Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Vidrigt att familjen ens fick se dessa otäcka inlägg. Som om de inte hade nog! Detta riktar jag till familjen Wall: det är svårt att ignorera såna där inlägg och såna där människor. Men märk väl, de är i minoritet. Ingen, jag säger INGEN, i det här forumet har hållit med personen som skrivit inläggen. Vi kan inte skydda oss mot rovdjur som Madsen. Tyvärr hamnade Kim i hans klor, och jag beklagar det. Världen har förlorat en röst som skulle hörts högre och högre, och fått förändringar att ske. Att vara 30 år och ha hunnit med så mycket. Imponerande!
Kim kommer bli ihågkommen. Och hon lämnar ett arv efter sig i form av artiklar, mod, skicklighet och framförallt: ödmjukhet.
RIP Kim <3
Fast å andra sidan vet jag inte om jag tycker frågorna som hänvisas till är direkt sexistiska. Nu kanske hennes intervju alls var avsedd att vara någon av den typ som skulle kunna leda till "dålig stämning" men minsta lilla risk för sådant i planering och upplägg inför intervjun hade ju gjort det befogat att reflektera över det, om hon skulle undvika och försöka avstyra att ge sig ut till sjöss ensam med honom, detta OAVSETT, om hon var kvinna eller man. Snarare då att man får tillskriva det till det faktum att hon var frilans och kanske brister i erfarenhet att begrunda säkerhetsaspekter i planeringen av sina jobb än just att hon skulle vara kvinna. På sätt och vis tycker jag de förenklar problematiken när de kallar sådana frågor "sexistiska", sedan spelar det väl ingen roll att man hyllar Kim för hur modig hon var, det hade väl varit bättre om hon varit lite mindre modig och fått levt kan jag tycka.
Jag tycker det är lite olyckligt att Mansi Choksi menar dessa frågor vara sexistiska, och avfärdar dem som sådana, i många uppdrag inom en organisation där någon säkerhetsfunktion finns så ställs dessa frågor i planeringen av utförande oavsett könet på de som ska utföra uppdraget. Nu var KW frilans och planerade uppdragen själv, men det kan väl för den skull inte avfärdas som sexistiskt att fundera över om det kanske är lämpligare att göra på ett annat sätt framledes? Catalan och Wall, två unga kvinnor sim borde haft mpnga år kvar att leva men de som observerar att de kanskevinte birde åkt utan något slags substantiell hjälp avfärdas som "sexistiska"!?!