2017-10-04, 19:57
  #13
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ja, testa Lergigan eller Atarax och förstör ditt hjärta! Dessa är väldigt farliga mediciner för hjärtat men inkomptenta läkare fortsätter att kasta ut dem på folk.

Testa Inderal först. Sedan kanske en lätt benso som Sobril. Men sedan stopp!

Börja dock inte med antihistaminer, de är rävgift!

Hur menar du att de förstör hjärtat?
Citera
2017-10-04, 21:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Hur menar du att de förstör hjärtat?


Käkar man dem ofta så finns risken för dödliga hjärtarytmier. Även på helt hjärtfriska människor.

De fuckar upp hjärtrytmen!
Citera
2017-10-04, 23:36
  #15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Käkar man dem ofta så finns risken för dödliga hjärtarytmier. Även på helt hjärtfriska människor.

De fuckar upp hjärtrytmen!
Jo, de flesta "icke-beroendeframkallande" läkemedel som atarax, theralen osv är inte speciellt bra mediciner. Theralen blir man seg av, atarax knappt ens det. Jag visste dock inte att de var farliga för hjärtat.

Gäller det även Lergigan? Jag hävdar att neuroleptikum och många antihistaminer är skrattretande att en läkare föreslår mot ångest, eftersom de inte fungerar och dessutom gör en avstängd och trött snarare än fungerande och lugn. Lergigan dock - en mycket underskattad medicin mot ångest/oro.

Presentera gärna källor för ditt påstående angående hjärtproblematiken, inte för att jag inte tror dig, men om dessa mediciner kan ge dessa biverkningar är det mycket användbart att presentera för läkare för de som inte får bensodiazepiner utskrivet (de som VERKLIGEN behöver det) utan tvingas ta verkningslösa mediciner eller andra preparat som gör en trött och avstängd.


Jag föreslog Inderal, Lergigan, men du kan även prova Pascoflair (Passionsblomma) samt Valeriana i höga doser.
Citera
2017-10-05, 00:00
  #16
Medlem
Om du har extrem oro så kan du glömma att Theralen/Lergigan/Atarax/Propavan kommer att hjälpa ett skvatt, det är större sannolikhet att du mår ännu sämre av dessa än att de hjälper på grund av uttröttning. Så blev det i alla fall för mig när jag fick kontakt med vården pga ångest/panikångest för många år sedan. Fick åka in till akutpsyk efter att jag tagit Lergigan mot ångesten.

Theralen blir man väldigt trött utav, använt det ett par gånger under avtändningar där jag har insomnia/uppvakningar. Helt värdelös mot oro.
Lergigan ökade ångesten från ångest till panikångest för mig. Även den väldigt uttröttande.
Atarax var rena sockerpiller.

När jag skriver uttröttande menar jag på ett mycket obehagligt sätt, inte på så sätt att man blir lugn i själen och somnar skönt.

Men alla är olika, kanske funkar bra på dig och beror såklart på nivån av ångest.
Haha kommer ihåg första gången jag tog benzo, inför en redovisning. 2 mg Xanor och 2-3 cider innan. Helvete vad bra det gick, tänkte jag efter. Fick onormalt högt betyg också för att vara mig...
__________________
Senast redigerad av No6 2017-10-05 kl. 00:06.
Citera
2017-10-05, 03:18
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jo, de flesta "icke-beroendeframkallande" läkemedel som atarax, theralen osv är inte speciellt bra mediciner. Theralen blir man seg av, atarax knappt ens det. Jag visste dock inte att de var farliga för hjärtat.

Gäller det även Lergigan? Jag hävdar att neuroleptikum och många antihistaminer är skrattretande att en läkare föreslår mot ångest, eftersom de inte fungerar och dessutom gör en avstängd och trött snarare än fungerande och lugn. Lergigan dock - en mycket underskattad medicin mot ångest/oro.

Presentera gärna källor för ditt påstående angående hjärtproblematiken, inte för att jag inte tror dig, men om dessa mediciner kan ge dessa biverkningar är det mycket användbart att presentera för läkare för de som inte får bensodiazepiner utskrivet (de som VERKLIGEN behöver det) utan tvingas ta verkningslösa mediciner eller andra preparat som gör en trött och avstängd.


Jag föreslog Inderal, Lergigan, men du kan även prova Pascoflair (Passionsblomma) samt Valeriana i höga doser.

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2015/Nya-rekommendationer-for-att-minska-risk-for-hjartbiverkningar-med-hydroxizin/

Det gäller även Lergigan.

Theralen är något snällare mot hjärtat, men fortfarande påverkar den.

Ska man sova av något icke narkotikaklassat så ska man satsa på Propavan och inte på Atarax.

Själv har jag haft stora hjärtrytmrubbningar. Hade uppemot 20.000 extraslag per dygn i flera veckor, trots betablockerare. Till och med läkarna blev helt stumma och chockade. Var 21 år första gången det inträffade.

Trots att det var så mycket extraslag så sa de att jag skulle försöka hålla mig så lugn som möjligt och att jag inte skulle vara rädd. De sa att de är ofarliga, men samtidigt att det inte alls är bra att jag har så mycket. Lätt att få blodproppar då.

Fyfan, önskar inte min värsta fiende den känslan jag hade varje sekund av av livet jag hade under den perioden.

Efter den gången, så har det drabbat mig ytterligare två gånger, där hjärtat helt enkelt börjar så oregelbundet. Det håller i sig i 2 veckor, sedan slutar det av sig självt.

Sedan dess lider jag av GAD och Panikångest, som jag fick på grund av denna period.

Under tiden jag hade dessa hjärtproblem åt jag Atarax dagligen. Då hade jag ingen aning om att den förvärrade, det kunde ha slutat riktigt illa faktiskt.

Även min Kardiolog sa att Antihistaminer inte alls är bra för hjärtat, och jag måste sluta med dem.

Nu beror inte mina extraslag enbart pga Atarax såklart, ångest och stress har en stor del i det hela.

Nu självmedicinerar jag mellan Tramadol, Benso och Lyrica mot min panikångesten och GAD som jag fick av denna hemska period. Visst Lyrica och Tramadol är inga bra läkemdel för hjärtat heller. Men de dödar iaf min ångest.

Nu kan jag kan göra något i livet utan att tro att jag ska få hjärtstillestånd varje dag. Utan dem vågade jag inte sova eller motionera. Trodde jag skulle dö varje dag. Att hjärtat skulle lägga av om jag sov, eller motionerade.

Atarax orsakar biverkningar, men hjälper inte mot ångest. Så onödigt att käka dem.

De som blir hjälpta blir det pga placebo-effekt. Grattis till dem!

Alla vårdcentral-läkare får orgasmer när de skriver ut dessa skräp till folket.

''De är ju inte beroendeframkallande'' WOOOW!

Ni som tar Antidepressiva som förlänger QT-intervallet på hjärtat, ska vara ännu försiktigare med att knapra antihistaminer framför allt Lergan och Atarax!

Till TS.

Satsa på Inderal om du har fysisk ångest. Är det mest psykiskt så börja meditera, har du ingen effekt efter 2 månader, och du verkligen vill ha piller som du bara ska ta när du är och reser så skulle jag föreslå Oxazepam.

Tar du dem under korta perioder så blir du inte beroende, samt att det är snällt mot kroppen.

Men då gäller det att kunna prata med läkaren på ett bra sätt, för att få det utskrivet!

Satan i helvete vad långt inlägg det blev.

Sorry!
__________________
Senast redigerad av blaha95 2017-10-05 kl. 03:53.
Citera
2017-10-05, 22:56
  #18
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Oj, så fylldes tråden av missbrukare vars ångest numera lika gärna kan vara primär som sekundär till missbruk av benzodiazepiner. QTc-påverkan av Atarax är känd och står i Fass, och det är i regel inget problem hos hjärtfrisk individ. Problem kan även uppstå vid kombination med citalopram eller haldol. Av denna anledning är därför Lergigan första hands anxiolytika i SLL. Lergigan saknar den biverkningen.
Det folk inte förstår är att beroende är en av de allvarligaste biverkningarna inom psykiatrin, det leder till enorm ohälsa och sociala konsekvenser, för att inte nämna nedsatt kognition. Och det här talats om det länge, men jag tror fortfarande att i framtiden kommer det vara betydligt mindre benzo inom psykiatrin än idag, något som det trycks väldigt hårt på inom läkarprogrammen.
Citera
2017-10-05, 23:12
  #19
Medlem
Sanningen är att det inte finns några bra metoder idag för extrem nervositet utan du måste jobba med det varje dag och exponera dig för olika situationer!
Ge det tid!!
Citera
2017-10-06, 02:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Oj, så fylldes tråden av missbrukare vars ångest numera lika gärna kan vara primär som sekundär till missbruk av benzodiazepiner. QTc-påverkan av Atarax är känd och står i Fass, och det är i regel inget problem hos hjärtfrisk individ. Problem kan även uppstå vid kombination med citalopram eller haldol. Av denna anledning är därför Lergigan första hands anxiolytika i SLL. Lergigan saknar den biverkningen.
Det folk inte förstår är att beroende är en av de allvarligaste biverkningarna inom psykiatrin, det leder till enorm ohälsa och sociala konsekvenser, för att inte nämna nedsatt kognition. Och det här talats om det länge, men jag tror fortfarande att i framtiden kommer det vara betydligt mindre benzo inom psykiatrin än idag, något som det trycks väldigt hårt på inom läkarprogrammen.

Vadå Lergigan saknar den biverkan ? Sluta ljug förfan!

Det kan visst vara ett problem även för hjärtfriska. Men det är såklart sällsynt om man bara knaprar Atarax eller Lergigan en kort period.

Men att däremot käka det i åratal (som läkarna gärna vill) är absolut inte bra! Väldigt skadligt för hjärtat, även för hela histamin processen i kroppen.

Problemen jag hade, fick jag förövrigt långt innan jag ens visste vad Benso var för något.

Även alla dessa rävgifter till SSRI, SNRI och allt sånt skit. De har ju värre avtändningar än Benso. Men då kallas det helt plötsligt för ''utsättningssymptom''

Jobbar du på en vårdcentral förresten?
__________________
Senast redigerad av blaha95 2017-10-06 kl. 02:32.
Citera
2017-10-06, 10:41
  #21
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jobbar du på en vårdcentral förresten?

Vid all behandling gör man en nytto/risk-analys, och det är sällan som behandling ska fortgå länge. Vid tex förstagångs-depression, görs utsättningsförsök 6 månader från tillfrisknande. Anxiolytika behandling ska fortgår så länge det behövs, men det viktiga är att gå till pudelns kärna och arbeta där istället för att sminka över problemet med anxiolytika.

Psykiatrin
Citera
2017-10-08, 03:19
  #22
Medlem
Visst, du kan käka 5mg diazepam (valium) och bli lugn utan att uppfattas som berusad.

Men benzo är inget man bör ta lättvindigt, dock fungerar det garanterat. Antihistaminer biter knappast mot ångest. Men om man inte har konstant ångest utan snarare skapar den genom negativa tankar så kan det hjälpa. Men det är mycket mer sedation/ångestlindring.

Rekommenderar verkligen inte benzo om inte problemen är värre än de verkar baserat på TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in