2017-10-05, 17:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Vi har hittat Motivet!
Spela aldrig country högt mitt i natten om din granne har vapen.

" The night before the shooting, Mr. Paddock made two complaints to the hotel about noise coming from his downstairs neighbors: Albert Garzon, a restaurant owner visiting from San Diego, and his wife and friends. Mr. Garzon, who was staying in 31-135, directly beneath Mr. Paddock, said security guards knocked on his door around 1:30 a.m. on Sunday and asked him to turn down his music, country songs. When he asked where the complaint was coming from, pointing out that the nearest rooms on either side were far away, the security guard said, “It’s the guest above you.”

They turned the music down, but had another visit from different security guards half an hour later. The man had called to complain again. Mr. Garzon turned the music off."

He he. Solklart motiv.

Lite konfliktsökande kille verkar han vara dock... 😂
Citera
2017-10-05, 17:54
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Sprängämnen lämnades kvar i bilen.

Källa

Tannerite detonerar vid beskjutning med höghastighetsvapen. C:a 25 kg Tannerite är rätt så mycket. Var hade han bilen parkerad - inom skotthåll från hotellsviten?

Eller hade han kanske planerat för biljakt med avslutande av livet i en riktig hollywoodexplosion när polisen skulle ha beskjutit bilen?
Citera
2017-10-05, 17:55
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Bekräftar nog ändå vad jag anfört.
Tidslinje:

10:05 p.m.
Paddock opens fire
after smashing two windows of*his suitewith a hammer, aiming at the music festival crowd. The shots are caught on closed-circuit television from the concert venue.

10:12 p.m.
After working their way up the building, two Las Vegas police officers make it to the 31st floor of the hotel. One radios in: "I'm inside the Mandalay Bay on the 31st floor, I can hear automatic fire coming from one floor ahead... one floor above us."

10:15 p.m.
Paddock fires his final shots, which are recorded on an officer's bodycam.

10:17 p.m.
The two officers arrive on Paddock's floor.

I min värld blir detta 12 min.

Polisen avvaktade med att bryta sig in till (23:20) då Paddock redan hade slutat skjuta. Överraskningsmomentet var borta då en säkerhetsvakt redan hade skjutits 1 min innan Poliserna anlände vid rummet.
Eftersom skytten/skyttarna hade avbrutit skjutandet, ville Polisen försäkra sig att om att man minimerat eventuell 'Collateral Damage' som skulle kunna uppstå när man väl konfronterade skytten/skyttarna.
Citera
2017-10-05, 18:00
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Tannerite detonerar vid beskjutning med höghastighetsvapen. C:a 25 kg Tannerite är rätt så mycket. Var hade han bilen parkerad - inom skotthåll från hotellsviten?

Eller hade han kanske planerat för biljakt med avslutande av livet i en riktig hollywoodexplosion när polisen skulle ha beskjutit bilen?

Jag har ingen aning… Kan bara gissa vilket är tämligen ointressant för andra.

Som sagt, det finns fortfarande oerhört många frågetecken.

Jag vet bara vad jag har fått höra från Fox News Live: https://www.youtube.com/watch?v=89ZD-lxKMDY

Jag kan varmt rekommendera denna YT kanal som nyligen öppnats av Fox. Betydligt mer informativ (läs mindre groteskt partisk) om amerikanska förhållanden än CNN, MSNBC, CBS, …
Citera
2017-10-05, 18:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Polisen avvaktade med att bryta sig in till (23:20) då Paddock redan hade slutat skjuta. Överraskningsmomentet var borta då en säkerhetsvakt redan hade skjutits 1 min innan Poliserna anlände vid rummet.
Eftersom skytten/skyttarna hade avbrutit skjutandet, ville Polisen försäkra sig att om att man minimerat eventuell 'Collateral Damage' som skulle kunna uppstå när man väl konfronterade skytten/skyttarna.

Det stämmer. Jag har reviderat mitt tidigare inlägg.
Citera
2017-10-05, 18:05
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
He he. Solklart motiv.

Lite konfliktsökande kille verkar han vara dock... 😂

Faktiskt.
och inte det minsta rädd för det heller:

"At the Atlantis in Reno, Mr. Paddock would often move to a machine when somebody using it got up to take a break. “That would annoy people and he did not seem to care at all,” Mr. Weinreich said. “He acted like ‘these machines are for me.’”

Mr. Paddock was also a “starer,” Mr. Weinreich said.

“He loved to stare at other people playing,” he said. “It was not a good thing because it would make other VIPs in the high-limit area uncomfortable.”

“One of my guests once said to me, ‘He really gives me the creeps.’”"
Citera
2017-10-05, 18:09
Medlem
Tillssons avatar
Högupplöst video med bra ljud i 10:27 min från evakueringen nedanför hotellet.

Källa: https://www.liveleak.com/view?i=8a7_1507174344
Citera
2017-10-05, 18:10
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Lagar hjälper inte..?
Å fan...så tillgängligheten till vapen spelar ingen som helst roll då..?

Titta på Sverige här har vi succesivt fått hårdare och hårdare vapenlagar. Men mord med skjutvapen har exploderat under samma period. Har knivlagen fått ner antalet dåd med kniv? Nej.
Citera
2017-10-05, 18:15
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Folk bunkrar upp för att dom är rädda att de ska försvinna från marknaden snart kanske.

Dock verkar ju NRA starka så inget lär hända, vapenindustrin gnuggar händerna.

Precis.. Det finns en väldigt klassisk, teoretisk lag inom ekonomi som lyder "Efterfrågan styr utbudet". Det är något som de flesta vet om, således även ekonomer inom vapenindustrin och politiker i USA. Och de vet mycket väl, att om vapenlagarna blir restriktiva så kommer det inte påverka efterfrågan, och så länge efterfrågan finns så kommer det alltid skapas ett utbud. Det finns alltid krafter som kommer se till att mätta efterfrågan hos köpare, även om det betyder att det används olagliga metoder. Det jag menar är att den illegala vapenindustrin är de som skulle gynnas av restriktiva lagar. Och det vet politiker samt NSA/Vapenlobbyn om.

Då handlar det om två scenarior.
- Ska man ha ett folk som beväpnar sig med olagliga vapen och som samtidigt gynnar kriminella nätverk?
- Eller ska man ha ett folk som beväpnar sig med lagliga vapen samtidigt som det gynnar den egna vapenmarknaden?
Citera
2017-10-05, 18:16
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Titta på Sverige här har vi succesivt fått hårdare och hårdare vapenlagar. Men mord med skjutvapen har exploderat under samma period. Har knivlagen fått ner antalet dåd med kniv? Nej.

Hårdare vapenlagar leder endast till att relativt färre laglydiga personer får tillgång till skjutvapen.

Om vi skulle förbjuda innehav av skjutvapen, kommer endast kriminella att ha tillgång till skjutvapen.
Vill vi verkligen leva i ett sådant samhälle?
Citera
2017-10-05, 18:18
Medlem
-benito-s avatar
Det är förresten redan olagligt med mord i USA dom har dödsstraffet. Det avskräcker inte någon tydligen. Varför skulle hårdare vapenlagar? Tron någon psykdåren helt plötsligt stannar upp och tänker "fan just det! Det är ju olagligt för mig att ha ett vapen! Fan får lägga planerna på massmord på hyllan. Typiskt!"
Eller skaffar han ett olagligt vapen eller kapar en lastbil?
Citera
2017-10-05, 18:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag vet inte om du medvetet misstolkar vad jag skrev?

Jag menar såklart att dom inte släpper info som sådan om vad dom hittat i tex GM’s dator innan dom har en klar helhetsbild. Det finns inget att vinna på att delge nervösa människor tolkningar av fragment som senare visar sig vara felaktiga.

Jag tror fortsatt att du övertolkar den info som släpps.. lite tålamod kanske vore på sin plats?

Nej, ingen misstolkning alls.
Men läs själv annars, tex denna artikel i Time:
Citat:
Secretive Life of Las Vegas Shooter Stephen Paddock Frustrates Investigators
http://time.com/4970162/las-vegas-shooting-stephen-paddock-motive/
Citat:
Andrew McCabe (biträdande direktör FBI)

" This individual and this attack didn't leave the sort of immediately accessible thumbprints that you find on some mass casualty attacks," McCabe said. "Putting aside the somewhat dubious claims of responsibility that we see in each one of these instances, we look for actual indicators of affiliation, of motive, of intent, and so far we're not there. We don't have those sort of indicators. "
Samt att för beröra delar om elektroniska förehavanden av Paddock:
Citat:
Analyzing Paddock's computer, cellphone and other electronic devices, Investigators have found no obvious ideological motive, no clear connection to extremists or activist groups or outward display of mental illness.

Det är ingen övertolkning från min sida. Jag är nog bland dom första att veta att polis håller hemligt uppslag i utredningssyften, men här går man snarare ut och meddelar att man har just noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in