. Det enda som kan ha skett är nån poseringsbild det brukar vara ett signum för dessa men endast för privatbruk, detta är ingen pedofilring med likasinnade. Bild när jobbet är gjort max, inget mer.

Att han slängt mobilen till havs är självklart för att dölja spår men det kan vara vad som helst sen lång tid tillbaka, bilder, googlingar ja vad som. Behöver absolut inte direkt ha med aktuell händelse att göra. Men anknytning ditåt precis som med datan. Den hann han inte slänga, inte hårddisken heller och materialet på den får ses som mycket försvårande. Detsamma hade nog gällt telefonen, både hans och hennes på ett eller annat vis men nån film som skulle vart till försäljning är bara trams.
Citera
2017-10-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Helt orimligt. Finns ingen chans alls att så skulle skett. Det enda som kan ha skett är nån poseringsbild det brukar vara ett signum för dessa men endast för privatbruk, detta är ingen pedofilring med likasinnade. Bild när jobbet är gjort max, inget mer.

Att han slängt mobilen till havs är självklart för att dölja spår men det kan vara vad som helst sen lång tid tillbaka, bilder, googlingar ja vad som. Behöver absolut inte direkt ha med aktuell händelse att göra. Men anknytning ditåt precis som med datan. Den hann han inte slänga, inte hårddisken heller och materialet på den får ses som mycket försvårande. Detsamma hade nog gällt telefonen, både hans och hennes på ett eller annat vis men nån film som skulle vart till försäljning är bara trams.
Hur vet du det? Tydligen var han en kugge i en ring som frossade i sjuka intressen! Nej, det är inget trams. Madsen är ett jävla rovdjur som uppenbarligen hittat likasinnade sjuka människor. De finns överallt tyvärr.
Citera
2017-10-06, 15:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vidrigt att familjen ens fick se dessa otäcka inlägg. Som om de inte hade nog! Detta riktar jag till familjen Wall: det är svårt att ignorera såna där inlägg och såna där människor. Men märk väl, de är i minoritet. Ingen, jag säger INGEN, i det här forumet har hållit med personen som skrivit inläggen. Vi kan inte skydda oss mot rovdjur som Madsen. Tyvärr hamnade Kim i hans klor, och jag beklagar det. Världen har förlorat en röst som skulle hörts högre och högre, och fått förändringar att ske. Att vara 30 år och ha hunnit med så mycket. Imponerande!

Kim kommer bli ihågkommen. Och hon lämnar ett arv efter sig i form av artiklar, mod, skicklighet och framförallt: ödmjukhet.
RIP Kim <3

Fast å andra sidan vet jag inte om jag tycker frågorna som hänvisas till är direkt sexistiska. Nu kanske hennes intervju alls var avsedd att vara någon av den typ som skulle kunna leda till "dålig stämning" men minsta lilla risk för sådant i planering och upplägg inför intervjun hade ju gjort det befogat att reflektera över det, om hon skulle undvika och försöka avstyra att ge sig ut till sjöss ensam med honom, detta OAVSETT, om hon var kvinna eller man. Snarare då att man får tillskriva det till det faktum att hon var frilans och kanske brister i erfarenhet att begrunda säkerhetsaspekter i planeringen av sina jobb än just att hon skulle vara kvinna. På sätt och vis tycker jag de förenklar problematiken när de kallar sådana frågor "sexistiska", sedan spelar det väl ingen roll att man hyllar Kim för hur modig hon var, det hade väl varit bättre om hon varit lite mindre modig och fått levt kan jag tycka.

Jag tycker det är lite olyckligt att Mansi Choksi menar dessa frågor vara sexistiska, och avfärdar dem som sådana, i många uppdrag inom en organisation där någon säkerhetsfunktion finns så ställs dessa frågor i planeringen av utförande oavsett könet på de som ska utföra uppdraget. Nu var KW frilans och planerade uppdragen själv, men det kan väl för den skull inte avfärdas som sexistiskt att fundera över om det kanske är lämpligare att göra på ett annat sätt framledes? Catalan och Wall, två unga kvinnor sim borde haft mpnga år kvar att leva men de som observerar att de kanskevinte birde åkt utan något slags substantiell hjälp avfärdas som "sexistiska"!?!
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-06 kl. 15:17.
Citera
2017-10-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast å andra sidan vet jag inte om jag tycker frågorna som hänvisas till är direkt sexistiska. Nu kanske hennes intervju alls var avsedd att vara någon av den typ som skulle kunna leda till "dålig stämning" men minsta lilla risk för sådant i planering och upplägg inför intervjun hade ju gjort det befogat att reflektera över det, om hon skulle undvika och försöka avstyra att ge sig ut till sjöss ensam med honom, detta OAVSETT, om hon var kvinna eller man. Snarare då att man får tillskriva det till det faktum att hon var frilans och kanske brister i erfarenhet att begrunda säkerhetsaspekter i planeringen av sina jobb än just att hon skulle vara kvinna. På sätt och vis tycker jag de förenklar problematiken när de kallar sådana frågor "sexistiska", sedan spelar det väl ingen roll att man hyllar Kim för hur modig hon var, det hade väl varit bättre om hon varit lite mindre modig och fått levt kan jag tycka.
Lägg ner hårklyverierna. Hade det varit en man som åkt med Madsen så hade inget hänt. Idioten hade ett intresse för våld, tortyr och död för kvinnor. En manlig frilansare hade inget att frukta. Nu kom Kim i hans väg.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-06 kl. 15:14.
Citera
2017-10-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De sexistiska kommentarerna kommer från Merwinna: segla i solnedgången. Dricka vin i "salongen". Hen är sjuk. Meliwinna alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in