Citat:
Ursprungligen postat av
PeppsOdds
Är det bara jag som tycker denna verkar något så fruktansvärt överprisad för tillfället? Det är såklart marknaden som sätter priset men ett börsvärde på 700 miljoner är i min värld helt orimligt för detta papper.
Jag värderar detta företaget högt PÅ SIKT. Om du läst alla mina tidigare inlägg förstår du. DÄREMOT tycker jag senaste ökningen varit endast pga marknadsspykolgi. Det finns bland annat en stor facebook-grupp där 3600 kan påverkas. Aktien har i skrivandets stund precis passerat 5000 ägare. En stor del av denna kakan hänger i gruppen tror jag. Det läggs upp diverse artiklar relaterat till just ID-kapningar och dataintrång, nästan varje dag. För det är just ett problem som sker hela tiden och som ökat markant senaste åren.
Eye har dock inte kunnat slutföra sina väntade avtal inom de kvartal man förväntats göra det, därför förstår jag att du är förvånad. Hade inte ens kunnat förutse över 12kr vid detta stadiet.
Herr Daniel Söderberg, VD på Eye, sa tidigare i år att målet var att nå en miljard i börsvärdet vid årets slut. Det känns inte som en omöjlighet OM vi får se dessa "väntade" triggers. Något som vi fått vänta på länge är tex MOWA som kan betyda otroligt mycket kunder i Västafrika. Avtalet med MySafety var förstås det som fick hela aktien att nå högre nivåer. De har nu någon form av större intäkt och i höst kommer Eyes tjänst även finnas tillgänglig i Finland. Sen vet vi inte hur det kan expanderas, om vi får se deras tjänst inkluderad i resten av länderna där MySafety bevakar.