2017-09-25, 11:37
Medlem
sålde av 45% på topp, men köpte in mig igen för att jag tror på bolaget, men på 15.40. Vilken miss
Citera
2017-09-25, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Det går inte, tyvärr.

Det droppade nu eller?
Citera
2017-09-25, 12:21
Medlem
fel. ta bort.
Citera
2017-09-27, 12:48
Medlem
PeppsOddss avatar
Är det bara jag som tycker denna verkar något så fruktansvärt överprisad för tillfället? Det är såklart marknaden som sätter priset men ett börsvärde på 700 miljoner är i min värld helt orimligt för detta papper.
Citera
2017-09-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppsOdds
Är det bara jag som tycker denna verkar något så fruktansvärt överprisad för tillfället? Det är såklart marknaden som sätter priset men ett börsvärde på 700 miljoner är i min värld helt orimligt för detta papper.

Är det svårt att läsa tidigare inlägg i tråden?
Citera
2017-09-28, 13:29
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppsOdds

Jag värderar detta företaget högt PÅ SIKT. Om du läst alla mina tidigare inlägg förstår du. DÄREMOT tycker jag senaste ökningen varit endast pga marknadsspykolgi. Det finns bland annat en stor facebook-grupp där 3600 kan påverkas. Aktien har i skrivandets stund precis passerat 5000 ägare. En stor del av denna kakan hänger i gruppen tror jag. Det läggs upp diverse artiklar relaterat till just ID-kapningar och dataintrång, nästan varje dag. För det är just ett problem som sker hela tiden och som ökat markant senaste åren.

Eye har dock inte kunnat slutföra sina väntade avtal inom de kvartal man förväntats göra det, därför förstår jag att du är förvånad. Hade inte ens kunnat förutse över 12kr vid detta stadiet.
Herr Daniel Söderberg, VD på Eye, sa tidigare i år att målet var att nå en miljard i börsvärdet vid årets slut. Det känns inte som en omöjlighet OM vi får se dessa "väntade" triggers. Något som vi fått vänta på länge är tex MOWA som kan betyda otroligt mycket kunder i Västafrika. Avtalet med MySafety var förstås det som fick hela aktien att nå högre nivåer. De har nu någon form av större intäkt och i höst kommer Eyes tjänst även finnas tillgänglig i Finland. Sen vet vi inte hur det kan expanderas, om vi får se deras tjänst inkluderad i resten av länderna där MySafety bevakar.
Citera
2017-09-28, 19:33
Medlem
Enok1Halvars avatar
Nån som kan förklara snabbt enkelt ,eller en summa
Har 2000st till ett inköp av 3,71/st ,hur mycket kommer det kosta mig för units/teckningsrätter mm och allt om jag vill ha det jag får?
Tacksam för svar !
Citera
2017-10-06, 11:55
Medlem
Detta är frustrerat. Nu vid nyemissionen så får man erbjudande om att "Nyteckna" uniträtter.
Tyvärr, så tycker jag att det hela är uruselt förklarat. Det står ingenstans vad som betyder vad.
En uniträtt kostar 31,5 kr, men det står inte vad detta inkluderar, eller vad det står för.
Det står bar att man får köpa uniträtter eller utan uniträtter. OCh det till 31,5 kr stycket. Det enda jag väl förstår är att aktien INTE kostar 31,5 kr stycket.

Men det framgår inte mer. Köper man utan uniträtt, så kostar aktien dock precis 31,5 kr. Och detta kan ju fan inte stämma. Är det någon som har mer info om detta?

Mitt innehav kommer att tvångssäljas om jag inte gör någonting, vilket är otroligt B.
Citera
2017-10-06, 15:23
Medlem
Hur många anställda har detta miljardvärderade bolag?
Citera
2017-10-06, 16:07
Medlem
Kolreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Detta är frustrerat. Nu vid nyemissionen så får man erbjudande om att "Nyteckna" uniträtter.
Tyvärr, så tycker jag att det hela är uruselt förklarat. Det står ingenstans vad som betyder vad.
En uniträtt kostar 31,5 kr, men det står inte vad detta inkluderar, eller vad det står för.
Det står bar att man får köpa uniträtter eller utan uniträtter. OCh det till 31,5 kr stycket. Det enda jag väl förstår är att aktien INTE kostar 31,5 kr stycket.

Men det framgår inte mer. Köper man utan uniträtt, så kostar aktien dock precis 31,5 kr. Och detta kan ju fan inte stämma. Är det någon som har mer info om detta?

Mitt innehav kommer att tvångssäljas om jag inte gör någonting, vilket är otroligt B.

En unit innehåller tre aktier och två teckningsoptioner på 15 kr st längre fram. Jag googlade och tyckte att det lät som ett okej erbjudande utan att ha läst på alltför mycket.
Senast redigerad av Kolred 2017-10-06 kl. 16:08. Anledning: Ett pronomen för mycket...
Citera
2017-10-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolred
En unit innehåller tre aktier och två teckningsoptioner på 15 kr st längre fram. Jag googlade och tyckte att det lät som ett okej erbjudande utan att ha läst på alltför mycket.

Ringde upp nordnet och fick allt förklarat för mig. De sa att denna emission var ovanligt krångligt förklarad. Och jag håller med. I slutändan är det skal på skal. Man köpper uniträtter till ex.pris, och 65 sy uniträtter blir EN Unit. För att göra det än mer onödigt krångligt, är en unit 3 aktier, och två optioner. Så med hjälp av räkning hamnar det på att man får 3 aktier och två optioner för 31,5 kr, vilket man tjänar på.

onödigt dumt upplagt detta med unit och uniträtter när det är skal av samma sak.
Citera
2017-10-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Ringde upp nordnet och fick allt förklarat för mig. De sa att denna emission var ovanligt krångligt förklarad. Och jag håller med. I slutändan är det skal på skal. Man köpper uniträtter till ex.pris, och 65 sy uniträtter blir EN Unit. För att göra det än mer onödigt krångligt, är en unit 3 aktier, och två optioner. Så med hjälp av räkning hamnar det på att man får 3 aktier och två optioner för 31,5 kr, vilket man tjänar på.

onödigt dumt upplagt detta med unit och uniträtter när det är skal av samma sak.

Faktiskt inte om du tänker efter. Hade nyemissionen varit på 100% med förtur till rubbet hade det nog varit väldigt rakt på sak. Men nu är det en ökning på runt 4%. Och jag tvivlar starkt på att varken bolag, aktieägare eller mäklare skulle vara alltför glada med att avrunda varje aktie med X ören bara för att göra saker och ting bekvämt för vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in