2017-10-05, 21:59
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Ingenting av det du räknar upp ger särskilt goda chanser att fly från ett massmord av den här graden. Sitta på 32:a våningen skulle innebära att man parkerar en helikopter på taket men inte ens det skulle vara en långlivad flykt. Det tog polisen 72 minuter att ta sig in i hans rum han kunde ha lämnat rummet för länge sedan om han tänkt undkomma. Det går bara inte ihop.
Polisen var dock utanför hans rum redan efter 12 minuter. Anledning till att man väntade med att gå in var för att han slutat skjuta, och man vidtog försiktighetsåtgärder genom att vänta in swat-teamet. Tror inte han räknat med att de skulle vara så snabba.

För övrigt fattar jag inte hur de kunde komma dit så snabbt. De gånger jag varit i dessa stora hotell i Las Vegas tar det typ en kvart att komma upp till sitt rum.
Senast redigerad av Gautama 2017-10-05 kl. 22:01.
Citera
2017-10-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Något som jag hajade till på, var bilden från hotellrummet där man ser gärningsmannen liggandes med benen under ett vapnen.

Hur har hans ben lyckats hamna in under vapnet om han skjutit sig själv? Det enda rimliga jag kan komma på rak arm är att han suttit ner och skjutit sig själv.

Det beror ju bara på åt vilket håll han föll.
Citera
2017-10-05, 22:01
Bannlyst
Det här såkallade Swat-teamet varför sköt de inte bvara in i lägenheten lite på måfå? jag tänker som så att de har ju fördelen att de vet att han är på en begränsad yta och pepprar de bara in där så lär de får med honom.
Citera
2017-10-05, 22:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Varför frågar du mig? Jag tror inte ens att det var hans motiv.

Jag råkade svara den du svarade på genom din post. Som instämmande med dig.
Citera
2017-10-05, 22:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag råkade svara den du svarade på genom din post. Som instämmande med dig.
Okej, jag missuppfattade dig, sorry.
Citera
2017-10-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det sades från början att han ägnade sig åt gambling och att besöka musikfestivaler. Idag har det cirkulerat misstankar om att han rekat festivaler i Chicago och Boston. I Chicago hade han bokat rum som också hade utsikt över ett festivalområde liknande parkeringsplatsen där Vegas-festivalen hölls. En presenterade t o m en karta över området och vilken utsikt. Men det säger ingenting om motiv. Han kan ha fått inspiration från attacker i Europa mot konserter. Men varför skulle han vilja genomföra ett massmord på fellow americans. Ofattbart. Det känns ändå som någon sorts skolskjutning. Han ger sig på folk som man umgåtts med och tillhör om det stämmer att besökte festivaler. Kände han sig utstött? Men han är mycket gammal för att det ska stämma.

Tyvärr hittar jag inte länkarna nu.

Oavsett hur man ser på det hela så får man nog anta att GM inte kände så mycket för sina ”fellow americans” öht?

Att dådet skulle handla om att påverka vapenlagar tex känns helt absurt.

Tvivlar starkt på teorin om hjärntumörer osv med.

Rent genetiskt så finns det uppenbarligen en problematik iom fadern men det kan likagärna handla om rent sociala betingelser påverkade av det genetiska arvet. Vi har bara fått höra de närmastes och ytligt bekantas versioner om vem och hur GM var i det vardagliga livet men man kan nog anta att det funnits en större problematik som spökat i bakgrunden.

Möjligen är det så att GM inte känt någon ideologisk övertygelse i meningen att haft ett uppenbart politiskt eller religiöst motiv utan snarare påverkats ytligt i en eller annan riktning för att ursäkta sitt diaboliska dåd.

Megalomani, misantropi, gråtrunk och avsky inför sin egen spegelbild? Ja vi får se men liknande tokar brukar ha funnit någon sorts väg trots allt.. den vänstra?
Citera
2017-10-05, 22:07
Medlem
han kanske ville bli kändis och ihågkommen för något.
Citera
2017-10-05, 22:07
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Det här såkallade Swat-teamet varför sköt de inte bvara in i lägenheten lite på måfå? jag tänker som så att de har ju fördelen att de vet att han är på en begränsad yta och pepprar de bara in där så lär de får med honom.

Nu gissar jag bara, men jag tror inte att SWAT-gruppen utgjordes av en flock cracknegrer som polisen samlade upp på väg till brottsplatsen. Jag kan dock ha fel.
Citera
2017-10-05, 22:09
Medlem
Det ser ut som att "bump stocks" förbjuds.
https://www.svd.se/nra-oppnar-for-att-se-over-vapenanordning

Alla tycks vara överens, och håller med demokraterna här. Efter tidigare masskjutningar så har det dock låtit annorlunda från NRA och Republikanerna. Men nu tycks nästan alla hålla med om att det kanske inte är helt vettigt att låta det vara lagligt.
Citera
2017-10-05, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Nu gissar jag bara, men jag tror inte att SWAT-gruppen utgjordes av en flock cracknegrer som polisen samlade upp på väg till brottsplatsen. Jag kan dock ha fel.

Min kunskap om vapen är mest begränsad till diverse first person shoter-games. Men är det en sak jag vet om vapen är det att de penetrerar saker och om man har en begränsad yta medan man själv befinner sig på en större yta där motståndaren inte vet var man är så har man fördelen att man bara kan peppra in, förespråkar inte att man står över eller under och pepprar in, då kan ju andra bli offer men om man står utanför så att säga. Tänk dig horisontellt.

Jag är som sagt inte kunnig MEN om jag var en polis eller vem som helst med eldstyrka och hörde att en idiot tog sig rätten att meja ner oskyldiga skulle jag fan fått rage och skulle helt seriöst kunnat tänkt mig den lösningen. Om inte annat skulle man fått slut på hans skjutande. Då han blev paranoid
Citera
2017-10-05, 22:11
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det beror ju bara på åt vilket håll han föll.

Hur hamnade benet under vapnet om han inte placerade vapnet över benen innan han sköt sig med något annat vapen?

Vapnet har knappast hoppat och ställt sig över hans ben om han eller någon annan inte placerat det över benet, eller att han suttit ner och skjutit sig med ett annat vapen efter att han placerat vapnen med benstödet över sitt ben. Det ser märkligt ut.

Bild finns lite längre ner på sidan
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html
Senast redigerad av Jadulillaluring 2017-10-05 kl. 22:14.
Citera
2017-10-05, 22:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer den uppgiften?
Titta på twitter, finns gott om bilder från antitrump möten, iklädd fittmössa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in