Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Ja, i min sannolikhetsranking kommer samma person på topp som hos Lingärde.
i min bok är stämmer
Leif Thell inte in på GM. Han är ordningspolis och agerar som en ordningspolis. Det är därför SÄPO aldrig rekryterar från ordningen. De vill ha vana spanare, som inte tänker som en ordningspolis och därmed inte agerar som en sådan.
En militär agerar som en militär osv. På samma sätt som en snickare agerar som snickare, visst kan denna agera som en timmerman men då blir resultatet därefter. Samma med lärare, en lärare är alltid lärare oavsett. Sen finns undantag ,ex sådana som är reservofficerare kanske agerar mer som en militär än som den folkhögskolelärare han må vara.
Mördaren är i mina ögon är van att röra sig på gatorna, van att inte synas, van att dyka upp, göra insats/sitt jobb och sedan försvinna. För mig skriker det polisiärt agerande, spanare, van spanare. Inte frilansade elektriker som är ute och kartlägger enligt order.
Att kartlägga är en sak, det kan många lära sig. Men att bli en spanare, att även om du blir iakttagen eller utstirrad så fortsätter du utan att nämnvärt darra på manschetten, det blir inte elektrikern som hobbyövervakar borgarrådet eller annan potentat.